بین الملل

رفتار دولت ترامپ با کرد‌های سوریه بی‌شرمانه است

https://ahvalnews.ir/wp-content/uploads/2019/10/802277_785.jpg

به گزارش پایگاه خبری احوال و به نقل از خبرگزاری دانشجو، «لیندسی گراهام»، نماینده مجلس سنای آمریکا رفتار دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور با کُرد‌های سوریه را «بی‌شرمانه» توصیف کرده است.

گراهام در حساب کاربری خود در توئیتر، با اشاره به گزارش‌ها درباره آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه نوشت: «اگر گزارش‌های رسانه‌ای دقیق باشند و ترکیه وارد شمال سوریه شده باشد، فاجعه‌ای در شرف وقوع است.»

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیرو‌های مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز‌های جنوبی» است.

گراهام، از حامیان سرسخت ترامپ در مجلس سنای آمریکا است، اما در روز‌های گذشته به شدت از رفتار دولت او انتقاد کرده و واشنگتن را به رها کردن «متحدان کرد» خود در سوریه متهم کرده است.

گراهام نوشت: «دعای ما همراه متحدان کردمان است که در اقدامی بی‌شرمانه توسط دولت ترامپ رها شده‌اند. این اقدام، بازگشت دوباره داعش را حتمی می‌کند.»

گفته می‌شود عملیات ترکیه در شمال سوریه با چراغ سبز واشنگتن صورت می‌گیرد. کاخ سفید قبل از این در بیانیه‌ای اعلام کرده واشنگتن نه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می‌کند و نه در آن مشارکت یا مداخله می‌کند.

این سناتور آمریکایی در پیامی دیگر گفته رهبری تلاش‌ها در کنگره برای تحمیل «هزینه سنگین به اردوغان» را بر عهده خواهد گرفت. وی همچنین نوشته است: «از رئیس جمهور ترامپ می‌خواهم تا وقتی زمان هست با بازگشت به طرح منطقه امن که کارساز بود تغییر رویه دهد.»

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x