به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری احوال نیوز ، به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، آندره گولد گفت: با کاهش بی‌سابقه تقاضا که توسط ویروس همهگیر کرونا ایجاد شده است، تولیدکنندگان جهانی نفت در تلاش هستند تا با کاهش عرضه مقابله کنند، اما این تلاش بی‌ثمر است.

گولد افزود: من فکر نمی‌کنم که توافق بین اوپک و سایر تولیدکنندگان مانند روسیه به دلیل شدت کاهش تقاضا تغییری ایجاد کند زیرا اوپک به اصطلاح بانک مرکزی نفت حذف شده است.

گولد که به تازگی از هیئت مدیره شرکت نفتی آرامکو عربستان کناره گیری کرده است، ادامه داد: شانس توافق تاریخی میان عربستان سعودی، روسیه و آمریکا سه تولید کننده برتر جهان کم است.

وی اضافه کرد : شرکت‌های نفت و گاز پیش از این در تلاش برای آشتی دادن چگونگی پایدار کردن تجارت هیدروکربن برای آینده‌ای بودند که در آن سوخت‌های فسیلی متوقف می‌شوند.

گولد در پاسخ به سوال فایننشال تایمز در مورد سوابق و تجارب هفت سال کار در هیئت مدیره شرکت نفتی آرامکو عربستان پاسخی نداد.

آندره گولد کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی بریتانیایی است، که در حال حاضر به‌عنوان رییس هیات مدیره گروه بی‌جی فعالیت می‌کند. وی پیش از این، سال‌ها در جایگاه مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت شلومبرجر فعالیت می‌کرد.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی دیگر امروز چهارشنبه نوشت: کرونا، کشورهای با درآمد متوسط خاورمیانه را که واردکننده نفت هستند، به قعر بحران بدهی فرو خواهد برد.

در این گزارش این رسانه آمده است: خاورمیانه، منطقه‌ای که بالاترین نرخ بیکاری را در جهان دارد، اینک با بحران همه‌گیری کرونا، بیشتر از کشورهای دیگر، وابسته به حمایت‌های بین المللی است.

در این منطقه از جهان، کشورهای عرب دارای درآمد متوسط اینک گرفتار معضل شیوع کرونا هستند. این کشورها هریک سیاست‌های متفاوتی را برای مهار ویروس اتخاذ کرده‌اند.

دو کشور عربستان و امارات بزرگترین صادرکنندگان نفت منطقه، بسته‌های حمایتی ده‌ها میلیارد دلاری را معرفی کرده‌اند. کشورهایی همچون اردن، مراکش، تونس، و مصر فقط اعتبارهایی بخور و نمیر برای نجات جان کسب و کارهایی که در سایه کرونا در معرض ویرانی قرار دارند اختصاص داده‌اند.

اردن ماه گذشته یک وام ۱. ۳ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول دریافت کرد.

انتهای پیام/*