اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

علی اصغر شاطوری : از سالهای قبل اگر اثاث ساختمانی توسط شهرداری برده شده است جهت تحویل به شهرداری مراجعه کند

از سالهای قبل اگر کسی اثاث ساختمانی توسط شهرداری برده شده است جهت تحویل گرفتن به شهرداری مراجعه کنند

 

نشست خبری علی اصغر شاطوری مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،  علی اصغر شاطوری  ، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: از سالهای قبل اگر کسی اثاث ساختمانی آنها توسط شهرداری برده شده است ، بارها اعلام کرده ایم جهت تحویل گرفتن وسیله های خود به شهرداری مراجعه کنند.

در اصفهان تفاوتی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق مختلف قائل نیستیم چون تمامی انسان‌ها با هم برابرند و برتری افراد نسبت به یکدیگر بر اساس شاخص‌هایی است که نباید معیار خدمت‌رسانی مسؤولان قرار گیرد، بر همین اساس است که مشابه معابر و روشنایی شهرک ولی عصر را در خیابان توحید نیز نمی‌بینید.

 

مدیر منطقه ۷ شهرداری ادامه داد : محل شهرداری منطقه ۷ اصفهان که در سال ۷۹ ایجاد شد، ابتدا در باغ‌قوشخانه قرار داشت که به دلیل کافی نبودن فضا به محدوده پل چمران منتقل شد، البته هنوز بنای سابق شهرداری در محدوده قبلی باقی مانده است.

وی ادامه داد: مساحت منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۲ هزار و ۸۵۷ هکتار است اما محدوده قانونی (خدماتی) این منطقه هزار و ۳۵۷ هکتار یعنی حدود ۴۷٫۵ درصد کل مساحت منطقه است.

شاطوری بیان کرد: جمعیت این منطقه طبق سرشماری سال ۹۵ برابر ۱۷۳ هزار نفر است که چون منطقه ۷ در حال گسترش است جمعیت فعلی بیشتر از این میزان خواهد بود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان این که منطقه ۷ دارای ۱۲ محله است افزود: موضوع بافت فرسوده بیشتر در مرکز شهر موضوعیت دارد اما در جنوب بلوار شهید چمران ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده داریم.

 

منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۲۸۲ هکتار فضای سبز دارد که ۲۶ میلیارد ریال هزینه های جاری مانند فضای سبز و دخت و رفت و روی محلات و غیره است . توسعه ی فضای سبز از کمبودهای این منطقه ۷ است .شاطوری اضافه کرد : دیگر از مباحث مهم این منطقه احداث مسیر انتفال آب فضای سبز است ، که خود انقلابی در فضای سبز شمال شهر را در پی خواهد داشت. در این منطقه ۱۶ کیلومتر مادی های یی است که که پر شده بود ، که در حال بهسازی  بازسازی برای آبهای سطحی هستیم

دیگر معابر این منطقه به طول ۹۲ کیلومتر جزء طولانی‌ترین معابر شهر هستند که این عدد چالشی برای منطقه محسوب می‌شود.

شاطوری در رابطه با بودجه شهرداری منطقه ۸ ادامه داد : کل بودجه منطقه برابر ۸۱ میلیارد تومان است که ۲۶٫۵ میلیارد تومان آن بودجه جاری و ۵۴٫۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی است و تا امروز ۲۹٫۵ میلیارد آن محقق شده است.

شاطوری مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان یادآور شد: تا چهار سال پیش منطقه ۷ از ردیف محرومیت بودجه می‌گرفت اما از آن زمان به بعد بنابر تصمیم شهردار اصفهان این ردیف به دیگر مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص یافت.

وی ابراز کرد: تلاش کردیم برنامه ها مسأله محور در راستای راهبرد تعریف شده شهر باشد، در تدوین برنامه‌ها باید شهری فکر و منطقه‌ای عمل کنیم در غیر این صورت توسعه شهر شکلی کاریکاتوری به خود خواهد گرفت.

 

شاطوری در تشریح وضعیت محور چمران بیان کرد: به دلیل بافت فرسوده در جنوب چمران در خدمت‌رسانی با مشکل مواجه هستیم اما آزادسازی‌های دفعی مورد نیاز برای رفع انسدادهای گلوگاهی انجام شده و آزادسازی‌های تدریجی به مرور زمان انجام خواهد شد، سرانه کم فضای سبز در جنوب چمران از دیگر مشکلات این محدوده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تأکید کرد: در محدوده شمالی اتوبان شهید چمران که شامل محلات اشراق و برازنده است توسعه خوبی انجام شده و باید شرایط موجود را حفظ کنیم.

وی با بیان این که در شرایط رکود اقتصاد و بازار مسکن وضعیت ساخت‌وساز در این منطقه قابل قبول است، افزود: قیمت زمین در اصفهان حداقل دوبرابر شده اما در شمال محور گلستان افزایش به این میزان نبوده و با توافقات انجام شده در برخی محلات تا ۶ و ۸ طبقه روی پیلوت نیز پروانه می‌دهیم که سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز را جذاب کرده است.

شاطوری اضافه کرد: شهرک ولی عصر قبلاً بخشی از دولت آباد و خورزوق بوده که به شهر اصفهان اضافه شده، این منطقه بسیار مهاجرپذیر است، در گذشته قوانین ساخت و ساز در این محدوده به آن معنا که امروز از نظارت در نظر داریم نبوده و سرانه فضای سبز و فضای ورزشی آن کم است اما تلاش می‌کنیم مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x