اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حراسان شمالی حقوق بشر خراسان جنوبی خراسان رضوی دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

روایتی از زندگی رهبر انقلاب در رونمایی از کتاب گویای “چُغُک”

روایتی از زندگی رهبر انقلاب در رونمایی از کتاب گویای “چُغُک”


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، با حضور معاون صدا کتاب گویای “چُغُک” که روایتی از وقایع تاریخی انقلاب در شهر مقدس مشهد و زندگی رهبر معظم انقلاب است، رونمایی شد.
علی بخشی زاده ، معاون صدا در مراسم رونمایی کتاب “چغک” که در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد ، با تبریک دهه فجر و تبریک ایام ولادت حضرت زهرا صحبت کردن راجع به انقلاب را خیلی سخت دانست و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن کارکردها و پدیده های عجیبی را به وجود آورده است.
وی با اشاره به اسناد کشف شده از لانه جاسوسی افزود: اسنادی در لانه جاسوسی کشف شد که باعث ذلت ما ایرانی ها بود و یکی از آنها این بود که وقتی شاه می خواست از کاخ سعدآباد به نیاوران برود، باید به سفارت آمریکا زنگ میزد و اجازه می گرفت تا این فاصله را طی کند.


بخشی زاده تصریح کرد: انقلاب به ما عزت داد و خیلی سخت است در این فضا شرایط سال ۵۷ را توصیف کرد. آنچه این انقلاب را به پیروزی رساند نگاه امام رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری به موضوع انقلاب و رهبری بود.ایشان باعث شدند تا در تمام لحظات مردم بتوانند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند. حتی پس از پیروزی انقلاب در جنگ ۸ ساله زمانی که از ۳۳ ملت در ایران اسیر جنگی داشتیم از افسر زن روسی و سرهنگ فرانسوی تا کشور های ریز و درشتی که اجیر شده بودند با ایران واردجنگ شوند و ما در مقابل تمام دنیای آنها ایستادیم و توانستیم سربلند بیرون بیاییم.
بخشی زاده با اشاره به جنگ نرم و هدف قرار دادن ایران توسط معاندین در حوزه‌های فرهنگی گفت: در کجای دنیا سراغ دارید یک شبکه رایگان برای کسی ایجاد کنند. برای مبارزه با ایران بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای ایجاد شده و ما را بمباران می‌کند و آیات یاس می خوانند و سم پراکنی می کنند.
معاون صدای رسانه ملی با بیان فعالیت‌های مختلفی که در شبکه های رادیویی صورت گرفته است به فعالیت‌های ایران صدا اشاره کرد و گفت: در کنار زحمات همه همکاران در رادیو کار ویژه‌ مجموعه ایران صدا است که با مدیریت جناب آقای مهندس شاملو انجام می گیرد و در ایام الله دهه فجر این عزیزان بیش از ۵۵ اثر تولید کرده‌اند و این موضوع نشان از همت و تلاش آنها در راستای نشر فرهنگ انقلاب دارد و باید از این همه تلاش، تشکر و قدردانی کرد.


بخشی زاده با اشاره به اینکه اسلام و شیعه ناب به واسطه زحمات ۲۴ هزار پیامبر و ائمه اطهار و علمایی که طی قرن ها زحمت کشیده اند به ثمر رسیده و هم اکنون به دست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هدایت می شود و در اصل صاحب اصلی انقلاب ما امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند، آرزو کرد؛ همه خدمتگزاران به انقلاب اجر و ثواب شان را از این صاحب اصلی انقلاب بگیرند.
وی درمورد کتاب “چغک” گفت: این کتاب حوادث دو روز از سال ۵۷ در مشهد را از زبان یک نوجوان به نام آقای محمد مهدی فقیهی که در آن موقع ۱۶ ساله بوده روایت می‌کند.
بخشی زاده افزود: این شخصیت در آن زمان ارتباط مستقیم با مقام معظم رهبری در مشهد داشته و پیام رسان رهبری بوده است.

مهدی شاملو مدیر ایران صدا نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: بخش کتاب گویای ایران صدا در عرصه های مختلف فعالیت دارد و در خصوص انقلاب اسلامی و تبیین آن برای نسل سوم و چهارم که دوران انقلاب را ندیده‌اند تلاش می کند به عنوان یک رسانه رسالت خود را در راستای رفع شبهاتی که معاندین برای نسل جوان ایجاد می‌کنند، انجام دهد.
وی افزود: ایران صدا مخاطبان جوان و نوجوان زیادی دارد و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است. لذا گرچه بیش از ۵۵ اثر در حوزه انقلاب اسلامی در ایران صدا بارگذاری شده است ولی به سراغ کتاب “چغک” رفتیم. چرا که این کتاب اصول، ارکان و مولفه های درام را دارد و بسیار جذاب است.
علی اصغر عبادی، نویسنده کتاب گویای “چغک” گفت: این کتاب یک موضوع و رُمان برای رده سنی نوجوانان محسوب می‌شود.

چُغک به زبان خراسانی یعنی گنجشک و این کتاب مبارزات مردم مشهد و انقلاب اسلامی و به صورت ویژه اتفاقاتی را که در روز‌های نهم و دهم دی ۵۷ در مشهد رخ داده است را روایت می‌کند.
وی گفت: این رمان، قصه یک نوجوان است که در بین بزرگان انقلابی مشهد قرار می‌گیرد و در آن جمع، چون جثه‌ای بسیار ریز و کوچکی داشته به چغک معروف شده است.
عبادی اظهار داشت: یکی از رهبران اصلی مبارزه در دوران قبل از انقلاب در مشهد، مقام معظم رهبری بودند که در این کتاب با بخشی از زندگی و مبارزات ایشان آشنا می‌شویم.
وی گفت: این اتفاقی که در روز‌های نهم و دهم دی ۵۷ در مشهد رخ داد مانند جمعه سیاهی بود که در میدان ژاله تهران اتفاق افتاد و یک کشتار وحشتناکی رخ داد که یکی از بزرگترین جنایت رژیم شاه علیه ایران بود.
عبادی افزود: البته این موضوع خیلی مورد بحث و گفتگو قرار نگرفته است و مقام معظم رهبری بار‌ها در بیانات خود اعلام کردند که این دو روز، از روز‌های به یادماندنی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و به همین دلیل این موضوع برای تالیف این کتاب شد و به صورت یک رمان برای نوجوانان آماده شده است.
وی گفت: تمام فعالیت چاپ این کتاب و تصویرگری‌های زیاد آن، حدود یک سال طول کشید و کتاب ابتدا به صورت چاپ و سپس به صورت روایی و گویا به چاپ رسیده و در عرض کمتر از ۲ سال ، بیش از ۲۰ هزار نسخه از این کتاب تاکنون به فروش رفته که یکی از پرفروش ترین کتاب های سال گذشته بود.
امیرمحمد صمصامی راوی اصلی داستان “چغک” نیز گفت: با جان و دل این کار را انجام دادیم چرا که این داستان صمیمانه و بر اساس حقیقت نوشته شده بوده.
وی افزود: روایت این کتاب یک خاطره خوب برای من بود و امیدوارم بابی باشد برای اینکه بیشتر در تاریخ تفحص کنیم.

زهرا عبدالله زاده تهیه کننده این کار نیز ضمن ابراز خوشحالی بابت حضور در یک کار تیمی و حرفه‌ای، تولید این کتاب را افتخار رادیو دانست و تاکید کرد: رادیو جذابیت دارد و این کتاب زیبا با عشقی که تولید شده جذابیتش را صدچندان کرده است.
امیر فرهانی راوی شخصیت اصلی داستان با اشاره به اینکه از نظر سن یک سال با آقای فقیهی شخصیت اصلی کتاب فاصله سنی دارم گفت: سعی کردم خودم را جای او بگذارم و حضور در این اثر برای من بسیار لذت بخش بود و یکی از افتخارات من در سال های فعالیتم بازی این نقش در ایران صداست.
همچنین سید علی میر طالبی پور و میلاد محمدی پور نیز صحبت کردند.
قابل ذکر است، در این کتاب دوران جوانی مقام معظم رهبری با روایتی جذاب از وقایع تاریخی انقلاب و شهر مشهد مطرح شده است.
در انتهای این نشست از علی اصغر عبادی نویسنده کتاب ، زهرا عبداله زاده تهیه کننده، امیر محمد صمصامی راوی و بازیگر ، امیر فرخان نیا ،میلاد محمدی پور ، سعیده فرضی و سید علی میر طالبی پور به عنوان بازیگر تقدیر شد.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x