اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کنعانی مقدم : بار اصلی جنگ در دفاع مقدس و در چهل سال گذشته بر دوش جوانان بود که به عنوان پیشتازان، پیشگامان و خط شکنان در همه ی صحنه های انقلاب عمل می کردند

کنعانی مقدم : بار اصلی جنگ در دفاع مقدس و در چهل سال گذشته بر دوش جوانان بود که به عنوان پیشتازان، پیشگامان و خط شکنان در همه ی صحنه های انقلاب عمل می کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، جبهه ایستادگی استان اصفهان، به مناسبت چهلمین سال آیین  نکوداشت هفته دفاع مقدس، در دومین روز از مهرماه ۱۳۹۹ جلسه آموزشی (پرسش و پاسخ آنلاین) ویژه اعضای جبهه ایستادگی سراسر کشور با هدف ” تعالی و بصیرت انقلابی ”  و با موضوع دانش پژوهی، معرفت و جوانان را برگزار نمود .

در این گفتگوی مجازی سئوالاتی توسط دبیر جبهه ایستادگی استان اصفهان و تنی چند از اعضا مطرح گردید که سردار کنعانی مقدم  «عضو هیئت موسس سپاه و از یاران شهید رجایی» پاسخ دادند .

در ابتدا دبیر جبهه ایستادگی استان اصفهان به عنوان اولین سوال  پرسیدند؛ ” نقش دانش و شناخت در زندگی روز مره به طوری موردی مقایسه جوانان تحصیل کرده و کم سواد در انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟”

کنعانی مقدم که دوران جوانی خود محضر امام راحل ره درک کرده بودند، ضمن بیان خاطراتی کوتاه از حضورش در کنار امام ره  بیان نمود : در زمان جنگ امام (ره) مسئولیت ها را به جوانان واگذار می کردند و در ادامه برای پیشرفت کار قدرت را نیز به آنها انتقال می دادند؛ همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که در کنارمان بودند  به فرماندهان جوان اعتماد به نفس داده و قدرت را به آن ها واگذار می نمودند.

وی افزود: بار اصلی جنگ در دفاع مقدس و  در چهل سال گذشته بر دوش جوانان بود که به عنوان پیشتازان، پیشگامان و خط شکنان در همه ی صحنه های انقلاب عمل می کردند.از مهم ترین برجستگی آن دوران که می توان نام برد این بود که همگی جوانان و پیشکسوتان در یک خط و جبهه  بودند و با ایمان، همدلی و همبستگی در برابر دشمن ایستادند.

سپس دبیر جبهه ایستادگی استان اصفهان ادامه داد :

 به نظر حضرتعالی آینده نگری در شناسایی فرصت های شغلی و کار آفرینی نسل جوان در وضعیت امروز جامعه  در مقایسه با ویژگی های جوانانی که در دوران دفاع مقدس که بحران جنگ را به فرصت ها تبدیل می کردند چگونه ارزیابی می کنید ؟

کنعانی مقدم : مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از همان ابتدای دوران ریاست جمهوری شان اعتمادشان به جوان ها بوده، اما متاسفانه دولت هایی که سرکار می آیندبرای تحکیم قدرت سیاسی و جناحی خویش سعی می کنند با تیم همراه خود وارد عرصه شوند و کمتر میدان را برای جوانان باز می کنندو اعتماد نمی کنند در حالی که ما شاهد بودیم در آن زمان به همین جوان ها اعتماد کردند .به عنوان مثال شهید حسن باقری، شهید ردانی، شهید خرازی، شهید همت، شهید بروجردی، شهید کاظمی مگر چند سالشان بود؟ اما بزرگترین مسئولیت های جنگ را بر عهده گرفتند.چطور الان نمی توانند یک صنعت یا تشکیلات اقتصادی را بچرخانند؟ دربین جوانان ما دکتر ، مهندس، متخصص، پژوهشگر، دانشمند، مخترع بسبار وجود دارد که می توان با اعتماد کردن بدان ها و سپردن کار ها به موفقیت های دوچندان دست یافت .این نگاه جناحی در حاکمیت ، در مسائل اجرایی متاسفانه باعث شده است تا جوانان در حاشیه قرار بگیرند.

کنعانی مقدم در جمع شورای های جبهه ابستادگی سراسر کشور همچنین اذعان کرد؛ برای انتقال ارزش ها و حماسه هایی که آفریده شده به نسل جدید، ما چاره ای جز این نداریم که نسل جدید خود انقلابی باشد .

درست است که با خاطره گویی، کتاب خوانی، فیلم، هنر و مسائل مختلف می توانیم بخشی از این ارزش ها را منتقل کنیم؛ اما نمی شود نسلی مسئولیت وارثان انقلاب را بر عهده بگیرند، اما خود مسئولیتی نداشته باشند.پس نسل انقلابی باید وارد عرصه خدمت، مدیریت و حرکت و تعامل شود و خودش انقلابی باشد و در آن مسیر حرکت کند.

ما موظفیم هم اسطوره های گذشته را به جوان ها معرفی کنیم  هم اسطوره های زنده و هم شهدا را. وقتی شما شهید قاسم سلیمانی را به عنوان یک اسوه مقاومت و ایستادگی مطرح می کنید ،آن ها احساسش می کنند و شیفته او می شوند و به مدافعان حرم می پیوندند و شهید می شوند ، مثل حججی ها.اثری که دارد این است که پیروی از اسطوره ها آن ها را به سمت یک حرکت جدید و تداوم انقلاب می کشاند.ما غفلت کردیم در اینکه اسطوره هایمان را در عمل به نسل جدید نشان دهیم نه با تجلیل کردن و کنفرانس گذاشتن و … بلکه در عرصه مدیریت آن ها را طوری وارد کنیم که این ها جوان هایمان را به سمت انقلابی بودن و موثر بودن بکشاند

همچنین یکی از اعضای جبهه ایستادگی اصفهان سوال کرد؛

با توجه به اینکه در حال حاضر دولتی که مستقر است اکثرا از افراد مسن و فرسوده هستند و تقریبا اعتقاد به حضور جوانان در کار نبوده چگونه میتوان در دولت بعد این مسئله را حل کرد و به جوانان بیشتر اعتماد کرد ؟

عضو هبئت موسس سپاه در ادامه تصریح کرد: اعتقاد دارم کشور را نمی شود جناحی مدیریت کرد.باید دولتی ائتلافی شکل بگیرد، همه نیروهای ارزشمند باید وارد عرضه خدمت شوند.هر کسی در جایگاه خودش قراربگیرد و به سمت جلو برویم .تا  بتواند میدان را  برای نیروهای جوان و پرجوش و خروش وانقلابی باز کند  موانع را کنار بزند و از بحران ها عبور کند.

در ادامه این نشست آنلاین یکی دیگر اعضای جبهه مطرح کردند نقش زنان در دفاع مقدس و مدیریت جنگ و زنان امروز در صحنه های اجتماعی فرهنگی چگونه قابل همسو سازی است؟

ایشان با اشاره به نقش بی بدیل زنان در دوران دفاع مقدس در تشویق  مردان برای حضور در جبهه های حق علیه باطل بودند یکی مادران ایثارگر بودند که فرزندان خود را با شور انقلابی عازم جبهه ها می کردند و دیگری همسرانی که تازه عروس بودند اما با لبیک به امام عزیز تازه تازه دامادهای خود را روانه جبهه ها می کردند و عده ای دیگر زنانی فداکاری که بار تربیت و مسئولیت فرزندان را خودشان عهده دار می شدند و همسرانشان را روانه دفاع از حریم اسلام و میهن می نمودند و عده ای دیگر هم خودشان پشت جبهه ها حاضر می شدند و در قالب امدادگر و … نقش ایفا می نمودند . امروز نیز نقش زنان می تواند در صحنه های فرهنگی اجتماعی قابل تحسین باشد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x