اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

محمدحسین صوفی: جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره‌ای بالنده است

محمدحسین صوفی: جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره‌ای بالنده است

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در حاشیه بازدید از جشنواره سی و هفتم عنوان کرد:
جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره‌ای بالنده است

دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما در حاشیه بازدید از سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور در پردیس سینمایی ایران مال گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره بالنده سینمای کشور است و بخش زیادی از فعالان سینمای امروز کشور از همین جشنواره معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، محمدحسین صوفی ، دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما در دومین روز از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور در محل برگزاری این رویداد بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصت بسیار مغتنمی است برای همه جوانان و نوجوانان که علاقه به صنعت فیلمسازی دارند.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی های امسال جشنواره جسارت آن است، افزود: تولیدات فرهنگ و هنر به هیچ وجه نباید متوقف شود. هرچند که تولید محصولات فرهنگی به دلیل کرونا در یکسال اخیر کم شده است، اما مردم نیاز به شکل گیری و جریان یافتن فعالیت های فرهنگی و هنری دارند.
دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره بالنده سینمای کشور است و بخش زیادی از فعالان سینمای امروز کشور از دل همین جشنواره به سینما معرفی شده اند. پس لازم است که این جشنواره برگزار شود هرچند که در کنار آن باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
صوفی تصریح کرد: در این شرایط لازم است فیلمسازان، هنرجویان، هنرمندان، اساتید و داوران همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا هم جشنواره بهتری برگزار کنیم و محصولات بهتری را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران یک عمر سی و شش ساله در برگزاری جشنواره دارد و بارها جشنواره ملی و منطقه ای را در کنار جشنواره های داخلی برگزار کرده است، بنابراین طی این سی و چند سال در حال رشد و بالندگی بوده و در سال های اخیر در اکثر جشنواره های جهانی فیلمسازان جوان ایرانی افتخارآفرینی کردند.
دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: بخش قابل توجهی سینماگران امروزه از انجمن سینمای جوانان ایران کار خود را آغاز کرده اند. زیرا انجمن در سراسر کشور دفتر داشته و دارد و هنرمندان این گونه به فیلمسازی جذب می شوند.
صوفی با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بر جریان تولید فیلم تاکید کرد: این جشنواره همواره رو به رشد بوده است و نه تنها تولیدات آن کاهش نیافته است بلکه روز به روز بیشتر شده است. خوشبختانه بخش خصوصی هم در تولید فیلم و هم در توزیع فیلم حضور دارد و به این دلیل که بخش خصوصی برای احداث سینما و تولید حضور دارد بنابراین نیازی نیست دولت وارد شود و فقط باید بستر سازی کند.
نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x