اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

سید رضا سجودی در نشست خبری: در ایام بیماری کرونا استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان با دانشگاه شریف قراردادی را منعقد کرده ایم

سید رضا سجودی : در ایام بیماری کرونا استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان با دانشگاه شریف قراردادی را منعقد کرده ایم.

پایگاه خبری احوال نیوز ، نشست خبری محمدرضا حبیبی ، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ، و علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و سید رضا سجودی ، سرپرست اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی اصفهان ، با حضور اصحاب رسانه ، برگزار گردید.

در این نشست خبری ابتدا محمد رضا حبیبی، رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در حال حاضر محاکمه زندانیان در استان اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، ابتدا محمدرضا حبیبی با تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر گفت: محاکمه زندانیان در استان اصفهان در زمان حاضر به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، که این محاکمه به شکل الکترونیکی برای محاکمه زندانیان بین استانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

محمدرضا حبیبی ادامه داد: امسال دهه مبارک فجر با سال های قبل تفاوتی اساسی دارد، هدف دشمنان خاموش کردن نور الهی بود.اگرچه هر سال دشمنان با اقداماتی باعث می شوند، توجه مردم به نظام جمهوری اسلامی بیشتر شود، امسال جشن مضاعفی داریم و آن اضمحلال سران کاخ سفید و کوتاه شدن دست آمریکای جنایتکار از منابع کشور است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: انقلاب اسلامی نتیجه صبر و مقاومت مردم ایران است مردم انقلابی در این روزهای سخت همان صبر و استقامت را در برابر مشکلات معیشتی و اقتصادی از خود نشان داده‌اند.

مردم ما همیشه سربلند بوده و امروز این مسئولان هستند که باید شکر نعمت و افزایش خدمت صادقانه و بی منت به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

محمدرضا حبیبی ، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ، در ارتباط با سند تحول قضایی که اخیرا توسط ابراهیم رییسی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده است گفت: در این سند تحول استفاده از فناوری های جدید و فاصله گرفتن از روش های سنتی مد نظر است که در این زمینه بیش از ۹۳ درصد اطلاعات در استان اصفهان به صورت الکترونیکی می باشد. وی با بیان اینکه درصد بالایی از پرونده های زندانیان استان به صورت الکترونیک دادرسی می شود، افزود: یکی از محورهای مورد تاکید قوه قضائیه کاهش اطاله دادرسی می باشد که در این رابطه اتفاقات خوبی افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه افزود: با توجه به میزان ورودی به دادگاه‌ها رسیدگی به پرونده‌های معوقه همواره مورد توجه است. تا به حال با رصد قوه قضائیه ، چند واحد تولیدی مهم مانند پلی اکریل و … از تعطیلی آن واحد ها جلوگیری شده است. همچنین طی یک ماه گذشته ۱۷۰۰ پرونده معوقه در مرکز استان اصفهان تعیین تکلیف شده است.

حبیبی ادامه داد: باید به مردم گفت، که قرار مجازات نیست ، وقتی که پرونده ای به دادگاه می آید برای تحقیقات، میزان قرار تعیین می گردد تا پرونده به سیر اداری و تحقیقات انجام شود. اگر از کسی قرار گرفته شد دلیل بر مجرم بودن شخص نیست.

همچنین در ارتباط با رفع تصرفات غیرقانونی و تخریب های اخیر مخصوصا در شرق اصفهان و چادگان گفت: ابتدا از اصحاب رسانه می خواهم که در این مورد در جهت فرهنگ سازی و هشدار به کسانی تصرف غیر قانونی در کنار زاینده رود دارند به ما کمک کنند. در سال جاری بیش از ۱۵۰۰ مورد فضاهایی که به ویژه در بستر رودخانه زاینده رود و چادگان تغییر کاربری داشتند را ثبت کرده ا یم و به متخلفان هشدار می دهیم که طبق قانون برای رفع تصرف غیر قانونی اقدام کنند.

محمدرضا حبیبی در ارتباط با پرونده شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: در زمینه تخلفات احتمالی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حوزه استان اصفهان پرونده‌ای تشکیل نشده و موضوع در تهران بررسی می‌شود، و این حق مجلس شورای اسلامی است. البته در مجموعه‌های بزرگی چون شرکت فولاد مبارکه بررسی‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که کوچک‌ترین آسیبی به اشتغال وارد نشود.

سپس علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ، گفت: در یک سال گذشته ۳ باند بزرگ قاچاق سوخت متلاشی شده و بیش از ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از ین افراد کشف شده است. از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۷۶ هزار و ۴۸۷ پرونده به دادگستری اصفهان وارد شده و ۲۸۱ هزار پرونده خروجی داشته‌ایم.

علی اصفهانی گفت: در راستای مطالبه حقوق شهروندی ۷۹۰ مورد مکاتبه و تذکر به دستگاه‌های اجرایی ارسال و ۱۶۶ گزارش مردمی در سامانه سجام طی ۱۱ ماه گذشته و همچنین بیش از ۲۰۰ دستور برای پیگیری انجام شده است. در جلسات مختلف ۵ هزار و ۳۸ مصوبه در بخش های تأمین اجتماعی، مالیاتی، عمرانی و رونق واحدهای تولیدی داشته ایم.

علی اصفهانی ، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، همچنین در ارتباط با شایعات مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان گفت: با توجه به شایعاتی مبنی بر استفاده سوخت مازوت در نیروگاه‌های اصفهان بنده شخصا از نیروگاه ها بازدید کردم ومشخص شد که پلمب‌هایی که در سال ۹۳ در نیروگاه ها انجام شده است پابرجا مانده و هیچگونه سوخت مازوت در نیروگاه‌های اصفهان استفاده نشده است.

سید رضا سجودی ، سرپرست اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، در ارتباط با استفاده پابندهای الکترونیکی و یا ردیاب مچی زندانیان در ایام بیماری کرونا که اخیرا در مورد زندانیان استفاده نمی شود گفت: البته با توجه به اینکه اخیرا کشور ما مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته شده است ، پابندهای زندانیان با مشکلاتی مواجه شده است که ، این مشکل را هم با قرادادی که با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده است ، امیواریم که این مشکل زندانیا هم رفع گردد.

سید رضا سجودی ، در ارتباط با مقدار و اندازه احکام دادگاه ها که در شبکه های اجتماعی مورد سوال قرار می گیرد ادامه داد: احکام دادگاه ها بر حسب محتوایات پرونده و مقدار برگشتی به بیت المال و همکاری متهمان با دادگاه و نظر قاضی پرونده دارد. که این احکام توسط قضات دیگر هم مورد بررسی قرار میگیرد.

انتهای پیام/،

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x