تهران سیاسی مرکزی

تسلیت پوتین به رئیس جمهور ایران / اعلام آمادگی پوتین رئیس جمهور روسیه برای سفر به ایران

تسلیت پوتین به رئیس جمهور ایران/ اعلام آمادگی رئیس جمهور روسیه برای سفر به ایران

در نشست فوق‌العاده سران روند آستانه صورت گرفت؛تسلیت پوتین به رئیس جمهور ایران / اعلام آمادگی پوتین رئیس جمهور روسیه برای سفر به ایران

رئیس جمهور روسیه گفت: استقلال و حاکمیت ملی سوریه یکی از اهداف اصلی ماست و می توانیم کارهای تکمیلی را برای عادی سازی سوریه انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از خبرگزاری برنا، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست فوق العاده سران روند آستانه ایران  – روسیه – ترکیه گفت: به رئیس جمهور اسلامی ایران درباره اتفاقی که در مرکز جراحی ایران رخ داد، تسلیت می گویم. 

وی در رابطه با جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: می دانیم که طرف ایرانی ابتکار برگزاری این اجلاس را داشت اما به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

پوتین با اشاره به وضعیت فعلی سوریه تصریح کرد: استقلال و حاکمیت ملی سوریه یکی از اهداف اصلی ماست و می توانیم کارهای تکمیلی را برای عادی سازی سوریه انجام دهیم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: پیگیری آتش بس در دستورکار است. کمیته قانون اساسی در ژنو را باید پیگیری کنیم و به اعضای این کمیته کمک کنیم تا به اهداف خود برسند.بازگشت آوارگان و باسازی زیرساخت ها می طلبد تا اقدامات خود را هماهنگ کنیم. مشکلات در سوریه باقی هستند به خصوص در زمینه اقتصادی و تحریم هایی که اعمال می شود هرچند که غیرقانونی هستند.ما در بیانیه پایانی به مسئله مناطق کاهش تنش می پردازیم. اعلام آمادگی می کنم تا به تهران بیایم امیدوارم شرایط فراهم شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x