اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

مسکو :علت اصلی از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران اقدامات آمریکا است

مسکو :علت اصلی از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران اقدامات آمریکا است

به عقیده وزارت امور خارجه روسیه از سرگیری غنی سازی اورانیوم توسط ایران تا ۲۰ درصد به منزله انحراف از برجام است ، اما علت اصلی این انحراف اقدامات آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از اسپوتنیک، این مطلب در تفسیر ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، منتشره در وبسایت این وزارتخانه گفته می شود.

خانم زاخارووا گفت: “از سرگیری غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد انحراف از توافق های ثبت شده  شده در برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران (برجام) است.”

قالیباف: غنی ‌سازی ۲۰ درصدی جایگاه ایران را احیا می کند

وی تأکید کرد: “در سال های اخیر ، جامعه بین المللی به درک روشنی از این مسئله رسیده که طبق آن علت اصلی این انحرافات نقض فاحش سیستماتیک تعهدات بین المللی توسط ایالات متحده است ، که بر خلاف ماده ۲۵ منشور سازمان ملل ، قطعنامه ۲۲۳۱ را اجرا نکرده و عمدا موانعی را برای اجرای آن توسط سایر کشورها ایجاد می کند”.

زاخارووا یادآوری کرد که پروژه برجام برای استفاده مجدد از تاسیات فردو برای تولید ایزوتوپهای پایدار مدتهاست که تحت هدف تحریمهای واشنگتن بوده است ، که کاملاً غیر قابل قبول است.

روز دوشنبه، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران اعلام داشت که کشورش روند غنی سازی اورانیوم ۲۰٪ را در تاسیسات هسته‌ای فردو آغاز کرده است. مجلس ایران قانون “اقدان راهبردی  برای لغو تحریم ها” تصویب کرده است که تولید اورانیوم با سطح غنی سازی ۲۰ درصد و بالاتر را پیش بینی می کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x