استان اصفهان یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

علی بابایی، دبیر دانشجویی شورای تعامل دانشجو و دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان): مسئولان صدای دانشجویان معترض به افزایش شهریه را بشنوند!

علی بابایی، دبیر دانشجویی شورای تعامل دانشجو و دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان): مسئولان صدای دانشجویان معترض به افزایش شهریه را بشنوند! / گسترش طرح پویش ایده آل ترین راه برای حل مشکل شهریه دانشجویان است.

فاطمه علی بابایی، دبیر شورای تعامل دانشجو و دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

در مصاحبه خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز با فاطمه علی بابایی، دبیر دانشجویی شورای تعامل دانشجو و دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) و فعال دانشجویی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی دانشجویان و خانواده هایشان اظهار داشت: شهریه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به شهریه ای که دانشجویان در دیگر دانشگاه ها پرداخت می نمایند به مراتب کمتر است اما شیب افزایش شهریه در طی سالیان باید منطقی باشد و مطابق با تورم رسمی اعلامی بانک مرکزی افزایش یابد. متاسفانه افزایش شهریه اخیری که در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد، فشار مالی مضاعفی به خانواده های دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه وارد نموده است. وام های بانکی که دانشگاه برای تامین شهریه در اختیار دانشجویان قرار می دهد دارای شرایط سختی همچون داشتن دو ضامن برای دانشجویان است که این عامل سبب می شود تا میلی به گرفتن این وام ها نباشد. از طرف دیگر اطلاع رسانی شفافی در زمینه این وام ها و شرایطشان وجود ندارد و همین عامل نیز سبب گردیده است تا دانشجویان جدیدالورود از این وام ها بی اطلاع باشند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: شرایط اقتصادی امروز به گونه ایست که همه باید در کنار یکدیگر مشق تمرین مقاومت در برابر فشارهای استکبار جهانی را انجام دهیم. با وارد شدن فشار بر یک قشر خاص نمی شود از این بحران عبور کرد فلذا مسئولان باید صدای دانشجویان معترض به افزایش شهریه را بشنوند و شرایط را به نفع دانشجو تغییر دهند.

وی در پایان بیان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) با توجه به برنامه های اثربخش جناب آقای دکتر پیام نجفی، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در حوزه پرداخت شهریه، مشکلات دانشجویان نسبت به دیگر استان ها کمتر است. امروز دانشجویانی که در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان تحصیل می کنند می توانند با حضور در طرح پویش، همراه با مهارت اندوزی عملی در زمینه رشته ی مورد تحصیلشان، مشکلات شهریه ای خود را رفع کنند و پس از فراغت از تحصیل با تجربه ای که به دست آورده اند در فضای اقتصادی به کسب درآمد بپردازند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x