اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

رضا اخوان شهردار منطقه ۴ : بزرگترین بازار گل و گیاه در منطقه ۴ می باشد و باغ تندرستی در این منطقه درحالت اجرا است

رضا اخوان شهردار منطقه ۴ : بزرگترین بازار گل و گیاه در منطقه ۴ می باشد و باغ تندرستی در این منطقه درحالت اجرا است

حکایت مهندس رضا اخوان مدیر شهرداری ناحیه ۴ اصفهان است
به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز ، شهرداری محلی برای رفع مشکلات کلان شهرها خصوصا اصفهان است که هر گوشه از شهر؛ دقت بیشتر شهرداران را طلب خواهد کرد .
شهری که با دست به دست هم دادن می شود اصفهان را ایده آل ترازآن که هست کنیم .زیرا اصفهان نصف جهان نامیده شده است.
این نشست با حضور جمعی از خبر نگاران و اصحاب رسانه در سالن حکمت بخش فرهنگی باغ غدیر برگزار شد .
رضا اخوان شهردار منطقه ۴ کفت : نزدیک به دو سال مسئول منطقه ۴ بوده است و تحلیلی که از منطقه ۴ دارد این است که منطقه ائی خاص و استراتژیک است .


منطقه ۴ از لحاظ سرانه فضای سبز دو برابر مناطق دیگر است. یعنی ۷۰ متر برای هر نفر،
سال گذشته با توجه به خشکسالی و تدابیر خدمات شهری با اجاره آب و ماشین آلات حمل آب انجام شد.
امروزه ۵۰هکتار بذر افشانی در راستای توسعه فضای‌سبزداریم که در اولین بارندگی بهاری سرسبزخواهد شد.
مدیر شهرداری منطقه چهار بیان کرد:
از بزرگترین پروژه منطقه ۴ می توان به میدان شهدای هسته و خیابانهای سه راه پینارت اصفهان اشاره کرد .میدانی به شکل هندسی وبا توجه به ترافیک خاص این منطقه و ادامه ۳ خیابان اصلی ، خیابان سلمان فارسی به طول ۷۰۰ متر و عرض ۶۰ متر می باشد .
ادامه شهدای هسته آزاد شده سازی انجام شده و در ایام دهه فجر عملیات اجرایی با برنامه زمانبندی سه ماهه حلقه ترافیک شهدای هسته‌ای در اختیار شهروندان قرارگرفته است .


وی اشاره کرد : در قبل منطقه ۴ عروس مناطق شرق اصفهان بوده است ولی به خاطر شرایط خاص از این مورد دور شده است. منطقه ۴ منطقه کاملا مسکونی می باشد و تلاش ما این است در این منطقه از پروژههای عمرانی و زیست محیطی بیشتر استفاده شود .
شهردار رضا اخوان اظهار کرد : بزرگترین بازار گل و گیاه در منطقه ۴ می باشد و باغ تندرستی در این منطقه درحالت اجرا است . بازار گل و گیاه فعلی در همدانیان در این منطقه می‌باشد ولی به خاطر بارگذاری هایی که در این خیابان انجام شده باغ گل ها به محل جدیدی خواهد رفت.
شهردار ضمن اشاره به پروژه های دیگر عنوان کرد :
محل جدید نمایشگاه های بین المللی اصفهان در محل فعلی شرایط خاصی دارد واقع بودن آن در کنار پل شهرستان و دسترسی نداشتن به پارکینگ این منطقه برای شهر اصفهان و شهرستان های اطراف آن وجود ندارد . و متولی اصلی این نمایشگاه شهرداری منطقه ۴ می باشد .
پارک طبیعی با مساحت سه هزار و ۴۰۰ هکتار که بخش عمده آن از منطقه ۴ می باشد که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار آن در این بخش است . و بخش دیگر آن از منطقه ۶ و بخش دیگر از منطقه ۱۵ می باشد .
با توجه به نیاز سازی ، شرایط مهم طراحی، مشاورین دو بخش باغ شهر و مشاورین گلشیرکه ،باغ شهر به عنوان طرح مادر و تعیین عملکرد هامی باشد و مشاوران گلشیر شامل بخش محوطه سازی ، پیاده رو سازی و فضای سبز است .فاز دوم و سوم طراحی شده و چون هزینه براست و بر اساس شرایط مالی منطقه تصمیم گرفته شده است با مشارکت بخش خصوصی اسنادی تهیه شود که در مرحله ای فراخوان سابق ، شرکت شرط خاصی داشت که ما قادر به بر آورده کردن آن نبودیم . ایجاد مراکز دیگر چون شهر رویاها، میدان مرکزی میوه و تره بار در منطقه ۴ است که نیاز به طراحی دارد ، باغ علم و فناوری با همکاری دانشگاههای دانش بنیان و دانشگاههای صنعتی اصفهان طراحی و عملیاتی شده و نیاز به بررسی بودجه در آن وجود دارد.
رضا اخوان ادامه داد: دغدغه مردم و مسئولین این منطقه بخش تخت اشرف بوده که تاریخی و میراثی می‌باشد به حدود ۷ هکتار و در کنار خیابان مشتاق و رودخانه زاینده رود است که محدوده کامل آن در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و مدت دوماه کاوش در آن انجام گرفته و منطقه ۴ اصفهان آمادگی خود را برای مرحله کاوش تخت اشرف اعلام می‌کند.
شهردار در پایان اشاره کرد :
شرایط ما متفاوت است و صادقانه و شفاف صحبت کردیم این منطقه در فضای‌سبز مقام دوم ، تعداد بیکاری پایین ترین شمارش ،از حاضر تراکم رتبه هشتم ، از لحاظ جمعیت رتبه چهارم را دارا است .که این از افتخارات ما می باشد .
مردم باید بدانند شهرداری خانه دوم آنها است در حالیکه فکر می کننددرآمد شهرداری از دولت است و، شهرداریها به دولت کمک می‌کند و دست شهرداری درجیب مردم است

علیرضا اقتصاد
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x