اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محمدمهدی عسگرپور: آمار ساخت فیلم کوتاه در کشور حیرت انگیز است/جریان مستقل فیلم کوتاه

محمدمهدی عسگرپور: آمار ساخت فیلم کوتاه در کشور حیرت انگیز است/جریان مستقل فیلم کوتاه

عضو هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و دبیر سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حاشیه حضور در پردیس سینمایی ایران مال گفت: آمار حیرت انگیزی در زمینه ساخت فیلم کوتاه در کشور وجود دارد و این نشان از جریان داشتن روند فیلمسازی در میان جوانان دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، محمد مهدی عسگرپور در حاشیه بازدید از کاخ جشنواره سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران همواره رویدادی محبوب میان فیلمسازان بوده است و وضعیت و جایگاه آن درخور شان سینما است.
وی افزود: این جشنواره به هر حال محل کشف و بروز بسیاری از استعدادها است. میزانی است برای سینمای حرفه ای و برخی از جریان‌های فیلمسازی وابسته به یک سفارش. ما در این جشنواره با یک جریان مستقل و دارای اصالت مواجه هستیم البته این موضوع در خصوص جشنواره های فیلم کوتاه دیگر کشورهای دنیا هم صادق است و معمولا رویدادهای سینمایی مربوط به فیلم کوتاه مستقل دنبال می شوند.
عضو هیات داوران جشنواره سی و هفتم گفت: آمار حیرت انگیزی درباره ساخت فیلم کوتاه در کشور وجود دارد این نشان می دهد در کشوری زندگی می کنیم که فیلم سازی در میان جوانان یک جریان است و این نتیجه قابل قبول و حتی منحصر به فرد است.
عسگرپور تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران در ابتدا مستقل از جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شد و جشنواره انجمن در واقع محلی برای کشف استعدادها بود و جشنواره فیلم کوتاه تهران یک مدیوم.
وی تاکید کرد: زمانی تصمیم گرفته شد که این دو ترکیب شوند که ادغام شان امتیازهایی داشت. یعنی این جشنواره محلی برای کشف استعداد از یک سو و یک جریان فیلمسازی مستقل را از سوی دیگر شامل شد.
دبیر سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره وضعیت سینمای کوتاه در شرایط کرونا خاطر نشان کرد: شرایط اجتماعی ناشی از کرونا باعث شده بسیاری از جشنواره‌ها در دنیا برگزار نشوند و جشنواره‌هایی دیگر حتی در چند نوبت تاریخ‌های خود را جابه جا کردند و مواردی از جشنواره‌های فیلم بلند هم به صورت حضوری برگزار شدند.
وی بیان کرد: مشخص نیست که پایان کرونا کجا باشد و باید راه چگونگی برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را در این شرایط پیدا کنیم. خوشبختانه جشنواره فیلم کوتاه تهران پیش قدم شده است و بخشی از این آموزش‌ها می‌تواند برای جشنواره‌های دیگر هم مناسب باشد. البته که این بیماری باعث شد راه‌های جدیدی را برای برگزاری جشنواره‌ها پیدا کنیم.
نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x