اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کمیته بازخوانی مکتب انقلاب جبهه ایستادگی اصفهان-امام خمینی(ره)خطر بزرگ این است که امروز احتمال می رود که آن خطر برای ما باشد؛ این است که یک وقت ملت از حکومت برگردد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز کمیته بازخوانی مکتب انقلاب جبهه ایستادگی اصفهانب ه بررسی خطر بزرگ در جامعه امروز و راهکار پیشگیری از آن را بر اساس صحیفه نور حضرت امام پرداخته است .

🔷🔹🔹اهمیت و ضرورت:

شرایطی که امروزپیش آمده موجب نگرانی و بعضا بی اعتمادی و بی تفاوتی مردم در بخش های ازدستگاه های اجرایی است و این موضوع می تواند خطر و آفتی بزرگ  برای نظام و انقلاب باشد بنابراین بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل عظیم الشان بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است تا برای مردم و مسئولین یاد آوری گردد که این انقلاب حاصل خون هزاران شهید بزرگوار است و حفظ این دستاوردها نباید آسیب ببیند و لازم است آنچه موجب بروز خطر و آفت برای نظام می گردد باید بررسی و اصلاح گردد.

 🟢حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می فرمایند:

《خطر بزرگ این است که امروز (ما را آن خطر ) احتمال می رود که آن خطر برای ما باشد؛ این است که یک وقت ملت از حکومت برگردد.

خطر بزرگ این است که امروز احتمال می رودملت از حکومت برگردد

اگر دولت با این مردمی که در صحنه بودند چه از بازرگانانشان و چه (عرض می کنم که) از دیگر مردم شان و چه از کاسب های جزء شان همه اینها الا نادری که هیچ وقت نبوده اند ؛ اگر دولت کاری بکند که اینها را یک وقتی همه را ناراضی کند، از حیث اینکه مالیات ها را زیاد کند بدون وجه؛ از حیث اینکه جرم برای تاخیر مالیات بدون وجه؛ از اینکه جریمه برای یک مسائل قرار دهد بدون وجه …

و همین طور قضاتی که در اطراف هستند؛ اگر خدایی ناخواسته طریقشان را یک نحوی قرار دهند که مردم کم کم شک در این ها بکنند ؛ آن روز است که برای ما مصیبت پیش می‌آید.

آن روز است که نه جنگ می تواند پیروز بشود و نه مجلس می‌تواند موفق باشد و نه دولت.

آن روز است که باید فاتحه را بخوانیم.

اگر دولت هم بخواهد این طور مشی  که گاهی وقت ها می شود این را ادامه دهد و مردم را در فشار قرار بدهد، بازار را در فشار قرار بدهد، بداند که فاتحه آن دولت هم خوانده خواهد شد.》

🔷🔹🔹راهکار پیشگیری از آن:

🟢بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این باره می فرمایند:

《جلب نظر مردم از اموری است که لازم است.

پیغمبر اکرم (ص) جلب نظر مردم را می‌کرد؛ دنبال این بود که مردم را جلب کند. دنبال این بود که مردم را توجه بدهد به حق.

شما هم باید دنبال همین معنا باشید دولت هم باید دنبال همین معنا باشد. ارتش باید همین معنا را داشته باشد. پاسدارها باید همین طور باشند.

شما گمان نکنید که قدرت نظامی شما را نگه داشته است.

قدرت ایمان شما را نگه داشته است و پشتیبانی (ملت‌ها) ؛ملت.

(این را باید) این پشتوانه را باید حفظش کنید اگر این پشتوانه خدایی ناخواسته یه وقتی از دست ما برود همه ما از بین خواهیم رفت و اسلام هم دست‌خوش ( باز) یک مسائل دیگری می شود.》

………………………………..

🔷🔹🔹نکات مورد توجه:

👌از مهم ترین خطرات و آفات تهدید کننده حکومت، برگشتن مردم از آن است.

👌دولت نباید موجب نارضایتی مردم همیشه در صحنه های انقلاب گردد

👌افزایش های قیمت ها بدون وجه و رویه ناعادلانه قضایی در برخورد با این مفاسد موجب شک مردم به دستگاه های اجرایی می گردد و نتیجه آن مصیبت است.

👌در این جا نه مجلس موفق می شود و نه دولت و حتی جنگ هم کارساز نخواهد شد.

👌و اگر دولت هم همین رویه را ادامه دهد و از طریق مایحتاج مردم از طریق بازار به ایشان فشار وارد نماید، فاتحه آن دولت هم خوانده می شود.

👌راهکار اساسی جلب رضایت مردم است و این منش پیامبر اکرم (ص) است – قدرت ایمان و پشتوانه مردمی دو مولفه نگهداشت نظام است؛ نه قدرت نظامی …

👌از دست دادن این پشتوانه؛ اسلام و جمهوری اسلامی را هم تضعیف می کند.

……………………………………..

🔷🔹🔹جمع بندی:

خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی، عدم حمایت مردم از انقلاب است چرا که مردم و قدرت ایمان دو عامل اصلی حفظ نظام به شمار می رود. بنابراین دولت نباید با فشار آوردن به مردم از طریق مکانیسم بازار و افزایش قیمت های بی رویه موجب بی اعتمادی مردم به نظام گردند؛ همچنین قوه قضا نیز در مواجهه با این مفاسد نباید سستی کند که اگر خدای ناکرده چنین شود و مردم به نظام بی اعتماد شوند؛ دیگر کاری از هیچ کس بر نمی آید بنابراین همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) رضایت مردم را در همه امور جلب می کرد؛ ما نیز باید با نظر مردم پیش برویم. در غیر اینصورت اسلام را نیز دستخوش مسائلی حتی دچار ضعف می کنیم.

……………………………………

منبع

🔴صحیفه امام خمینی ره ، جلد ۱۷ ، ص ۲۴۹🔴

کمیته بازخوانی مکتب انقلاب جبهه ایستادگی اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x