اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث سیاسی

سهم مسکن از تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد/ هیچ ارزی گم نشده است/ پمپئو می‌تواند با خانم مرضیه هاشمی گفتگو کند

سخنگوی دولت در نشست خبری:

ربیعی گفت: هیچ ارزی گم نشده و مشخص است که ارز کجاست، دولت پیگیر بحث شفافیت است، بعضا فرآیند واردات نیز زمانبر است.

با کسانی که ارز دولتی گرفته ولی واردات انجام ندادند، همچون قاچاقچی برخورد می‌کنیم/ پمپئو می‌تواند با خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کندبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: در هفته گذشته سفرهای ظریف را داشتیم، هر جا آمریکا خواست ایران را حصر کند، دیپلماسی فعال ما و حرکتی که سربازان ما در جبهه دیپلماسی داشتن در مقابل آنها پل‌هایی ایجاد کردند.

پمپئو می‌تواند با خانم مرضیه هاشمی گفت‌وگو کند

وی ادامه داد: سفر ظریف به ۶ کشور در دو هفته و تحرکات او در نیویورک آنچنان بود که پمپئو را وا داشت تا اعلام کند خواهان گفت‌‌وگو با رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی است. ما نیز از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و می‌گوییم خانم مرضیه هاشمی می‌تواند به آنجا برود و پمپئو در مقابل سوالات وی قرار گیرد.

بیشترین قاچاق به ایران پوشاک و لوازم الکترونیکی است

ربیعی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته، گفت: بیشترین قاچاق از ایران سوخت گازوئیل و بنزین است و بیشترین قاچاق به ایران پوشاک و لوازم الکترونیکی است. در جلسه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد فهرستی از کالا‌هایی که به شکل قاچاق وارد ایران می‌شود تدوین شود و به تبع آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید مطلوب آن کالا‌ها در داخل توسط وزارتخانه‌های مربوطه صورت گیرد.

با کسانی که ارز دولتی گرفته ولی واردات انجام ندادند، همچون قاچاقچی برخورد می‌کنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی مکلف شده است، کسانی را که ارز گرفتند مشخص کند، بیان کرد: از نظر ما و با توجه به تأکیدات صورت گرفته در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چنانچه فردی یا شرکتی، ارز دولتی دریافت کرده باشد و اقدام به واردات کالا نکرده باشد، قاچاقچی محسوب می‌شود و برخورد‌های لازم با آنها صورت می‌گیرد. در این میان حتی یک سنت هم برای ما قابل تحمل نیست که فرد یا شرکتی ارز دولتی دریافت کرده باشند و اقدام به واردات کالا نکرده باشند.

هیچ ارزی گم نشده است

ربیعی با بیان اینکه در موضوع تخصیص ارز‌های دولتی هیچ پولی گم نشده است، گفت: باید توجه داشت که واردات برخی سفارشات صورت گرفته زمان می‌برد و این موارد قابل سنجش است. همچنین رئیس جمهور تاکید کرده است که ارائه قیمت‌های بالاتر از سوی واردکنندگان کالا که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، پیگیری شود.

سخنگوی دولت با اشاره به تسهیلات کشاورزان، تصریح کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، تمدید استمهال سه ساله‌ تسهیلات کشاورزان را داشتیم که تا ۶ ماه دیگر با ۲۰۰۰ میلیارد تومان پولی که باید سازمان برنامه و بودجه به صورت اضافه تخصیص می‌داد، انجام شود و جزئیات آن را حتما سازمان برنامه و بودجه توضیح خواهند داد.

وی افزود: در جلسه دولت موضوع ارز‌های دیجیتالی مورد بحث قرار گرفت که پیچیدگی آن بسیار زیاد بود و به جلسه بعد محول شد، دیدگاه‌های متنوعی وجود داشت از جمله اینکه که در دوران پیک برق مصرف نکنند، از ارزانی برق سوءاستفاده نشود. ولی کلیات تصمیم بر این بود که مکان‌های غیرقانونی جمع‌آوری شود، شهرک‌هایی پیش‌بینی شود که در این شهرک‌ها افرادی که مایل هستند با گاز خودشان نیروگاه ایجاد کنند، منتها نرخ گاز یارانه‌ای نخواهد بود و دلیل آن این است که ما خودمان را از ارز دیجیتال محروم نکنیم، همچنین نیاز است چند دستگاه درباره آن تصمیم گیری‌هایی داشته باشند.

سخنگوی دولت ضمن تبریک به جوانان ما در تیم والیبال، اظهار کرد: دیروز خبر خوبی مبنی بر پیروزی نوجوانان والیبالی داشتیم، این موفقیت را تبریک می‌گویم، متأسفانه نتوانستیم آن را ببینیم، مشتاق هم بودیم، اما ظاهرا کارشکنی کشورمیزبان نگذاشت که ما مانور جوانان و پیروزی آنها را به کام مردم شیرین‌تر کنیم، رئیس جمهور هم تبریک خود را ابلاغ کرده است و خوشحال می‌شویم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد، زیرا مردم ما به پیروزی و طعم شیرین نیاز دارند و ان‌شاالله این موفقیت‌ها را در همه‌ عرصه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره میانجیگری عمان در مورد کشتی نفتکش بریتانیایی، بیان کرد: کشور‌های مختلف به ایران می‌آیند و گفت‌وگوهایی‌ در منطقه انجام می‌گیرد و پیشنهادات خیرخواهانه مطرح می‌کنند؛ اما این به معنای قبول میانجیگری نیست، ما در زمینه کشتی ایرانی به سرقت رفته از سوی دولت انگلستان مواضعمان مشخص است و بر اساس چارچوب حقوقی اقدام کردیم. آنها باید دست از سرقت بردارند و کشتی را آزاد کنند قطعا ما هم بر اساس حسن نیت تصمیم خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این هم گفتیم مقصد نفتکش ایران سوریه نبوده است، یادآور شد: اینکه آنها از ما خواستند تضمین کنیم که مقصد این نفتکش سوریه نخواهد بود، آنها چنین اجازه‌ای ندارند؛ مسائل خلیج فارس کماکان در صدر اظهار نظرات است؛ این درحالی است که به تازگی شنیده شده است، ناوگان اروپایی می‌خواهند به خلیج فارس اعزام کنند، این مطلب پیام خصمانه داشته و تحریک کننده است و موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد.

واردات گندم کذب است

ربیعی تصریح کرد: ما کماکان اعتقاد داریم امنیت منطقه باید از طریق کشور‌های منطقه صورت گیرد و ایران بزرگترین مدافع تأمین امنیت کشتیرانی در منطقه خواهد بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه واردات گندم کذب است، افزود: وضعیت ذخایر گندم بسیار خوب است و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از قاچاق انجام می‌شود؛ تا امروز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرید گندم داشتیم تاکنون دولت ۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: کمیته‌ای که در بانک مرکزی برای ارائه گزارش‌ها مکلف کردیم، باید با تک تک افراد و شرکت‌هایی که ارز دریافت کردند و قاچاقچیان برخورد کنند. اگر تعمدا کوتاهی دیدند به مقامات قضایی ارجاع دهند. البته این جلسه موضوعات بسیار متنوعی داشت که من نمی‌خواهم وارد تمام جزئیات آن شوم. یکی از آنها قاچاق بسیار زیاد زیورآلات به ایران بود، که قرار شد تسهیلاتی برای وارد کردن نقره ایجاد شود.

سهم مسکن از تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

ربیعی گفت:  هفته گذشته در جلسه مدیران بخش مسکن مقرر شد تا به منظور حمایت از تولید مسکن، سهم مسکن از تسهیلات بانکی از ۱۳ به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. رئیس کل بانک مرکزی موظف شد که سند این موضوع را در شورای عالی پول و اعتبار پیگیری و به تصویب برساند و همچنین به پیشنهاد حناچی شهردار تهران، وزارت کشور مأمور شده تا در کلانشهر‌ها ساخت مسکن اجاره‌ای (مسکن‌هایی با متراژ کم) را در دستور کار قرار دهند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تعدادی از مسکن‌های مهر ساخته شده، که برخی از آنها مشکلات حقوقی و تعارض دارند، استانداران موظف شدند که در سطح استان آنها را بررسی کنند. وزارت مسکن طرح مسکن برای کارکنان را در دستور قرار داد و مقرر شد تا وزارت مسکن، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و بانک مرکزی کمیته‌ای در این باره تشکیل دهند.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰

ربیعی گفت: اکنون بنیاد مسکن سالانه ۷۷۰ هزار مسکن برای خانوار‌ها می‌سازد با حمایت‌های تسهیلاتی قرار شد تا سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تکمیل شود. همچنین برای دو سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ اسلامی وزیر راه و شهرسازی متعهد شدند که ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط به پایین بسازند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x