اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

ضد عفونی روزانه مراکز انتظامی/ عوارض ترس از کرونا خطرناک تر از خود آن است / ارائه خدمات شبانه روزی اورژانس بهداری پلیس اصفهان به مردم

ضد عفونی روزانه مراکز انتظامی/ عوارض ترس از کرونا خطرناک تر از خود آن است / ارائه خدمات شبانه روزی اورژانس بهداری پلیس اصفهان به مردم

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، معاون بهداشت درمان و امداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان از ارائه خدمات شبانه روزی اورژانس مرکز درمانی صاحب الزمان (عج) این معاونت با استفاده از پزشکان مجرب و سیستم آزمایشگاهی و رادیولوژی به مردم خبر داد.

سرهنگ دکتر” حسن عمو علی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: از روز سوم اسفند ماه که ۲ مورد ابتلا به کرونا ویروس در قم مشاهده شد به تمام واحدهای خود اعلام آماده باش دادیم، قرارگاه پدافند زیستی در راستای مبارزه با کرونا به ریاست سردار معصوم بیگی در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل و تدابیری پیشگیرانه خوبی اندیشیده شد.

وی، تشکیل جلسات روزانه پدافند زیستی در بهداری پلیس استان، آماده باش ۱۰۰درصدی تمام نیروهای بهداری تابعه انتظامی استان، آماده سازی یک دستگاه آمبولانس و تجهیز آن در صورت ارجاع بیماران مشکوک به مراکز تشخیص بیماری کرونا و همچنین توزیع مواد شوینده و اقلام بهداشتی به مراکز انتظامی، استقرار تیم های بهداشتی در آشپزخانه یگان های انتظامی و تحت نظرگاه ها در راستای پیشگیری از

بیمار شدن متهمانی که در آن مکان ها هستند و آگاه سازی نیروها را از دیگر اقدامات معاونت بهداشت، درمان و امداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این زمینه عنوان کرد.

این مقام انتظامی به اجرای طرح غربالگری و آزمایش کارکنان و دیگر مراجعان به مراکز تجمعی پلیس اشاره کرد و گفت: با استقرار تیم های بهداشتی توسط پزشکان معاونت بهداد، تب افراد در این مکان ها به وسیله دستگاه تب سنج مورد آزمایش قرار می گیرد و اگر چنانچه تب فردی بالای ۳۸ درجه باشد به مراکز درمانی ارجاع داده می شود.

سرهنگ عموعلی از ضد عفونی کردن روزانه تمامی کلانتری ها، پلیس های تخصصی و مراکز انتظامی خبر داد و گفت: مردم هیچ گونه نگرانی در هنگام ورود به این مراکز نداشته باشند اما لازم است که رعایت کنند و از تردد های غیر ضروری به این مراکز خودداری کنند.

وی افزود: با دعای آقا امام زمان (عج) با اقدامات و پشتیبانی های معنوی سردار معصوم بیگی، همکاری مسئولان انتظامی و مشارکت کارکنان بحمد الله تمامی نیروهای پلیس استان به ویژه نیروهای مستقر در مرکز آموزش درجه داری شهید بهشتی ناجا و یگان ویژه در سلامت کامل هستند.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شکست کرونا از نظر ما شروع شده است گفت: در حال حاضر میزان مرگ و میر کمتر شده، بیماران بسیاری رو به بهبودی هستند، ویروس ضعیف شده و آن قدرت را نسبت به روزهای اولیه ندارد.

وی تاکید کرد: باید زنجیره انتقال ویروس کرنا شکسته شود و بهترین کار در این ایام هم این است که مردم تا آنجا که می توانند در خانه بمانند و قرنطینه خانگی را برای خود ایجاد کنند. یکی از پرتکل های پیشگیری براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز قرنطینه خانگی است.

سرهنگ عمو علی اضافه کرد: امسال به هیچ عنوان استان اصفهان پتانسیل پذیرایی از میهمانان نوروزی را ندارد چون تمام سیستم های امنیتی، امدادی، اورژانس، دوایر دولتی برای مقابله با کرونا در حالت آماده باش هستند و می طلبد که مردم سفرهای نوروزی را لغو کنند و مسافرت خود را به بعد از فروکش کردن این ویروس و بازگشت کشور به حالت عادی موکول نمایند.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح آزمایش خانه به خانه وجود ندارد بر مراقبت و هوشیاری بیشتر مردم در این ایام تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده ای سودجو و سارق به دنبال سؤاستفاده از این موقعیت برای عملی کردن نیت های پلید خود هستند که به مردم توصیه می کنم اگر کسی به درب منازل آن ها مراجعه و ادعا کرد که مامور بهداشت است و برای تست کرونا آمده به

هیچ عنوان توجه نکنند و از باز کردن در به روی این گونه افراد خودداری کرده و موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

وی به موضوع احتکار کالاهای بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده اشاره کرد و گفت: به عنوان یک سرباز ولایت به محتکران اقلام بهداشتی هشدار می دهم که جامعه اطلاعاتی اشرافیت کامل دارند و این افرادبه عنوان محارب شناخته می شوند. به جزای اعمالشان می رسند، ضمن اینکه مردم هم باید مطالبه گر باشندو اگر مواردی از دپو و احتکار کالاهای بهداشتی را دیدند ازطریق

تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا این افراد دستگیرو به سزای اعمالشان برسند.

سرهنگ عمو علی خطاب به محتکران گفت: ماسک برای این است که زنجیره انتقال ویروس از بین برود. شاید فرزند شما ماسک بزند اما احتکار کردن شما باعث میشود ماسک به دست فردی که دچار بیماری کرونا است نرسد آن وقت او سُرفه و عطسه می کند و ویروس بر روی سطوح می نشیند و از این طریق به فرزند خود شما منتقل می شود و شما با دست خودتان مرگ فرزندتان را رقم خواهید زد.

وی سپس از ارائه خدمات شبانه روزی درمانگاه صاحب الزمان (عج) بهداری پلیس اصفهان خبر داد و گفت: اورژانس درمانگاه صاحب الزمان (عج) که مجهز به تیم های پزشکی و امدادی مجرب ، آزمایشگاه ، رادیولوژی و داروخانه است علاوه بر روزهای عادی در تمامی ایام تعطیل و ایام نوروز هم به صورت شبانه روز باز است و به مردم ارائه خدمات می کند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: نشانی این مرکز درمانی نیز سه راه حکیم نظامی، خیابان ارتش، کوچه سجادیه یک، روبروی پل پیاده حسین آباد، درمانگاه صاحب الزمان (عج) نیروی انتظامی استان اصفهان است

سرهنگ عمو علی، ادعان کرد: براساس الگوریتمی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همه مراکز درمانی ارائه کرده اگر بیماری به این مرکز مراجعه کرد و علایم نزدیک به کرونا ویروس داشت از وی آزمایش خون گرفته می شود که در صورت مثبت بودن گرافیک قفسه سینه از وی گرفته شده و براساس علایم مشاهده شده به مراکز تشخیص کرونا ارجاع خواهد شد.

معاون بهداد فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه عواقب ترس از کرونا خطرناک تر از خود آن است گفت: کرونا ویروس خواه ناخواه از بین می رود اما باید کاری کنیم که کمترین ضررهای اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و روانی بر جامعه ما بگذارد.

وی تصریح کرد: مردم در صورت مواجهه با سرفه های خشک و ممتد و تب بالای ۳۸ درجه که علی رغم استفاده از مسکن ها و تب بُرها خوب نشده باشند باید به مراکز درمانی و مطب های دولتی و خصوصی مراجعه و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و با دیدن هر علایمی مانند سُرفه یا آب ریزش بینی فکر نکنند که دچار بیماری کرونا شده اند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x