اجتماعی اقتصادی بین الملل حقوق بشر حوادث سیاسی

توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق نقض برجام است/ در کمیسیون مشترک به دنبال دستورالعمل اثرگذار هستیم نه جلسات نمایشی

عراقچی در وین:

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: هدف ما از برگزاری کمیسیون مشترک داشتن جلساتی با دستورالعمل اثرگذار و غیر نمایشی است.

خواهان جلسات نمایشی نیستیمبه گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در گفت و گویی خاطرنشان کرد: در طول یک ماه گذشته اتفاقات زیادی در حوزه برجام اتفاق افتاد که  برگزاری جلسه کمیسیون مشترک هم، در راستای بررسی همین تحولات لازم بوده است و در این مدت هم کاهش تعهدات ایران وارد فاز عملیاتی شد.

وی افزود: آژانس در جریان فعالیت های ایران قرار گرفته است و آمریکا پرونده را به شورای حکام برده تا مسئله را از آنجا پیگیری کند؛ اما کشورهای اروپایی در این رابطه موضع خوبی گرفته اند، آنها محل بررسی موضوعات برجامی را شورای حکام ندانسته و خواستار پیگیری مسائل از طریق سازو کار های داخل توافق  یعنی کمیسیون مشترک شده اند.

عراقچی با اشاره به همزمانی توقیف کشتی حامل محموله نفت ایران در تنگه جبل الطارق با اقدامات برجامی کشورمان، اظهار کرد: از نظر ما مسئله توقیف کشتی نقض توافق هسته ای  بوده است و کشورهای عضو برجام  نباید  مانع صادرات نفت ایران بشوند زیرا این اقدام آنها خلاف برجام است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: بنا به تحولات صورت گرفته و قصور کشورهای باقی مانده در برجام ما هم خواستار برگزاری این جلسه بودیم.

عراقچی از تصمیم بر برگزاری جلسه وزرای خارجه عضو برجام در جلسه قبل کمیسیون مشترک خبر داد و افزود: به دنبال تهیه دستورالعمل قابل توجه و اثرگذار  برای نشست وزرا بوده و خواهان جلسه نمایشی و عکس یادگاری نیستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پایان از دیدارهای دوجانبه و چند جانبه با اعضا برجام در حاشیه نشست کمیسیون مشترک در وین خبر داد.

انتهای پیام/ *

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x