اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حسین غفرانی کجانی در نشست خبری ثبت احوال: اسامی امیر علی و علی و امیر و امیر حسین و در اسامی دختران فاطمه زهرا و هلما و آوا بیشترین نام گذاری خانواده ها بوده است

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

یایگاه خبری احوال نیوز ،حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال: اسامی امیر علی و علی و امیر و امیر حسین و اسامی دختران فاطمه زهرا و هلما و آوا بیشترین نام گذاری خانواده ها بوده است.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

نشست خبری حسین غفرانی مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با اصحاب رسانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال ، حسین غفرانی کجانی با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار شد.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

این نشست با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن ثبت احوال استان اصفهان و با حضور حسین غفرانی مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان و معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی، مهندس مجتبی یکتا منش و رضایی رئیس مدیریت حراست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان و بهرامی کارشناس آمار ثبت احوال استان اصفهان برگزار گردید.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید حسین غفرانی کجانی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و همکاری اصحاب در جهت اطلاع رسانی به جامعه در مورد هویت و تاریخچه ای از ثبت احوال گفت: همزمان با نوسازی و مدرنیزاسیون و احساس نیاز به شناسایی اتباع برای اخذ مالیات و سربازی .. به فکر راه‌اندازی سازمان ثبت احوال افتادند. که کم کم در در شهرستان ها هم گسترش پیدا کرد. و با توچه به نیازهای جامعه گسترش و قوانین تکمیلی انجام شد .

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

اولین تکلیف در اصلاح ساختار توسعه ثبت احوال در مرحله اول و اوایل انقلاب اسلامی انجام شد.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

ثبت احوال به عنوان بزرگترین مرکز داده ها و آن چه که نیاز بودمعرفی شد. در زمان جنگ تحمیلی سعی و فعالیت زیادی انجام شد که این اسناد در جنگ آسیبی نبینند که از هر کدام دو نسخه برای نگهداری انجام شد که مدارک و اسناد از بین نرود.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

امروز ۵۰۰ بایگانی غیر متمرکز و دستی در کشور تبدیل به یک آرشیو الکترونیک و مکانیزه و دقیق ، اقامت محور و یک پارچه تبدیل شده است. امروز نشر این آمار به روز و قابل گزارش گیری روزانه و هفتگی و ماهیانه و سالانه در دوره های منظمی برای برنامه ریزی امور کشور وجود دارد.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

حسین غفرانی کجانی ادامه داد: در سرشماری سال ۱۳۹۵ در استان اصفهان نرخ رشد جمعیت نه تنها عدد ۲/۱ هم نداریم و بالاتر هم نداریم نرخ رشد جمعیت به عدد زیر نود و هفت صدم رسیده است که موجب نگرانی در کشور و بعضی از استان ها شد . این سرشماری سال ۱۳۹۵ در درون آن نقاط مثبتی هم وجود داشت که در سال ۱۳۸۵علیرغم مشکلات نرخ رشد جمعیت پایین ، وارد دوره پنجره طلایی جمعیت شدیم که در این پنجره جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ ساله ی ما در سال۱۳۶۵ به ۵۲/۴ ولی در این دوره یعنی به۷/۴ صدم رسیده است.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

خدمات ثبت احوال به ۲۰ دستگاه انجام گرفته است. و خذمات ما با نگاه تکریم به ارباب و رجوع و الویت به سالمندان و حتی مسافران در قبل از بیماری کرونا و بیماران و جانبازان و آسایشگاه شهید مطهری و ما در کاشان و خوانسار و در داخل منازلشان با همه ی مشکلات این اقدامات برای این عزیزان جانباز انجام شده است.برای صدور کارت هوشمند ملی با وجود همه ی مشکلات تا کنون از مجموعه ۴۶۵۰۰۰۰ هزار نفر از جمعیت هدف استان تا کنون ۳۸۷۵۰۰۰ نفر کارت ملی را گرفته اند که به این معنا است که تا کنون ۹۶ درصد مردم استان اصفهان کارت ملی گرفته اند. و کارت ملی قدیمی دیگر که از اعتبار ساقط شده است و اعتبار ندارد.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

جناب آقای عباس رضایی استاندارمحترم اصفهان هم در این جلسه به موفقیت های ما اشاره و تاکید داشتند و اعلام کردند که با همه ی موفقیت ها باز هم نباید به این راضی و قانع باشید. کارت هوشمند بازوی دولت الکترونیک است.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

کارکنان و همکاران اداره ثبت احوال استان اصفهان در ارئه خدمات و کارکرد نوین آنها که کرامت انسان ها را عینیت می بخشددر ارزشیابی ها از دست مردم دارای رتبه هایی شده اند که می توان به این موفقیت ها اشاره کرد.

۱ – رتبه اول جشنواره شهید رجایی در دوسال متوالی که به عنوان یک جشنواره ای که با مسائل علمی برخورد می کند.

۲ – میز خدمت اول استان در سال ۹۷

۳ – در سال ۹۸ کرامت ارباب و رجوع رتبه اول که از معاون اول ریاست جمهوری در شورای اداری گرفته شد.

در پایگاه بسیج و ستاد اقامه نماز و حقوق شهروندی دارای رتبه های برتر شده ایم.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

حسین غفرانی مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: وظیفه جدیدی در سال جدید و آینده داریم که فرزندان مادران ایرانی با پدران خارجی در حال انجام است. و یک شناسنامه هم ارسال کرده ایم. تا به حال حدود ۴۰۰ پرونده به ما ارسال شده است که در حال اقدام است.

امروز احساس می کنیم که در ایام بیماری منحوس کرونا عینیت و قابلیت خود را در توزیع جغرافیایی در بین ۷۸ دفتر پیشخوان خدمت انجام کارها را در سراسر استان توزیع کرده است در سراسر استان، که از نزدیکترین محل منزل خود خدمت می گیرند. که قبلا در صف های طولانی انجام می شد.

علیرغم وجود بیماری منحوس کرونا انجام وظیفه همکاران در ثبت احوال نه تنها کم نشده است بلکه مضاعف هم انجام وظیفه شده است . تا به حال کل شناسنامه های ما در سال ثبت احوالی از سوم دی ماه سال قبل تا به حال ۲۵۵۸۳۲ بوده است که ۱۹۵۷۹۳ نفر شناسنامه بزرگسال بوده است و ۶۰۰۳۹ نوزاد بوده است و ۲۳۸۴۰ المثنی صادر شده است و فرزند خواندگی ۲۵ عدد و تغییر نام طبق دستور العمل ثبت احوال صورت گرفته است ۲۰۰۴۲ بوده است . صدور گواهی تجرد که عمدتا شامل هموطنان خارج از کشور بوده است که بعد از ترجمه و مراحل قانونی خود باید به مرجع قانونی ارئه دهند شامل ۳۹۲۱ مورد بوده است.

حسین غفرانی در نشست خبری ثبت احوال استان اصفهان

در گذشته به فرهنگ نام یا دقت نمی شد و یا اهمیتی نداشت و ثبت احوال برای هم برای نام گذاری مشاوره ای نداشت . بر همین اساس امروز مشاوره ثبت احوال با کتابچه ای که در ثبت احوال است با حدود ده ها هزار نام اصیل ایرنی و فارسی و اسامی اسلامی بر اساس تنوع و سلایق مردم در کتاب موجود است در اختیار آنها قرار می دهیم. و خود مردم هم دارای فرهنگ و بینش زیادی در ارتباط با نام گذاری هستند. اسامی چون امیر علی و علی و امیر و امیر حسین بیشترین نام گذاری و در اسامی دختران فاطمه زهرا و هلما و آوا بیشترین نام گذاری خانواده ها بوده است.

ولادت در ۹ ماهه ی امسال ۴۳۲۲۶ نفربوده است که در ۹ ماهه ۸ درصد کاهش داشته ایم. و همچنین در سال ۹۸ هم ۱۶/۵ در صد کاهش داشته ایم . در زمینه ازدواج در این نه ماهه ۲۰۳۱۲ نفر داشته ایم و آمار طلاق هم ۷۱۲۰ نفر بوده است.میانگین سن ازدواح مردان ۲۸ سال و زنان ۲۴ سال بوده است. وی ادامه داد: مینگین سن طلاق در مردان ۳۸ سال و میانگین سن زنان ۳۳ سال بوده است.

در ارتباط با چند قلوها مدیر کل ثبت احوال استان ادامه داد: در استان تا به حال ۷۰۷ نفر دو قلو بوده اند که ۳۲ نفر هم سه قلو و تعداد ۲ مورد هم سه قلو در استان داشته ایم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x