اجتماعی استان جنوب فرهنگ و هنر

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان شب شعر آیینی برگزار کرد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان شب شعر آیینی برگزار کرد

شب شعر آیینی امامت و ولایت با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولین شاعران و هنرمندان استهبانی در محل امامزاده پیرمراد (ع) برگزار شد آیینی که به گفته رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر یک رسالت فرهنگی محسوب می شود.

امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان  گفت: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است چرا که در این روز خداوند متعال نعمت را بر بندگانش کامل میکند لذا گرامیداشت هر چه با شکوه تر این عید علاوه بر این که یک وظیفه دینی است یک رسالت خطیر فرهنگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز کیامرث گفت: بیان خصایص بارز عید غدیر و مولی الموحدین علی  ( ع ) از زبان شعر و ادبیات می تواند برای دوستداران فرهنگ اهل بیت ( ع ) جالب توجه باشد  و ما نیز خرسندیم که بانی برگزاری این رویداد ارزنده شده ایم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان اضافه کرد: هنرمندان با بهره گیری از گوهر وجودی خود اعیادی چون عید غدیر را بیش از همیشه به نسل جوان معرفی کنند، ما نیز در این مسیر حامی آنها هستیم.

به گفته این مسئول در این شب شعر آِیینی، فرماندار، امام جمعه، بنیاد غدیر شناسی، هیأت امناء امامزاده پیرمراد (ع)  و انجمن شعر شهید رابع با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کرده اند.

آیین شب شعر امامت و ولایت شامگاه پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه در استهبان برگزار شد و شعرخوانی و تقدیر از شاعران از جمله برنامه های این شب شعر بود.

استهبان از شهرستان شرقی استان فارس در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x