اجتماعی اقتصادی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

انتقاد حماس از سازمان ملل به سبب قرار ندادن رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه

جنبش حماس از سازمان ملل به علت قرار ندادن نام رژیم صهیونیستی در فهرست سیاه خود به دلیل نقض حقوق کودکان فلسطینی انتقاد کرد.

انتقاد حماس از سازمان ملل به سبب قرار ندادن رژیم صهیونیستی در فهرست سیاهبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوزبه نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس از قرار نگرفتن نام رژیم صهیونیستی در «فهرست ننگین» سازمان ملل انتقاد و آن را محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماس این موضوع را که سازمان ملل، اسرائیل را به دلیل نقض حقوق کودکان فلسطینی در «فهرست ننگین» یا فهرست سیاه خود قرار نمی‌دهد، محکوم می‌کند.

حماس در این بیانیه افزود: با وجود اینکه سازمان ملل اذعان دارد که سال ۲۰۰۸ شاهد بالاترین میانگین اقدامات اسرائیل در نقض کودکان فلسطینی بوده است، نام اسرائیل در فهرست ننگین این سازمان قرار نگرفت.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس، اعلام کرد تسلیم شدن سازمان ملل در برابر فشار‌های رژیم اشغالگر و آمریکا در واقع چراغ سبزی به نظامیان اسرائیلی برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر بر ضد کودکان و کل قشرهای مردم است.

او گفت سازمان ملل باید اقدامات عملی درباره گزارش‌ها و بیانیه‌های خود که موید جنایت‌ها و تعرضات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها است در پیش گیرد و مطابق قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم کند.

فهرست ننگین که به فهرست سیاه هم معروف است در سال ۲۰۰۲ از سوی دبیرکل وقت سازمان ملل برای درج سازمان‌ها و کشور‌های ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری ایجاد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x