اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سیدرضا سجودی معاون قضائی رئیس کل دادگستری: استفاده از جک پنوماتیک، وسائل نقلیه دود زا، شیشه دودی، خودروهای شوتی، استفاده از جملات غیر اخلاقی شامل پیگرد قانونی و برخورد قانونی پلیس است

سید رضا سجودی معاون قضائی رئیس کل دادگستری: استفاده از جک پنوماتیک، وسائل نقلیه دود زا، شیشه دودی، خودروهای شوتی، استفاده از جملات غیر اخلاقی شامل پیگرد قانونی و برخورد قانونی پلیس است

جولان مرگ و زندگی برای موتور سیکلت سواران متخلف

اولویت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رفع نقاط حادثه خیز است

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اصفهان: استفاده از جک پنوماتیک، وسائل نقلیه دود زا، شیشه دودی، خودروهای شوتی، استفاده از جملات غیر اخلاقی و خلاف شئون اجتماعی شامل پیگرد قانونی و برخورد قانونی پلیس است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، موتورسیکلت یک وسیله نقلیه ارزان قیمت با قدرت مانور بالا و نیازمند به اشغال فضای کم در هنگام پارک و توقف است که همین مساله این وسیله نقلیه را مورد استقبال شهروندان قرار داده. شمار موتورسیکلت‌ها در کشور از مرز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه گذشته روندی که با سرعت چشمگیر در حال رشد است و زنگ خطر ایمنی برای راکبان این وسیله موتوری به صدا درآورده از سوی دیگر تخلفات موتورسیکلت‌سواران یکی از ناهنجاری‌های ترافیکی در کلان شهرها می باشد. طبق اطلاعات منتشر شده از پلیس راهور ناجا، یک میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه موتور سیکلت در اصفهان وجود دارد که استفاده از آن ها ریشه اجتماعی و اقتصادی دارد. برخی از شهروندان به دلیل محدودیت تردد مثل طرح ترافیک به استفاده از این دوچرخه موتوری گرایش پیدا کرده‌اند که البته رعایت قانون و مقررات از سوی راکبان آن ها بسیار مهّم می باشد.

جلسه پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر عامل جاده ای و انسانی، کاهش تلفات درون شهری و اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد.

سید رضا سجودی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اصفهان، هدف از برگزاری این جلسه را اولویت بندی نقاط پر تصادف با مشارکت دستگاه های ذیربط دانست و اظهار کرد: پیگیری و هماهنگی های لازم جهت بررسی موانع و نارسائی های مرتبط با رفع نقاط حادثه خیز همچنین پیگیری رفع این نقاط در سطح استان با رویکرد تمرکز بر نقاط اولویتی انجام گردید.

به گفته سید رضا سجودی، هماهنگی و راهبری دستگاه های مسئول در جهت اجرای مناسب طرح ساماندهی موتورسیکلت سوران در کلان شهرها، به روز رسانی دوربین های کنترل سرعت جاده ای، ارسال به موقع پیامک تخلف به مالکان خودرو، پیگیری نحوه انجام آموزش های لازم در حوزه پیشگیری از تصادفات درون شهری و برون شهری همچنین نواقص مربوط به حوزه درون شهری از دیگر اهداف مورد بررسی در جلسه پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر عامل جاده ای و انسانی بوده که مورد بررسی، تحقیق و اعلام نتیجه از سوی دستگاه های ذینفع قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در موقعیت خاص جغرافیائی و چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته، افزود: ۱۲ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که نباید نسبت به ایمن سازی آن غافل شد همچنین ۱۰۹ نقطه حادثه خیز مصوب شناسائی شده که تعدادی از این نقاط به همت راهداری استان رفع گردیده.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به بند پنج اصل ۱۵۶ قانون اساسی، اهمیت پیشگیری را در کاهش تصادفات ضروری و اجتناب پذیر دانست و تصریح کرد: سه برنامه پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر عامل جاده ای و انسانی، کاهش تلفات درون شهری و اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران مصوب کشوری هستند که اجراء و پیگیری آن ها به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان ابلاغ و گام های اجرائی آن با توجّه به شرایط بومی استان تعریف شده است.

تصادف گاهی تخلف و گاهی هم جرم است

این مقام مسئول، رفع نقاط حادثه خیز را از اولویت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دانست و اشاره کرد: تلاش برای پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای با تمرکز بر عوامل جاده ای همچنان در دستور کار این معاونت قرار دارد.

سید رضا سجودی، لزوم اجرای هرچه بهتر این طرح را در کلانشهر اصفهان توسط دستگاه های متولی و ذیربط خواستار شد و اذعان نمود: تصادف نوعی تخلف و البته در برخی موارد نوعی جرم است؛ هر تصادف باعث اختلال در نظم، اقتصاد، شرایط اجتماعی و خانوادگی افراد می شود که شناسائی و آسیب شناسی این مسئله سبب کاهش بسیاری از حوادث خواهد شد.

وی در ادامه درباره شناسائی، رفع و جمع آوری موانع و دسترسی های غیرمجاز، دستفروشی های مستقر در حاشیه راه ها و محورهای مواصلاتی با همکاری رؤسای دادگاه ها، دادستان ها، پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد تا با مداخله و مشارکت سایر نهادهای مرتبط مانند شبکه بهداشت انجام و نتایج جهت بهره برداری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اعلام گردد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای هشدار به موتورسیکلت سواران

معاون قضائی رئیس کل دادگستری درباره اهمیت نقش رسانه ها در خصوص فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات درون شهری و ساماندهی موتورسیکلت سواران سخن گفت: صدا و سیما با همکاری شهرداری مرکزی علاوه بر تداوم تولید و برنامه های مربوط به این حوزه نسبت به تهیه و تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع تصادف های درون شهری و ساماندهی موتورسیکلت سواران اقدامات لازم را انجام دهد و نتیجه را به این معاونت اعلام نماید.

سجودی درباره برخورد قانونی پلیس راه و راهور با متصرفین کلیه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری استان هشدار داد: اقدام به دستکاری غیرمجاز خودرو اعم از استفاده از جک پنوماتیک، وسائل نقلیه دود زا، شیشه دودی، خودروهای شوتی، استفاده از جملات غیر اخلاقی و خلاف شئون اجتماعی شامل پیگرد و برخورد قانونی می باشد و احکام مربوطه توسط سیستم حقوقی و قضائی در تمامی بخش ها و حوزه های قضائیصادر می شود.

داریوش امانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در جلسه پیشگیری از تصادفات با تمرکز بر عامل جاده ای و انسانی، کاهش تلفات درون شهری و اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران موظف شد تا به منظور ادامه، اجراء و تکمیل فرآیند ساماندهی، کاهش و پیشگیری از تخلفات موتورسواران گزارشی از نواقص ترافیکی و پارکینگ های پیش بینی شده به همین منظور  را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام نماید.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x