اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکترحسینی :در جمهوری اصول و ارزش ها و مبانی وجود دارد و مردم چون خواهان رشد معنوی و انسانی هستند از یک انسان رشد یافته درخواست می کنند که حاکم شود و ان ها را به حقایق برساند.

دکترحسینی :در جمهوری اصول و ارزش ها و مبانی وجود دارد و مردم چون خواهان رشد معنوی و انسانی هستند از یک انسان رشد یافته درخواست می کنند که حاکم شود و ان ها را به حقایق برساند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز،در ادامه سلسله نشست های مجازی در قالب دوره آموزشی ویژه اعضای شورا های استانی جبهه ایستادگی سراسر کشور به میزبانی جبهه ایستادگی استان اصفهان به مناسبت چهلمین سال آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس، در پنجمین روز از مهرماه ۱۳۹۹ به صورت پرسش و پاسخ آنلاین برگزار گردید.
این جلسه با حضور دکترحسینی،معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الزمان (عج) با هدف تعالی و بصیرت انقلابی و موضوع “ولایتمداری و مردم سالاری دینی ” مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ابتدا دبیر جبهه ایستادگی استان اصفهان سوال اول خود را مطرح کرد؛” در خصوص مفهوم ولایت فقیه و مردم سالاری دینی چه تعاریفی می توان ارائه داد ؟ و این دو مفهوم چه ارتباطی باهم دارند”.
دکتر حسینی پاسخ داد:
مفهوم مردم سالاری در یونان باستان مطرح شد .در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح دو جریان مقابل هم قرار گرفتند.جریان اول جریان سوفیست ها و جریان دوم فیلسوفان بودند.سوفیست ها مبانی علمی شان حس و تجربه بود و فقط مادیات قابل درک بود و مابعدالطبیعه قابل درک نبود.بخاطر همین مفاهیمی مثل اصول، ارزش ها، مبانی، اخلاق، فطرت، وجدان و… قبل درک نبود و مورد پذیرش هم قرار نمی گرفت .پس معتقد شدند که بدون اصول و ارزش ها خواسته های انسان محور جهان باشدو خواسته های انسان فقط ارزشمند است .
در سوفیست ها مفهوم دموکراسی(مردم سالاری) مطرح شد.طبق این اندیشه هر خواسته ای که مردم مطرح کنند در زمان خودشان بهترین الگو و اندیشه است و اصول و ارزش ثابتی وجود ندارد چون مردم ممکن است یک زمان یک خواسته ای داشته باشند و زمان دیگر خواسته ای دیگر.
اما فیلسوفان معتقد بودند در اخلاق اصول ثابتی وجود دارد که بالطبع آن الگوهای دیگری مطرح شد که مردم سالاری به اسم جمهوری نامیده شد.
در جمهوری اصول و ارزش ها و مبانی وجود دارد و مردم چون خواهان رشد معنوی و انسانی هستند از یک انسان رشد یافته درخواست می کنند که حاکم شود و ان ها را به حقایق برساند.
امام (ره) با لفظ دموکراسی که وارد جمهوری اسلامی شود مخالف بود و با توجه به علل گفته شده امام (ره) لفظ مردم سالاری دینی را انتخاب کردند و در نهدیت همان جمهوری اسلامی شد که بالای ۹۸ درصد به آن رای دادند.
ما دو نوع مردم سالاری دینی داریم؛ یک نوع مردم سالاری که لفظ دموکراسی به آن می دهیم و هیچ نوع اصول و ارزش هایی را در نظر نمی گیریم .صرفا آزادی برای آزادی ارزش دارد و نوع دوم جمهوری که مردم سالاری ارزشی است. مردم سالاری صرفا دموکراسی و الگوی غربی و اباهه گری نیست .مردم سالاری می تواند یک قضیه ارزشی باشد.حاکم در دموکراسی همانند مادر خرج است و در جمهوری مثل مربی.
در ادامه دبیر جبهه ایستادگی اصفهان عنوان کرد؛
تحلیل وضعیت کشور با وجود ولایت فقیه در ابعاد ملی منطقه ای و بین المللی را چگونه ارزیابی می فرمایید ؟
معاونت سیاسی دفنر نمایندگی ولی فقیه در پاسخ چنین اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا الان هر جا انتخاب مردم نظر ولی فقیه بود که آن هم برگرفته از نظر قرآن و معصومین بود، جامعه رشد خیلی خوبی داشته و حتی معجزه شده مثل معجزه جنگ و دفاع مقدس که خود رهبر عظیم الشان در بیانیه ی گام دوم انقلاب فرمودند که مردم ایستادند و رهبر دستور داد برا اساس آیات و روایات گر ایستادگی کنید پیروز می شوید که همان هم شد.
پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود .الان هم در منطقه قدرت اول هستیم .پنج کشتی بزرگ بنزین را به ونزوئلا می بریم و دشمن نمی تواند کاری بکند.این بخاطر این است که مردم نظر رهبرشان را انتخاب کردند.اما ان جاهایی که مردم درست انتخاب نکردند و نظر مردم خلاف نظر رهبری بود، با مشکلات روبرو شدیم. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قبل از انتخابات ۹۶ فرمودند: اگر اصول خط امام فراموش بشود مردم سیلی خوا۶ند خورد و در واقعیت هم الان همین گونه شده است چون الگوی سازش را انتخاب کردند که بر اساس سنت الهی نتیجه اش ذلت و مشکلات است.
همجنین در ادامه جلسه برخی از اعضای گروه سوالاتی مطرح شد که کارشناس برنامه به همه ی آن ها پاسخ داد.
یکی از اعضا سوال کرد؛در جامعه امروز موانع سیاسی مردم سالاری دینی چیست؟
ایشان در پاسخ اذعان کرد: موانع دوچیز است یکی خواص جامعه و دیگری عوام جامعه. خواص جامعه آگاهانه یا نا آگاهانه در مقابل مردم سالاری دینی که همان ولایت فقیه است می ایستند و ان را تحت عنوان دیکتاتوری مطرح می کنند .عوام هم آنهایی که به دنبال حقیقت نیستند و به دنال خواص محرف هستند متاسفانه مشکل ایجاد می کنند.در واقع باید برای هر دو قشر فکری اساسی کرد.


همجنین یکی دیگر از اعضای گروه سوال خود را چنین مطرح تمود ؛به نظرشماولایتمداری وپایبندی به ولایت فقیه تاچه میزان میتواندراهگشای مشکلات امروزجامعه ماباشد؟
دکتر حسینی ابراز کرد؛ به اندازه ولایتمداری مان مشکلاتمان دررکشور حل خواهد شد نه تنها مشکلات حل میشود بلکه می توانیم به قوی ترین کشور دنیا تبدبل شویم وومی توانیم زمینه تمدن نوین اسلامی را فراهم کنبم زیرا فرمایش و موضع ولایت فقیه فرمایش قرات است فرمایش اهل بیت ع است و قران کتاب راهنمای حاکمیت کامل بشر دینی بر جهان است.همچنبن عضو دیگری از جبهه ایستادگی پرسبدتد آیا مردم سالاری دینی بدون تکیه بر ولایت فقیه محقق می‌شود.؟
دکتر حسینی در پاسخ اظهار داشت؛ مردم سالاری دینی یعنی اینکه ما مردم به دنبال یک مربی می رویم و خودمان او را انتخاب می کنیم و تابع او می شویم یعنی با انتخاب خود مردم اراده ولایت فقیه را بر خود حاکم می کنند پس مردم سالاری دینی یعنی تبعیت ازولایت فقیه.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x