اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حرف های یک پدر در مورد حجاب و عفاف/ دختران گل های باغچه هستند، اگر باغبان دورشان را حصار بگیرد همیشه سالم و شاداب می مانند

حرف های یک پدر در مورد حجاب و عفاف/ دختران گل های باغچه هستند، اگر باغبان دورشان را حصار بگیرد همیشه سالم و شاداب می مانند

پایگاه خبری احوال نیوز ،  دخترم! هر چیزی ارزشمندتر باشد، به مراقبت و محافظت بیشتری نیاز دارد تا از دست راهزنان در امان باشد. پس به همین خاطر است که خداوند حجاب را برای تو واجب کرده، چون تو با ارزش ترین مخلوقی هستی که خداوند آفریده است.

دختر گلم! براساس آموزه های دینی ما رعایت حجاب و پوشاندن بدن به جز صورت و دست ها از مچ تا سر انگشتان جلوی نامحرم از ۹ سالگی برای دختران واجب است.

دخترم! خدای خوب و مهربان که نعمت های فراوان به ما عطا کرده در قرآن کریم، سوره احزاب آیه ۵۹ به پیامبرش حضرت محمد (ص) می فرماید :« ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو روسری های بلند (چادر) خود را بر خویش فرو افکنند تا گردن و سینه ی آنان آشکار نشود این کار برای اینکه به عفت شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و اگر تا کنون خطایی از آنان سرزده توبه کنند که خداوند همواره بخشنده و مهربان است.» پس اگر خدا و پیامبرش را دوست داری باید از فرمان آن ها اطاعت کنی و باید پوشش تو آن طور که مورد پسند خداوند، رسول اکرم (ص)حضرت زهرا (س) و ائمه معصومان است باشد.

عزیزم! بهترین راه نگهداری تو، حجاب است و چادر بهترین پوشش برای حفظ ارزش های تو است. دخترم! در آیه ۵۹ سوره احزاب، چادر به نام «جلباب» آمده است. جلباب به معنای پیراهن و لباس بلند و گشادی است که همه بدن را می پوشاند.

عزیزم!تو باید در مقابل نامحرم از چادرهای رنگ تیره و ضخیم استفاده کن، ولی در مقابل خداوند و هنگام نماز از رنگ های رشن استفاده کن.

دخترم! می دانی چه کسانی با تو محرم هستند؟ خداوند در قرآن دستور داده که فقط پدر و پدربزرگ پدری و مادری ات، برادر، عمو و عموی پدر و مادرت، دایی و دایی پدر و مادرت، پسران خواهر و پسران برادر برای تو محرم هستند.

نازنینم! می دانی چرا خداوند حجاب را برای زن واجب کرده برای اینکه پوشش و حجاب برای زن مناسب تر است و سبب دوام زیبایی اش می شود. دختران مانند گل های یک باغچه هستند که اگر باغبان دورشان را حصار بگیرد همیشه سالم و شاداب می مانند ولی اگر دورشان حصار نباشد هر کسی به آن ها نزدیک می شود و دیگر گلی در باغچه نمی ماند تا زیبایی آن دیده شود.

وقتی دختری تمام زیبایی اش را در معرض تماشای دیگران قرار دهد دیگر چیزی برای نشان دادن ارزش های خود ندارد. پس بی حجابی باعث کاهش زیبایی دختران می شود.

دخترم! هر چیزی ارزشمندتر باشد، به مراقبت و محافظت بیشتری نیاز دارد تا از دست راهزنان در امان باشد. پس به همین خاطر است که خداوند حجاب را برای تو واجب کرده است، چون تو با ارزش ترین مخلوق خدایی پس هرچه متین تر و باوقارتر حرکت کنی و خود را از چشم نامحرم دور کنی عزت و احترامت بیشتر می شود.

عزیزم! حجاب، مصونیت است نه محدودیت، برای اینکه اگر در مقابل پنجره خانه ات توری نزنی از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهی بود، پس وقتی راه ورود پشه ها را ببندی خود را مصون ساخته ای نه محدود.

عزیزم! دختران و زنان نباید برای پوشش از لباس تنگ استفاده کنند. بهتر است لباس آن ها راحت باشد و روی آن را با چادر بپوشانند. دخترم! پیامبراکرم (ص) می فرمایند: « نظر به نامحرم تیری مسموم از تیرهای شیطان است» پس از همین حالا با خدای مهربان خود عهد ببند که هنگام صحبت کردن با نامحرم با صدای معمولی صحبت کنی و سعی کنی سرت را پایین بیندازی و به نامحرم نگاه نکنی.

عزیز دل بابا! می دانی بعد از حضرت زهرا (س) دختر مهربانش حضرت زینب (س) و دختران امام حسین (ع) از چادر خود محافظت کردند. آن ها در کربلا سختی های زیادی کشیدند. وقتی دشمنان به خیمه ها حمله کردند و آن ها را به آتش کشیدند باز هم در آن موقعیت، به فکر حجاب خودشان بودند، حتی در گرمای شدید صحرای کربلا و با تشنگی زیاد چادر را کنار نگذاشتند و آن را حفظ کردند.

دختر عزیزم! اگر دیدی برخی از زنان در بیرون از خانه فقط یک شال روی سر خود می اندازند و مقداری از مو ،گردن و سینه آن ها پیداست تو مواظب باش شبیه آن ها نشوی و شیطان را خوشحال نکنی چون پوشاندن این قسمت ها از نامحرم واجب است.

یکی دیگر از جاهایی که حتماً باید پوشش داشته باشند، پاها هستند. حتماً دیده ای برخی از زنان جوراب به پا نمی کنند یا جوراب خیلی نازک می پوشند، این کار آنها حرام و گناه است، مراقب باش پاهای خود را خوب بپوشانی و از شلوارهای کوتاه استفاه نکنی.

فرشته قشنگم! در انتخاب لباس دقت کن، مانتو و پیراهن آستین بلند تا مچ دست تهیه کن زیرا اگر آستین لباس کوتاه باشد دستان زیبای تو را نامحرم می بیند.

عزیزم! برای این که خداوند و امام زمان (عج) از تو راضی باشند سعی کن چادر، لباس، کفش و پوشش تو زننده نباشد و جلوی نامحرم از رنگ های خیلی شاد استفاده نکنی.

می دانی عزیزم! دشمنان اسلام دریافتند که اگر موفق شوند حجاب را بردارند، به طور قطع موفق خواهند شد اندیشه ها و عقاید ما را به نفع خود تغییر دهند و فرهنگ منحط خود را در کشور ما حاکم سازند. خوش خیالی است اگر گمان کنیم که بی حجابی و عرضه روز افزون مدل های مبتذل، لباس و موی سر، مفاسد و… امری طبیعی است و به دنبال آن هیچ نقشه و توطئه ای برای نابودی دین و دنیای ما کشیده نشده است…!

دخترم! در کتاب بحار الانوار جلد ۱۰۳ از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که ایشان به زنان با حجاب بشارت می دهند و می فرمایند:« زنی که برای حفظ غیرت، استقامت ورزد و برای خدا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، خداوند پاداش شهید را به او خواهد داد.»

و در جای دیگری می فرمایند:« کسی که نگاه به نامحرم را از ترس خداوند ترک کند، خداوند به او ایمانی عطا می کند که شیرینی آن را در قلبش می یابد.» در جای دیگری هم می فرمایند:« آن هنگام که پوشش، بر سر زنی باشد، ارزش آن از دنیا و آن چه در آن است بیشتر است.» و در کتاب سفینه البحار جلد ۲ صفحه ۲۹۸ هم از امام علی (ع) نقل شده که فرمودند:« زنان، خود را با پوشش اندام و چشم، از دیدار نامحرمان باز دارند که زنان هرچه پوشیده تر باشند سعادتمندتر خواهند بود.»

دخترعزیزم! باید بدانی که دخترانی که خودنمایی می کنند در چشم ها جا دارند اما دختران با حجاب و با عفاف در دل ها جای گرفته اند.

دختر عزیزم! حجاب سنگری است که در پناه آن تو دشمن را می بینی اما او تو را نمی بیند، پس عزیزم  سنگرت را از دست مده …

علیرضا اقتصاد

 حمید رضا محمدی ، خبرنگار پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x