اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تاثیر رنگها / رنگ سبز جزو آرامش بخش ترین رنگهاست و به وسیله ی آن می توان ذهن و روح انسان را آرام کرد

تاثیر رنگها / رنگ سبز جزو آرامش بخش ترین رنگهاست و به وسیله ی آن می توان ذهن و روح انسان را آرام کرد

قسمت  ۵

پایگاه خبری احوال نیوز ، فاطمه فولادگر پژوهشگر و محقق رنگ شناسی در گفتگو با پایگاه خبری احوال نیوز ،در رابطه با بحث تاثیر رنگها بر روی انسان به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، گفت :

تاثیر رنگ قرمز:

این رنگ نماد ایثار و از خودگذشتگی می باشد.نیروبخش،محرک و تسکین دهنده برخی بیماری های پوستی در کوتاه مدت است و روان شخص را تحریک می کند.لذا استفاده از لباس قرمز برای انجام تلاش و کوشش زیاد جهت تحریک اشتها و کسب انرژی برای مبارزه در تمام زمینه ها مناسب است.رنگ قرمز می تواند زمینه ساز و محرک آشفتگی در انسان باشد، برای همین افراد عصبی نباید در معرض رنگ قرمز

قرار بگیرند،زیر موجب تشدید ناراحتی می گردد.

تاثیر رنگ زرد:

حالت تحریک کننده ذهنی و هوشی دارد و شدیدا موجب تقویت فکر انسان و ایجاد آرامش و خوشحالی در روحیه انسان می باشد.اثر تحریک کنندگی آن بر فشار خون و تنفس کمتر از رنگ قرمز است و این رنگ بیشتر اثر تلقینی دارد.این رنگ، رنگ ایده آل و تحریک کننده ی فکر و آرام کننده برخی حالات عصبی می باشد.

تاثیر رنگ آبی:

این رنگ نشان از بزرگی و سخاوت و مناعت طبع دارد و موجب افزایش فعالیت های حیاتی سلولها می گردد. انسان در مواجهه با این رنگ احساس ارامش مطبوعی میکند و تماس مداوم با این رنگ حتی در سطح وسیع ایجاد خستگی نمیکند،لذا میتواند در محیط کار و زندگی مورد استفاده قرار گیرد،حرارت اضافی بدن را کاهش می دهد.آرام کننده و طراوت بخش سیستم اعصاب است.

تاثیر رنگ سبز:

برای محیط کار و زندگی موثر است و اثر مفرح و ملایمی دارد که تماس مداوم با آن اشکالی ایجاد نمی کند و این رنگ جزو آرامش بخش ترین رنگهاست و به وسیله ی آن می توان ذهن و روح انسان را آرام کرد.

تاثیر رنگ سفید:

رنگ ملیح و براق و گریزاننده میکروبها و علامت پاکی است.لباس سفید باعث می شود انسان آنگونه که هست جلوه گر شود و از طرفی نوعی اثر مفرح و دلگشا و روحانی دارد.

تاثیر رنگ خاکستری:

رنگی است که آزاد از هرگونه محرک یا گرایش درونی،نه اضطراب آفرین و نه آرام بخش است. این مورد موجب می گردد که چشم و اعصاب دچار خستگی و ملامت نگردند.

رنگهای آبی،سبز و خاکستری تعدیل کننده ی نیاز های روحی و روانی انسان بوده و در نهایت تامین کننده سلامت چشم و تعادل جسم و روح انسان است، لذا پروردگار یکتا در خلقت طبیعت، حکمتی داشته است که بیشترین رنگ در طبیعت را سه رنگ سبز،آبی و خاکستری قرار داده است.

خبرنگار مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x