بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

کی‌رون اسکینر، مقام ارشد وزارت خارجه دولت ترامپ اخراج شد

کی‌رون اسکینر، رئیس دفتر سیاست گذاری وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه و پس از یک سال حضور در این سمت به علت نامشخصی اخراج شد.

کی‌رون اسکینر، مقام ارشد وزارت خارجه دولت ترامپ اخراج شدبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، کی‌رون اسکینر، رئیس دفتر سیاست گذاری وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه و پس از یک سال حضور در این سمت به علت نامشخصی اخراج شد.

وزارت امور خارجه آمریکا و اسکینر به درخواست‌ها برای شفاف سازی درباره علت این اخراج پاسخ ندادند.

به گفته منابع آگاه، اسکینر که یکی از عالی رتبه‌ترین مقامات سیاه پوست وزارت امور خارجه آمریکا به شمار می‌رفت، روز پنجشنبه اطلاع پیدا کرد که باید بلافاصله از سمت خود کناره گیری کند. خانم اسکینر که متخصص مسائل سیاست خارجی است، سال گذشته از سوی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان مشاور ارشد انتخاب شد.

او از همان ابتدا تلاش کرد برای توضیح چشم انداز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از جایگاه این کشور در جهان یک «دکترین ترامپ» تدوین کند.

معمولا هر یک از روسای جمهور آمریکا دارای دکترین خاصی در روابط و سیاست خارجی دولت خود هستند.

اسکینر ماه مه و پس از آنکه تنش‌های واشنگتن را با چین «نبرد با یک تمدن متفاوت» خواند و از عبارات بسیار تند برای تشریح این مناقشه استفاده کرد به شدت در رسانه‌های چینی و همچنین از سوی گروه‌های فعال حقوقی آسیایی – آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت.
اسکینر مدتی هم برای کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه پیشین آمریکا کار می‌کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x