اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی مرکزی

فرماندار اصفهان : شوراها بر اساس ملت‌ها شکل گرفته‌اند و برای این موضوع باید فرهنگ‌سازی و ایده‌پردازی شود / تصاویر

تأیید بیش از ۹۵ درصد مصوبات شورای شهر در فرمانداری اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سیستانی فرماندار اصفهان گفت: کمیته تلفیق با حضور فرماندار، نماینده دستگاه قضایی و نماینده شورای شهرستان و افراد متخصص و محقق تشکیل می‌شود که در تدوین مصوبات حضور مؤثر دارند،

اگر بعضاً با مصوباتی مخالفتی وجود دارد مبتنی بر خرد جمعی است، البته بالای ۹۵ درصد مصوبات شوراها در فرمانداری‌ها تا به امروز تأیید شده است.

حسین سیستانی گفت افزایش دولت‌های دموکراتیک و به دنبال آن افزایش سطح آگاهی و بینش مردم باعث می‌شود که اداره امور کشور، استان و شهر نیازمند انجام فرآیندها و روش‌هایی باشد که با تکیه بر آن‌ها می‌توان جامعه را به نحو احسن اداره کرد.

فرماندار اصفهان گفت:  شورای شهرها در  قالب و منتخب مردم هستند که با ملاک قرار دادن همین اصل قادر خواهند بود با همکاری مردم کار را پیش ببرند، شوراها بر اساس ملت‌ها شکل گرفته‌اند و برای این موضوع باید فرهنگ‌سازی و ایده‌پردازی شود، همچنین باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که مشارکت مردم افزایش یابد.

اوبا تأکید بر اینکه پژوهش‌هایی که در رابطه با مشارکت مردم شکل می‌گیرد بسیار راه گشاست، افزود: با توجه به پیشرفت‌ها باید راهکارهای نوین را در دستور کار اداره شهر قرار داد، چالش‌هایی در پیش داریم اما با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت می‌توان این چالش‌ها را پیش برد و پشت سر گذاشت،

البته در اصفهان از گذشته اندیشه‌های بلندی برای اداره شهرها شکل گرفته است، به عنوان مثال در سال‌های دهه ۶۰ تا ۷۰ پایه‌گذاری اندیشه‌های نو گذاشته شد و برنامه‌های «اصفهان +۲۲» پایه‌گذاری شد.

رینگ حفاظتی

از معضل حاشیه‌نشینی اصفهان تا هماهنگی برای اجرای حلقه چهارم رینگ حفاظتی

مقابله با حاشیه‌نیشینی، چاره‌اندیشی برای اجرای عدالت آموزشی در دوران شیوع کرونا، تعیین تکلیف اراضی مجاور پارک کوهستانی قائمیه، ساماندهی مناطق منفصل اصفهان و هماهنگی در استان برای اجرای رینگ چهارم حفاظتی مهم‌ترین درخواست‌های شورای شهر اصفهان از فرماندار این شهرستان بود.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد:

حاشیه‌نشینی معضلی جدی و غفلت درخصوص رفع آن غیرقابل گذشت است بنابراین باید در رابطه با رفع این معضل برنامه‌ریزی مناسب شود.

پیشتر قرار بود کارگروهی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی تشکیل شود که باید هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد زیرا هرچه اقدامات در این زمینه به تعویق افتد، حساسیت‌ها نسبت به آن کمرنگ می‌شود.

محمدی با اشاره به استفاده از نرم افزار شاد در آموزش دانش‌آموزان، تصریح کرد:

بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید گوشی‌های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید نیستند و در جامعه‌ای که مدعی تحقق عدالت اجتماعی است، نباید این رویه اتفاق افتد.

در این رابطه نیاز است تا با استفاده از اعتبارات دولتی، شرایط برابر برای حدود ۲۰ درصد از خانواده‌هایی که توان خرید ابزار مناسب برای فرزندان خود را ندارند نسبت به سایرین فراهم شود

حاشیه‌نشینی باید از مبدا مدیریت شود

در این جلسه رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ابتدای دوره پنجم شورای، مرکز پژوهش‌های شورا روی حاشیه‌نشینی مطالعه‌ای انجام داد و در نتیجه مشخص شد هرچه در این زمینه هزینه کنیم، بازهم پدیده حاشیه‌نشینی ازبین نمی‌رود بلکه باید به‌جای مقصد، در مبدا با این پدیده مبارزه کنیم.

مشارکت خیرین در جبران خسارات کرونا جلب شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه متخصصان و مراکز علمی اذعان دارند که نمی‌توان انتظار رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا را در کوتاه مدت داشته باشیم، اظهار کرد:

به تبع شیوع این بیماری، بروز مشکلات اقتصادی به‌ویژه در میان اقشار آسیب‌پذیر و بیکاری و مشکلات درآمدی باعث شده بسیاری از خانواده‌ها در تأمین نیازهای اولیه خود دچار مشکل شوند.

فتح‌الله معین با تاکید بر اینکه پویش مردمی می‌تواند کمک‌ها را افزایش دهد، اضافه کرد: در اصفهان خیریه‌ها برای ساماندهی این امر پیشقدم بوده‌اند که نیاز است هماهنگی و مدیریت واحد بر آن‌ها اعمال شود البته این مدیریت نباید آمرانه باشد و لازم است در این خصوص هماهنگی‌ها بیشتر شود.

هنرمندان آسیب‌دیده حمایت شوند

فریده روشن، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:

شیوع کرونا باعث شد مجموعه‌های هنری و گردشگری بسیاری در شهر تعطیل شوند که در نتیجه آن، هنرمندان یکی از اقشاری بودند که از لحاظ درآمدی آسیب جدی دیده‌اند و دولت باید با اتخاذ تمهیداتی از آن‌ها حمایت کند.

بارگذاری خارج از حریم شهر اصفهان مدیریت شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به شیوع کرونا و جان باختن برخی از کودکان به دلیل ابتلا به این بیماری، گفت:

در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری، احتمال ارتباط این کودکان با دیگر کودکان در محیط مدرسه باعث نگرانی شده است و از طرف دیگر اگر کلاس‌های درسی به‌صورت غیرحضوری برگزار شود باعث ایجاد شرایط نابرابر میان دانش آموزان خواهد شد.

نصیر ملت خاطرنشان کرد: برخی خانواده‌ها برای همراهی فرزندان خود در امر آموزش غیرحضوری توان کافی را ندارند که باید این امر مدنظر نظام آموزشی باشد.

پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومانی به آسیب دیدگان کرونا

وی ادامه داد: تسهیلاتی برای حدود یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر آسیب‌دیده از شیوع کرونا با سقف پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده که به آن‌ها پرداخت می‌شود که هنرمندان آسیب‌دیده یکی از این اقشار هستند.

فرماندار اصفهان در مورد مشکلات ورودی‌های شهر اصفهان گفت: ورودی‌های اصفهان وضعیت نابهنجاری دارند و مطالعات و ایجاد طرح اولیه ساماندهی آن‌ها انجام شده، با ضعف تخصیص‌ها مواجه شدیم.

وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبارات لازم قول مساعد داده هرچند که طرح‌های مدنظر برای ورودی شهر با تکیه بر اعتبارات دولتی قابل اجرا نیست و نیاز به مصوبه شورای شهر است.

سیستانی با بیان اینکه مردم همکاری بسیار شایسته‌ای در خصوص برگزاری مراسم عزاداری‌های محرم داشته‌اند، گفت:

تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده تا اگر افراد موازین بهداشتی را در جلسات عزاداری رعایت نکردند تذکر دهیم؛ امیدواریم در حد توصیه و تذکر کافی باشد، اما اگر این امر کفایت نکرد، برای ادامه مراسم ممانعت ایجاد کرده و در این خصوص به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

لایحه ۵ میلیارد ریالی شهرداری برای کمک به هیئات مذهبی تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر اصفهان، لایحه دو فوریتی شهرداری اصفهان برای کمک ۵ میلیارد ریالی به هیئت های مذهبی و عزاداری در قالب تامین اقلام بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا تصویب شده است، مورد بحث و نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در نهایت مصوب شد با تشکیل کمیته ای ۵ نفره در مورد نحوه مصرف این اعتبار در قالب بن اقلام بهداشتی نظارت صورت گیرد. 

این لایحه با رای اکثریت اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رادمهراد

بسیار عالی

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x