اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان : امسال در ۱۷۴ نقطه کشور روی نقاط سیل زده و محروم سینما سیارها را ایجاد کردیم

دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان : امسال در ۱۷۴ نقطه کشور روی نقاط سیل زده و محروم سینما سیار هارا ایجاد کردیم

دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان : جشنواره انسان ساز است/ جشنواره تولید کننده فیلم نیست

پایگاه خبری احوال نیوز ، کمتر از یک روز به افتتاحیه جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان مانده و این بار،ایمان حجتی دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان،در واپسین ساعات شب به گفتگو با خبرنگار نوجوان  پایگاه خبری احوال نیوز ، پرداخت.

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، ایمان حجتی درخصوص روند پیشرفت جشنواره در مقایسه با دوره های قبل اظهار کرد:جشنواره چند رویکرد داشته است؛ما در موقع سنجش باید رویکردها را ببینیم.رویکردی که برای شهرداری اصفهان مهم است ایجاد جریان هنر و فرایند فیلم سازی،انسان سازی و پرورش یک نسل هنرمند است.جشنواره انسان ساز است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت:یکی از اقدامات ما در خصوص پرورش نسل و انسان سازی،سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان است که همراه با جشنواره برگزار خواهد شد و ما امسال رنگ و بویی دیگر به آن بخشیدیم؛آن را کارگاه محور کردیم و در این زمینه مربیان ویژه ای را دعوت کردیم و المپیاد مبتنی بر ایده شد.
حجتی پس از اشاره به مدرسه جشنواره بیان کرد:در زمینه داوری بالغ بر پانصد نفر در آزمون داوران کودک،نوجوان شرکت کردند و از بین آنها ۳۲ نفر به عنوان داور کودک،نوجوان انتخاب شدند و در کلاسهایی شرکت کردند و آموزشهایی را فرا گرفتند.۲۰خبرنگار نوجوان ما هم از بین دویست نفر داوطلب انتخاب شدند.تجربه نشان داده است که ما در فضای حرفه ای رسانه اصفهان خبرنگارانی را داریم که با جشنواره شروع کرده اند و ما حتی در فضای سینمای ایران هم کسانی را داریم که با جشنواره شروع کرده اند.
وی افزود:امسال در خود جشنواره آثاری را داریم از فیلم اولی ها و این نشان دهنده رویکرد پرورش دهنده جشنواره است.
ایمان حجتی پس از ارائه برخی از آمار و ارقام فیلمهای جشنواره عنوان کرد:جشنواره تولید کننده فیلم نیست.جشنواره یک جشن برای اهالی رسانه در موضوع مرتبط که در اینجا کودک و نوجوان است می باشد.

ایمان حجتی ، دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در توضیح بخش وب سری اظهار کرد:در ذائقه کودک و نوجوان امروزی وب سری دارای جایگاه مطلوبی است و نا وب سری ها را آوردیم چون کودک و نوجوان وب سری را دوست دارد.
حجتی عنوان کرد:امسال از نظر کیفیت برگزاری جشنواره تحول داشته ایم و پنج روز قبل از شروع جشنواره جدول اکران را منتشر کردیم و علاوه بر آن پیش فروش اینترنتی را برای مخاطب ایجاد کردیم گه این در طول جشنواره بی سابقه بوده است.
ایمان حجتی درخصوص کارت هواداری جشنواره گفت:یکی از نکات برجسته امسال باشگاه مخاطلین است.ما هرسال دوست داریم مثل زمان جشنواره در طول سال هم فعالیت داشته باشیم ولی واقعیت این است که بدلیل قطع ارتباط مخاطب با دبیرخانه ادامه دادن کار سخت می شود.به همین دلیل فکرد کردیم که ارتباط مخاطب با دبیرخانه باید استمرار داشته باشد و پیرو آن باشگاه مخاطبین را راه اندازی کردیم که کاملا حرفه ای است و از دانشجویان اصفهانی در آن استفاده کردیم.با این که هنوز جشنواره شروع نشده ولی باشگاه مخاطبان ۱۰۰۰ عضو دارد.
دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در بیان برنامه های جنبی بیان کرد: امسال سال ویژه ای بود چون جشنواره با عید غدیرخم همزمان شد و ما جشنی با همکاری سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری به عنوان خبربزرگ برگزار کردیم و در طول جشنواره نیز سمن ها و سازمانهای مردم نهاد غرفه هایی را در پیاده راه چهارباغ برپا خواهند کرد.
حجتی در توضیح علت انتخاب پردیس سینمایی سیتی سنتر به عنوان یکی از مکانهای نمایش فیلم های جشنواره با وجود افتتاح پردیس سینمایی ساحل گفت:هدف جشنواره تنها نمایش فیلم برای مخاطب نیست.فیلمهای جشنواره باید داوری شوند و ما برای داوران و اصحاب رسانه نیاز به سانس های مختلفی داشتیم و سعی کردیم بیشتر بخش های جشنوار۶ را در محور چهارباغ اجرا کنیم.
در پایان ایمان حجتی اظهار کرد:چون شعار جشنواره این بود که رویای کودکان سیل زده را بسازیم،ما امسال در ۱۷۴ نقطه کشور با تمرکز بر روی نقاط سیل زده و محروم سینما سیار هارا ایجاد کردیم تا فیلم های خاطره انگیز سینمای کودک،نوجوان ایران را برای کودکان و نوجوانان این مناطق پخش کنند و این اتفاق در پردیس هنر و پارکهای مختلف اصفهان هم خواهد افتاد.

محمدحسین اسماعیل زاده

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x