اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

برقراری سلامتی / دست بکار شویم تا آسمان سلامتیان باز دوباره آبی گردد مثل رنگهای دلهای مهربان ، به رنگ دریا

برقراری سلامتی / دست بکار شویم تا آسمان سلامتیان باز دوباره آبی گردد مثل رنگهای دلهای مهربان ، به رنگ دریا

 

 

 

 

بررسی عملکرد شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان در زمینه های سلامتی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، ورزش نامی آشنا که ، بارها شنیده می شود . حتی در روزهای تعطیل که گذر افراد و خانواده ها بعنوان گشت و گذار به دامن صحرا و کوه خواهد افتاد .

 

 

کلمه ایی که نشاط آوراست و هرچه روزها به آن بپردازیم ولی زمانهایی مشغله های زندگی آن قدر زیاد می شود که جایگزین  ورزش خواهد شد تنها نتیجه ای حاصله آن بی تحرکی ، اعصاب خورد ، چاقی ، میل به خانه نشینی می باشد . و فکر جالب که امروز ورزش نکردیم فردا ورزش خواهیم کرد و این فرداها دیگر است به فردایی دیگر تر واگذار خواهد شد بهترنخواهد بودکه فرداهای نیامده را رها کنیم روزهای

جاری را لمس کنیم با سپاس بگوییم که برای حفظ سلامتی خودمان  قدمی مثبت بر خواهم داشت تا زمانی که  پاههایمان نلرزد و دستهایمان ناتوان از ماندن ورفتن نگردد .

 

 

 

دست بکار شویم تا آسمان سلامتیان باز دوباره آبی گردد مثل رنگهای دلهای مهربان ، به رنگ دریا …..

به همین منظور با مهدی یزدانی کارشناس فرهنگی   شهرداری خواهیم داشت تا اطلاعاتی مفصلی راجب به نحوه کاراین شهرداری داشته باشیم .

مهدی یزدانی کارشناس فرهنگی شهرداری گفت : یکی از طرحهای که در بخش ساماندهی ورزش صبحگاهی بوده اینکه حدود تعدادی ورزشگاهها توسعه و تجهیز شده و شرایط اصلی آن افرادی که می خواستند ورزش کنند و شرایط رفتن به ورزشگاهها و پرداخت هزینه سالن را نداشتند قسمتی از پارکها که حالت مطمئن تر داشت را میله گذاری کردیم و با هماهنگی و همکاری سازمان ورزش مربی

هایی تعیین شدند البته این زمان بستگی به محیط پارکها و فضای داخل چادرها ورزش، برای بانوان که انجام شدنصب سیستمهای صوتی برای اینگونه فضاها که لازم و ضروری است. که ، سعی کردیم تا حد امکان این کار رابه بهترین نحوه انجام دهیم .

کارشناس فرهنگی افزود : بحث دیگر ورزش دوچرخه سواروپیاده روی بوده است که میانگین سالیانه این دو ورزش در سال دو مرتبه است آن هم زمان هایی که شرایط فصلی باشد حتما یکی از این ورزشها در ایام خاصی برگزار خواهد شد .

مهدی یزدانی ادامه داد: در پیاده روی های بیشتر خانوادها مد نظرهستند که از مبداء مشخص آغاز می شودودر نهایت به یکی از آثار تاریخی یا پارکها به پایان خواهد رسید .در پیاده روی اعضای خانواده برای ایجاد نکات ایمنی با پلیس راهبر هماهنگ خواهد شد و در مقصد جشن بزرگی برگزارمی کنیم و نزدیک به ۲۰ جایزه به خانواده های برنده داده خواهد شد .

در مورد بحث دوچرخه سواری هماهنگی لازم انجام خواهد شد برای دوچرخه سواری پلاکهای سلامتی و هوایی پاک درست می کنیم تا اطلاع رسان و پیام رسان مناسبی باشند همکاران هم از دوچرخه یک روز برای ترددبه محل کارشان در شهرداری می آیند .

مضاف بر این برنامه ها سلامتی را هم مد نظر داریم با چک کردن قند خون به این معنا که هر دوچرخه سواری باید نسبت به ورزشی که انجام می دهد آزمایش قند خون انجام می دهند این کل برنامه های یکساله شهرداری بوده است .

یزدانی با اشاره به پارکهایی که به خاطر فرسوده بودن تعطیل شد اظهار کرد : در حال احیاء کردن هستیم طرح بندی و تخته گذاری ورزشی در این پارکها انجام شده است پارکهای شهید ملکوتی در خیابان تالار اصفهان ، پارک انقلاب در خیابان شیخ طوسی غربی

وی اظهار کرد : دوست داریم کارهایمان را در همین رابطه ادامه دهیم ولی به خاطر شرایط مالی موجود باید کمی احتیاط کنیم اگر این شرایط سد راه نبود جای اینکه هر کس در محله  دیگری به پارک دسترسی داشته باشد باید درمحله خودش پارک داشته باشد.

در منطقه ۱۰تعدادی سالن ورزشی وجود دارد که باید ساماندهی بشود بحث تهویه هوا، روشنایی ، که نیازبه بودجه مالی دارد .

یزدانی درباره مراکز ورزشی افزود: ازجمله  ورزشگاهها زیتون در شیخ طوسی غربی ، ورزشگاه برنا درشیخ طوسی شرقی ،ورزشگاه  توانا در خیابان حکمت ،ورزشگاه

شهیدمحمدرفیعی در عطشاران ،ورزشگاه گل نرگس در مجموعه گل نرگس اتوبان شهید خزایی ، ورزشگاه سلامت در منطقه حصه .

در بحث اجتماعی بیان کرد : سالهای گذشته بازارچه های  ۷ روزه برای بانوان داشتیم که سرپرست خانواربودندو شهرداری کلیه امکاناتی مانند :غرفه بندی ، سیستم ایمنی ، نگهبانی ، با شهرداری و عرضه محصولاتش با خودشان و تاسیس بازارچه طم  مهربانی در سراسر مناطق اجرا شد .

طم مهربانی ۴ در اردیبهشت ماه انجام شد برنامه ریزی هم شد ولی به خاطر مشکلات مالی انجام نشد .

 

کارشناس فرهنگی در پایان اشاره کرد : دست به دست هم دادن ارگانهای مختلف خصوصا ارگانهای زیربط مانند سازمانها کل ورزش ، سازمان تربیت بدنی و ، …..می تواند شرایط کار را جمع کنند. مسئله یک ارگان نیست مسئله شرایط اقتصادی حاکم بر همه است . و بحث دیگر فعالیت های ورزشی یعنی سال از تجلیل ازنخبگان ورزشی مناطق محروم بود که مدال آور بودند و هنوز هم این قهرمانان با هزینه

شخصی خود به مسابقات آسیایی و جهانی می روند که اینها افتخاران کشور ایران هستند در حالیکه نیاز به توجه بیشتردارند.

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x