اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بوشهر بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

امیر حسین قاضی عسکر : اگر وضع صنعت تولید بهتر شود وابستگی به خارج کمتر می گردد

امیر حسین قاضی عسکر : اگر وضع صنعت تولید بهتر شود وابستگی به خارج کمتر می گردد

حضور سلطه گران بر شانه های صنعت ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، افرادی واسطه گر یا دلالان کالا و ارزنامیده می شوندکه ، از ساده ترین مرحله تولید (مواد خام)تا پیچیده ترین مرحله تولید ،ساخت محصول است و در،راندمان کلیتولید حضور داشته و می توان گفت که تعین کننده قیمت هایتولیدی است که کارگرانروزهابلکه ماههارنج را تحمل می کند تا ثمرش به بار بنشیند. حتیارزش و بهای این محصولات با قیمت های سرسام آورتوسطچنین افرادسود جویی مشخص می شود که ، نه تنهاباعث به چالش کشیده شدنصنعت می شوند .بلکه آبیگل آلوددرست کرده تا برای خود کاخهای بزرگی بسازند.

پس لازم است به جای بکار بردن کلماتی چون صداقت ، همنوعیو، کمک به چرخه یصنعت با وجدانی خاموش در جستجوی راههای باریک ودخمه های هزارلایه اییهستند که ،بارها تکرار می کنندو این راههارامحلی امن ومطمئن برای خود درست می کنند.

در رابطه با این موضوع پای صحبتهای صنعت کارانی خواهیم نشست که سالهای زیادیبا دردو بیماری واسطه گران و دلالان آشنا هستند .

بهروز ترکزاده مدیر کارگاه جوشکاری مدرنآرگن بوشهردر مورد صنعت گفت :

صنعت ، به معنای تولید مواد اولیه و خام و،ساخت تجهیزات و وسایلی می باشد مانند تولید مواد اولیه پلاستیکی و مایعاتی که ازنفت خام تولید می شوند یا تولید مواد اولیه فلزی که ،شامل ورق هایی از جنس های مختلف شمش ها و در کارخانه های ذوب فلزات تولید می شوند این مواد به کارخانه های تبدیل تولیدات به قطعات کوچکتری و در اندازه های مختلف برای مصارف گوناگون تقسیم می شود .

ترکزاده در ادامه افزود :

کارخانجات ، کارگاههای تولیدی وسایلی مانند : مکانیکی ، الکتریکی ، الکترونیکی و قطعه های تولیدی را طبق خواست خریدار تهیه و سپس محصول را به بازار عرضه می کنند بعنوان مثال: برایساخت یک دستگاه تلوزیون به موادی از فلزات شامل استیل ، آلومنیم ، برنز ، برنج ، مس، تنگستن و انواع پلاستیک پلی اتیلن سیلیکن ، چسب ها ، شابک ها ، گازهای و غیره نیازمند باشند حالاببینید در یک دستگاهی به این کوچکی چه مقدار جنس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه اینکه از استخراج مواد اولیه تا رسیدن به دست مصرف کننده تمام واسطه گران کوچک و بزرگ چه سودهای کلانی خواهند برد از عمده فروشانتا خورده فروشان معمولی که همه در فکر جیب خودشان هستند .

مدیر کارگاه جوشکاریدرباره دسته بندی واسطه گرانعنوان کرد :

در کل واسطه گران را به دو دسته واسطه گران خارجی و داخلی تقسیم می کنند تا با توضیحاتی با کار آنها بیشتر آشنا شویم .

به این صورت که واسطه گرانجنسی را از خارج از کشور خریداری می کنند بهصورت کلی خریداری شده است وبعدبه صورت جزئی به خورده فروشی های کوچکتر فروخته می شود یعنی مقیاسی بزرگتری که تقسیم شدهبه اندازه هایکوچکتری است . وجالب تر عنوان شدن حساب سودی خواهد بود که به واسطه گراندر این تقسیم بندی تعلق خواهد گرفت.

بعضی از واسطه گرهای ارشد یعنی بزرگتر از گروه اول هستند . نسبت به افت قیمت دربازار واکنش نشان می دهند و کلیه اجناس خریداری شده رادر زمان مشخصی دپوکرده(پنهان کردن ) و در انبارها نگهداری می کنند تا زمان فرصت طلایی به دست آید و همان اجناس در زمان و مکان مشخص به صورت سیل وار به بازارمصرفجاری می گردد، این کارباعث سوددهی هزاران برابری خواهد شد وبه معنای سوار کردن مردم برکشتی خودخواهند شد که ، واسطه گر ناخدای کشتی می باشدو در کجا پیاده شدن دست ناخدا و،هیچ اختیاری در این کار از سمت مردم نخواهد بود .

وی ادامه داد:

نوع سوم واسطه گرها عمده واسطه گراهایی هستند که اجناس مونتاژشده را خریداری کرده و وارد بازارمی کنند، با مثالی سری به سال های قبل بزنیم تا مسئله روشن تر شود سالهای ۶۷_ ۶۸ تیغ صورت تراشی به نام ناست دو سوسمار وارد بازار شد و به یک بارهورود این نوع تیغ متوقف شد نقش واسطه گرها اینجا مشخص است که خرید تمام تیغ ها و دپوکردن آنها و بعد وارد کردنشبا چند برابر قیمت که نتیجهسود بیشتر واسطه گرهاو خالی کردن جیب مردم را به همراه خواهدداشت .

ترکزاده درآخر صحبتش بیان کرد :

واسطه گرها چه اجناس را وارد کند ویا قیمت آنهارا در بازار بالا و پایین کند یابا دپوکردنش هدفشانبردن سودی زیاد و گرفتن نبض بازار باشدتنهانتیجه ایی که ازآن بدست خواهد آمد گوشه نشینی کارگرانو کار فرماهاییایرانی و خالی کردن جیب هایی مردمانی ی که گاه برای لقمه نان حلالی ساعت ها را به کار کردن خواهند گذراند .

امیر حسین قاضی عسگرمدیر عامل کارخانه فرات اصفهاندرباره نقش دلالان درمورد کار خودشان اذعان کرد :

واسطه گران که سهمیه های بالا از بورس می گیرند و قیمت های بازار را تعیین می کنند متاسفانه در صنف تولید کنندگان نایلون ، نایلکس ، سلفون کارگاههای زیر زمینیبسیاری که بدون پرداخت بیمه و مالیات یا ارزش افزوده کار

می کنند که این مسئله اوج فشار بر طبقه هم گروه ما می باشد و درست کردن حبابی قیمتی پایین تر برای عرضهمحصولاتشان در بازارعامل رکود شرکت های صنعتی در این بخش خواهند شد.

وی ابراز کرد :

کسی نتوانسته جلوی این واسطه گران را بگیردواین شکست اقتصاد می باشد .قاضی عسگر تاکید کرد :

تولید کننده در هر بخشی که کار کند مبتنی برتوانشانانجام می دهندو از آسایش و خانواده خود می گذرد تا زحماتشانبه بار بنشیند

قاضی عسگر در پایان گفت :

اگر وضع صنعت تولید بهتر شود وابستگی به خارج کمتر می گردد ، و نیروی کار در کشور بیشتر خواهد شدو اگر جلوی قاچاق گرفته شود باعث تقویت و ایجاد رابطه محکم تری بین، کارگر و کارفرما خواهد شدپس وابستگی کمتر و توانی بیشتر .

این یعنی امید بیشتر

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x