اجتماعی استان اصفهان بین الملل جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اصفهان این هفته در سوگ هنرمند معماری و مرمت آثار تاریخی مهندس حاج حسین آقاجانی عزادار شد

اصفهان این هفته در سوگ هنرمند معماری و مرمت آثار تاریخی مهندس حاج حسین آقاجانی عزادار شد

اصفهان در سوگ مهندس حاج حسین آقاجانی استاد دانشگاه هنر و پیشکسوت آثار معماری و هنرگریست.


به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، اصفهان این هفته در سوگ هنرمند معماری و مرمت آثار تاریخی ، مهندس حاج حسین آقاجانی اصفهانی عزادار شد. هنرمندان معماری و هنرمندان و اساتید دانشگاه هنر اصفهان در سوگ درگذشت مهندس حاج حسین آقاجانی هنرمند پیشکسوت و استاد دانشگاه هنر عزادار شدند.

استاد حسین آقاجانی اصفهانی، متولد ۱۳۲۴ در اصفهان،   پیشکسوت و فعال در حوزه مرمت آثار تاریخی ، بدلیل سانحه تصادف در استان اصفهان چشم از جهان فروبست.

 

مرحوم استاد حاج حسین آقاجانی اصفهانی از برترین‌های مرمت آثار تاریخی در کشور بود. حسین آقاجانی یکی از پژوهشگران و اساتید پیشکسوت در حوزه مرمت و کاشی و آثار تاریخی, و نقاشی دیواری کشور بود . وی یکی از اساتید اهل فن و از فرزانگان و شیفتگان معماری اصیل ایران اسلامی بود.

 

 

استاد حسین آقاجانی به طرز زیبا و دلنشینی با رنگهای آثار تاریخی ، مانوس بود . او با رنگها آشنایی کامل داشت . وی رنگها و رنگ شناسی را با پیوند زدن به دین مبین اسلام دانشجویان را مشاوره و راهنمایی می کرد. استاد با دانشجویان بسیار مهربان بود ، و آنها را مانند فرزندان خود می دانست. این استادبزرگ و دوست داشتنی ، که دارای اخلاقی نیکو پسندیده بود ، و همیشه برای دانشجویان خود ، به عنوان الگوی انسانیت و معنویت می درخشد.

 

 

در طول حیات پرثمر خویش و در طول بیش از پنجاه سال فعالیت ارزشمند، خدمات ارزنده‌ای در عرصه حفظ مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی از خودبه یادگار گذاشته است ، که در همه ی زمانها و همیشه رحمت الهی به دنبال دارد .حسین آقاجانی همچنین دانش افزایی در حوزه معماری سنتی و انتقال تجربیات ارزنده خویش به دانشجویان و پژوهشگران آن حوزه دریغ نمی کرد .

 

 

او آثار و دانشجویانی خوب و ذلسوز ،از خود به یادگار گذاشت که همین‌ ره ‌توشه، راز جاودانگی اوست. این استاد تجربه و تحصیلات عالیه را بخوبی با یکدیگر پیوند زد و در این عرصه متخصصی شاخص بود.مرحوم حاج حسین آقاجانی اصفهانی با برخورداری از تحصیلات تخصصی مرتبط با میراث فرهنگی و مرمت، دوره‌های آموزشی متعددی را در ایتالیا سپری کرده بود. که همه ی تجربیات خود را در اختیار فرهیختگان مرمت و معماری ، و دانشجویان خود قرار داد. آثار استاد آقاجانی در مکانهای تاریخی به مانند چهل ستون و … همیشه یادآور خاطرات دانشجویان را به دنبال خواهد داشت. این پیشکسوت عملکرد بی بدیلی در عرصه مرمت اماکن تاریخی و مذهبی در اصفهان، مشهد، قم، عتبات عالیات و سوریه داشت و در زمینه ترمیم و اصلاح تزیینات داخلی بناهای باستانی، کاشی‌کاری، گچ‌بری و اشیا موزه‌ای بسیار متبحر بود. این استاد عزیز و مرید ائمه اطهار علیه السلام و از مدیران شاخص پس از انقلاب از سال ۵۷ تا ۷۴ معاونت میراث فرهنگی استان اصفهان را بر عهده داشت. مراسم هفتمین غروب دل انگیز، برای یادبود این عزیز ، روز دوشنبه  از ساعت ۱/۳۰ تا ۳/۳۰ در حسینیه امام جعفرصادق(ع) ( چهار سوق علی قلی آقا ) واقع در خیابان فروغی اصفهان کوچه شماره ۱۰ جنب مسچد امیر المومنین ( علیه السلام ) حسینیه امام جعفر صادق ( علیه السلام ) برگزار خواهد شد.

 

 

خانواده محترم آقاجانی ، مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتم زده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت درگذشت استاد بزرگ هنر و معماری ، مهندس حاج حسین آقاجانی را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .

پایگاه خبری احوال نیوز ، این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم آقاجانی و خانواده محترم شهید آقاجانی و تمامی بازماندگان ، تسلیت عرض می نماید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x