اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده فارس فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

راه انار ایج استهبان به بازار باز شد / ارقام انار کشت شده فاروق، رباب، میخوش، شیرین، شهسواری، رمی و عروس

راه انار ایج استهبان به بازار باز شد

انار ایج استهبان استان فارس افزون بر این استان در برخی استان‌های همجوار و حتی کشورهای خارجی به دلیل مرغوبیت خریدار دارد که برداشت این نوع انار آغاز شده و به تدریج به بازار عرضه می‌شود.

مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان، سطح انارستان های این شهرستان را یک هزار و ۱۶۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت:‌متوسط برداشت این محصول  ۲۰  تن در هکتار برآورد می‌شود.
وی سه‌شنبه به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز  ، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۰ هزار تن انار از این میزان سطح باغ برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه استهبان یکی از مراکز مهم تولید این محصول در فارس است افزود: ۹۵ درصد باغ‌های انار این شهرستان در منطقه ایج قرار دارد و انارهای این منطقه حتی به کشورهای روسیه، اسپانیا، حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی صادر می‌شود.
اعیان منش ارقام انار کشت شده در باغ های این شهرستان را فاروق، رباب، میخوش، شیرین، شهسواری، رمی و عروس ذکر کرد و گفت:‌طی سالهای اخیر رقم رباب توسعه قابل توجهی در اراضی منطقه پیدا کرده است.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کربلایی

درود و سلام بر مردم زحمت کش و حلال خور ایج
شیر مادر حلالتان

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x