اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سرطان بیماری نیست، شروع زندگی دوباره است / روز جهانی روبان صورتی و نشانه سرطان پستان

سرطان بیماری نیست، شروع زندگی دوباره است / روز جهانی روبان صورتی و نشانه سرطان

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  ماه اکتبر برابر با ۲۵ماه مهر ، روز جهانی روبان صورتی و نشانه سرطان پستان است . شایع ترین بیماری در میان زنان جهان و زنان ایران شمرده می شود . از کل بیماری ۳۰%بیماران زیر ۳۰سال سن دارند.

و تقریبا ۷۰% از زنان ایرانی در مراحل پیشرفت بیماری به  پزشک مراجعه می کنند.

 

فروزان جهان بخش ، مدیر عامل موسسه خیریه نور محیی (حمایت از بیماران مبتلا به سرطان )گفت : شکر خدا که برگزاری این همایش آموزشی با همکاران شهرداری منطقه ۱۰اصفهان میسر گردید . باور کنید خود را دوست داشتن ، مراقب خود بودن و به خوشبختی خود اولویت دادن یک ضرورت است نه خود خواهی و گناه .

جهان بخش ادامه داد:

تاسیس و آغاز کار این خیریه آشنایی و لمس احساس درد سرطان بوده است . و اکنون که یک نفر تصمیم گرفته به افراد همدردش کمک کند یا چون پزشکان نظاره و درمان گر این بیماری بوده قطعا فکر تشکیل این گروه بوده است .این موسسه کاملا خود جوش و همت خیرین و تکیه بر مشارکت اقشار مردم است و۷۹۰ بیمار تحت پوشش دارد و البته بعد از دوران شیمی درمانی این مرکز بیماران رادر دوران آزمایشات دوره ایی و کنترلهای بعدی تنها نمی گذارد .

 

 

زمان شروع این خیریه زمستان ۱۳۹۲و زمان تشخیص سرطان او  بوده است با تمام ترسها و رنجها و دردهایی که با او، این روزها را طی کرده .

این موسسه ۶سال است در سطح اصفهان مشغول بکار است و در ۷ اسفندماه  ۹۵به ثبت شرکتهای و موسسات غیر تجاری مشخص شدو مجوز فعالیت خود را از فرمانداری اخذ نمود.

مدیر عامل موسسه خیریه ابراز داشت : بیماری سرطان پایان زندگی نیست بلکه شروع زندگی دوباره است یعنی دوران هوشیاری بیشتر چون میفهمیدزندگیت تعقیرکرده و پس این فرصتی برای اتفاقی است که بی دلیل نیست به دنبال نشانه ها بروید .

وی در پایان عنوان کرد :

کلیه دست اندر کاران این موسسه با هدف جلب رضایت پروردگار و حس نوع دوستی داوطلبانه بدون هیچ چشم داشتی به امید اینکه  این حمایت آرامشی مدام برای ادامه درمان باشدکه از اهداف این موسسه کمک هزینه دارو و درمان .

پرداخت هزینه های MRI، سونوگرافی ، آزمایشات سی تی اسکن .

یاری خانواده های بیماران طی دوران بیماری و برگزاری همایش و کارگاههای آموزشی .

 

دکترپوریا  عادلی ، متخصص زنان و زایمان بیان کرد :

تاریخچه سرطان از ۱۶۰۰سال قبل از میلاد مسیح در مصر بوده که از آن بعنوان زخم توصیف شده و درمان آن استفاده از آهن گداخته و سوزاندن زخم یا تومور بود.کم کم با پیشرفت علم جراحی های برداشت سینه منجر شد و بعدها تودهها ی اطراف را بر می داشتند و سپس شیمی درمانی.

از لحاظ دانشمندانی چون  بقراط که تعقیر مزاج آدمی را  دلیل این بیماری می دانست .

دکتر پوریا عادلی متخصص زنان  روش جدید ترین جراحیها را اینگونه عنوان کرد :

پروتز گزاری انجام می شود که کار کردها یی را داشته باشد . و هر روز داروهای جدید ایجاد می شود که به سمت درمان پذیر شدن سرطان می رود

که اگر تشخیصش به موقع یعنی زمان شروع شدن بیماری باشد۹۰ % به بالا جزء بهبودی را شامل می شود دیر تشخیص دادن آن هم وقت گیر است و هم فرصت را به صورت کامل می گیرد .

متخصص زنان زایمان افزود :

مهم ترین بحث در سرطان ریزفاکتورها یعنی فاکتورخطر سرطان است که از جمله عوامل مبتلا شدن افزایش سن ، که گاه خانمهای جوان هم مبتلا می شوند استفاده از الکل و سیگار بحث طولانی شدن یا زود رس بودن یا دیر رس شدن دوران قاعدگی ، چاقی ، خانمها ۱۰۰برابر آقایون مبتلا می شوندو آقایون از درصد کمتری بر خوردار هستند ، حاملگی دیر رس یا بالایی ۳۰ سالگی .

دکتر در پایان داد:

وزن مناسب ، ورزش ، امیدواری به زندگی از عوامل صددرصدنیست بلکه موثر است .

در ادامه دکتر مریم طباطبایی یکی دیگر از متخصصان  زنان و زایمان اظهار داشت:

یک ماه اطلاع رسانی سرطان پستان است . ۵/۱ برابر افزایش مبتلا شدگان به کنسل پستان هستند .

چه کاری می توان کرد هیچ دلیل خاصی ندارد یا سابقه ژنتیکی قوی ندارد ولی ریز فاکتورها باعث آن می شود که با علت فرق دارد . مثلا بدن که خسته باشد شما از فردسرما خورده وا می گیرد پس خستگی ریز فاکتور و علت ویروس می باشد .

دکتر طبا طبایی در پایان عنوان کرد :

هنوز هم علم نمی داند علت چیست و کجا به سرطان پستان می رسیم که زود تشخیص دادن طول عمر بیشتر و هزینه کمتر ، علم در حال پیشرفت است .

غربالگری به معنایی معاینه خودمان و سه عدد طلایی ۲۰، ۳۰ ، ۴۰که سال است ۲۰ سالگی زمان شروع است و ۳۰سالگی در مراکز بهداشت پرونده درست کنیم . ۴۰سالگی انجام مامو گرافی با اشعه ایکس تصویر برداری می شود و قادر است تعقیرات سالانه را قبل از بروز علائم نشان دهد و سریعا پیشگیری از سرطان در آن صورت گیرد.

  • اولین نکته مراقب افکار منفی باشید . ۲- رفتارهای خود و دیگران را بشناسیم .

۳-کیفیت زندگی از کمیت آن بهتر است .

۴- ترس قضاوت دیگران را نداشته باشیم .

۵- عشق به نیروی بالا تری به خدا داشته باشیم .

این سخنان روانشناسی شرین تبع امامی مبتلا به سرطان از سال ۱۳۹۳که چهار باراین بیماری را داشته است و با این بیماری نگرشش عوض شده دیگر زندگی را سخت نمی گیرد .

او گفت : ترس از سرطان آدم را می کشد و انسان ۹۹% روح و ۱% جسم است این را هیچگاه فراموش نکنید .

رویا مردانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x