اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مدیر سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان به شهر اردستان رفت / تعدادی از پروژهها پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشتند

مدیر سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان به شهر اردستان رفت  / تعدادی از پروژهها  پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشتند

سفر استانی ایرج موفق ؛ به شهر اردستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، سفرهای استانی مدیران برگرفته از تلاش و کوششی است  که برای دست یافتن به مشکلات انجام می شود وبرای  بهره برداری از پروژههای مناطق و شهرهای مختلف صورت خواهدگرفت تا راهگشای سازندگی باشد.

 

در این راستا ایرج موفق به خبرنگار احوال نیوز گفت : خوشحالم که  به شهر اردستان آمدم و روز ۵ شنبه را همراه با  فرماندار شهرستان اردستان  و طبا طبایی نژاد نماینده مردم  در مجلس شورای اسلامی بودم .

وی هدف اصلی این سفر را اینگونه بیان کرد :هدف از سفر به شهرستان اردستان  بازدیدپروژهها ، واحدهای صنعتی ، واحدهای معدنی و بحثهای مربوط به اصناف و اتحادیه ها برای رفع مسائل و مشکلات این گروه و ،  روند اجرایی پروژهها بر اساس گزارشاتی که به مرکزاستان اصفهان داده شده است .

تعدادی از پروژهها  پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشتند  که با کمک مابه بهره برداری خواهد رسید و کمک خواهیم کرد تا زمانیکه  این منطقه بتواند به  شکوفایی کامل برسد  .

بحث اصلی شهرستان اردستان و  معادن غنی مس این منطقه باعث شده  مورد شناسایی و  اکتشاف  قرار بگیردو تعدادی هم که از قبل مشخص شده که باید سریعا تعیین تکلیف گردد. این باعث شده که با شرکت ملی صنایع مس ایران  مجوزهایی را تمدید کردیم . به  مجوز اصلی که  گواهی نامه اکتشاف دادیم  .و ۲پرونده اکتشاف جدید که تمدید کردیم  که تکمیل عمل اکتشاف را برای آن انجام دهند .

شاهد اتفاقات  خوبی  در بخش حوزه معادن شهرستان اردستان هستیم که ، بعد از مشخص شدن ذخایر مس ،  قطعا به بخش بهره برداری و احداث واحدهای فر آوری این شهرستان خواهیم  پرداخت.

مدیر سازمان صنعت معدن  و تجارت بیان کرد : تعدادی از  پروژههای این شهرستان روند فیزیکی کندی دارند آن هم به دلایل مشکلاتی که  قبلا وجود داشته  وانصافا  فرماندار پیگیرآن  است .

 

دو پروژه موجود در این شهرستان پروژه نساجی

 پروژه فولاد اردستان

که پروژه فولاد شرایط خوبی  داردو ماشینهایشان تهیه  و بقیه  وسایل به کمک ما از طریق وزارتخانه با گرفتن  ثبت سفارش  از مرکز ساخت داخل آماده می شود تادر مدت کوتاهی به بهره برداری برسد.

در  تهسیلات مشکلی وجود  داشت که با کمک جناب فرماندار قولهایی داده شد و،   پروژه نساجی تکمیل و منابع اعتباری به آن تعلق بگیرد.

وی ضمن جواب در مورد راه اندازی کارخانه نساجی  و بخش فولاد ادامه داد: دردوره ۶ماهه اول سال ۹۹ پروژه فولاد به همراه فاز اول کارخانه  نساجی راه اندازی خواهد شد .

تبصره ۱۸ بسته حمایتی است  که به استان ابلاغ خواهد شدو نرخ تهسیلات آن که  توسط مصوبه شورای پول و اعتبار مشخص شده  ۱۸ % است ولی این مناطق تهسیلات ۱۲% تا  ۱۴ %می گیرند و شرایط تهسیلات  به نرخ رایانه ایی پرداخت خواهد شد .

روز قبل جلسه ایی با حضور استاندار اصفهان  و مدیر عاملان  بانکها استان تشکیل شد  که قول داده شد  پرداخت تهسیلات مورد نیاز برای  واحدهاتعمین شود که  بالای ۸۰% فعالی داشته باشند .

بعضی ازشهرکها بالای ۹۵% فعال هستندو بعضی  ۷۰ % تا ۹۰ % فعالی دارندو مناطقی وجود دارد  که  ممکن است شرایط خوبی نداشته باشدو تهسیلاتشان  از طریق بانکها پرداخت خواهد شد.

استاندار اصفهان دکتر رضایی به تک تک مشکلات رسیدگی خواهند کرد واز سازمانهایی  که زیرساخت‌ها را درست می کنند و  دستگاههای اجرایی مانند : امور مالیاتی ،  تامین اجتماعی ،  شرکت های گاز،  برق و آب که  در کارگروه‌هاتعیین شده استفاده می کنند   این رویه  در استان اصفهان پیش گرفته شده و روندمثبت و ، همگرایی خوب و رو به جلویی  خواهد بود .

عنوان کرد : در سال ۹۸ = ۲۴۰ میلیارد تومان تهسیلات برای  رونق تولید، پرداخت شده و    ۷۲ میلیاردتومان  تسهیلات از تبصره ۱۸ % داده شد به ۱۱۰ واحد تهسیلات داده شده  و به ۷۲۰۰نفر واگذار شد .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x