اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

با مرگ یکی از والدین فرزند دختر خانواده احساس تنهایی و غربت و بی یاوری می کند / ورود داماد ناخلف

با مرگ یکی از والدین فرزند دختر خانواده احساس تنهایی و غربت و بی یاوری می کند / ورود داماد ناخلف

 

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  بعد از اینکه شایان همسرش را طلاق داد، حالا خانواده همسرش خواهرم را تهدید به مرگ کرده و او را عامل از هم پاشیده شدن زندگی دخترشان می دانند .

خانمی، با حالتی نگران وارد اتاق مشاوره شد، بعد از اینکه او را به آرامش دعوت کردم ، خواستم تا مشکلش را برایم مطرح کند. او گفت: سال گذشته در مراسم ختم پدرم، شایان که از اقوام دورمان است با خواهرم آشنا شد و بعد از اینکه چندین بار به بهانه های مختلف به درب منزل ما آمد، توانست با او ارتباط برقرار کند.

خواهرم در آن روزها به خاطر از دست دادن پدرمان دچار ناراحتی روحی شده و بسیار نیاز به توجه عاطفی از جانب یک مرد داشت و شایان با سؤاستفاده از این موقعیت، خواهرم را به سمت خود جلب کرده و برقراری ارتباط با او را طرح ریزی کرد.

البته بعدها فهمیدیم که شایان، خواهرم را با تهدید اسپری فلفلی و اسیدپاشی مجبور به ارتباط با خود کرده و او هم از ترسش در این مورد چیزی به ما نگفته بود.

علاوه بر این شایان چند سیم کارت به نام خواهرم خریده و با آن ها برای همسر و خانواده همسرش مزاحمت ایجاد می کرد.

حالا چند وقتی است که شایان همسرش را طلاق داده اما این پایان ماجرا نیست چون خانواده همسرش از خواهرم به شدت شاکی هستند و خواهر مرا عامل طلاق و از هم پاشیده شدن دخترشان می دانند در حالی که اصلاً این طور نیست و قبل از اینکه شایان با خواهرم آشنا شود با همسرش اختلاف داشت و آن ها قصد جدایی از هم را داشتند.

چیزی که خانواده ما را خیلی نگران کرده و اوضاع زندگیمان را بهم ریخته تهدید های پشت سرهم خانواده همسر شایان آن هم در آستانه سالگرد پدرمان است. آن ها تهدید کردند که اگر خواهرم دست از سر شایان برندارد او را از بین می برند. از طرفی هم تهدید کردند که تمام عکس های خصوصی از ارتباط خواهرم با دامادشان را در مراسم سالگرد پدرم پخش می کنند و آبروی ما را بین فامیل می برند.

نمی دانم چکاری باید انجام دهم تو را به خدا به ما کمک کنید آبروی ما بد جوری در خطر است….

واقعیت این است که شایان برای اینکه از دست همسرش خلاصی پیداکند، خواهر بیچاره و ساده مرا آلت دست خودش قرار داد و با سؤاستفاده از شرایط روحی نامناسب از او به عنوان طعمه بهره برد تا نقشه اش را پیش ببرد.

اقدامات مشاوره ای

پس از اظهارات فرد مراجعه کننده، با خانواده همسر شایان تماس برقرار شده و طی یک جلسه حضوری نسبت به آگاه سازی آن ها از پیامدهای قانونی ایجاد مزاحمت و تهدید برای دیگران اقدام و از آنان خواسته شد تا بدون اینکه هیچ گونه رفتار خارج از عرفی انجام دهند مشکل خود با دامادشان را از طریق مراجع قضائی دنبال کنند.

در پایان جلسه فرد مراجعه کننده عنوان کرد که اگر روز اول به مرکز مشاوره پلیس آمده بود این قدر استرس و نگرانی نمی شدند و با آرامش اتاق مشاوره را ترک کرد.

نظریه کارشناس مشاوره پلیس

خانم عطائی، کارشناس ارشد روانشناسی و آسیب شناس مسایل خانواده در خصوص این پرونده اظهار داشت: همانطور که ملاحظه کردید در این ماجرا با مرگ یکی از والدین فرزند دختر خانواده احساس تنهایی و غربت و بی یاوری می کند و این وضعیت دقیقاً حسی است همه کسانی با فقدان پدر یا مادر خود مواجه می شوند آن را تجربه می کنند.

وی افزود: از آنجایی که دلبستگی به عنوان یک پیوند عاطفی نزدیک میان فرزند و والد مراقبت کننده است، فرزندان وابسته همراه با احساس امنیت از والدینشان به عنوان پایگاهی حمایتی استفاده می کنند.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان گفت: با توجه به اینکه مرگ نزدیکان و دوستان تجربه ناخوشایندی است که حد اقل در کوتاه مدت تاثیری منفی بر خلق و خود و عملکرد افراد خواهد گذاشت در این دوره است که فرد برای از سرگذراندن دوره داغ دیدگی به حمایت اطرافیان نیاز دارد به ویژه دختران که برای احیای این حس حمایت و دلتنگی به ارتباط با جنس مخالف رو می آورند.

عطائی ادامه داد: در این دوره فرد از لحاظ روحی و عاطفی ضعیف و آسیب پذیر است و ممکن است مانند کشتی که امواج دریا آن را به هر جهتی هدایت می کند دستخوش تنش ها و مسیرهای غلط شود.

کارشناس ارشد روانشناسی و آسیب شناس مسایل خانواده اظهار داشت: در این پرونده دختر خانواده دچار آشفتگی شده و این خلاء عاطفی او را به سمتی برده که نیازمند توجه خاص از محیط اطراف بود و پس از ورود شخص ناآشنا به زندگی این رابطه شکل گرفته که ناخواسته تبدیل به مشکلاتی برای او و خانواده اش شده است.

تقویت منابع حمایتی پس از ازدست دادن یکی والدین در دوران نوجوانی و جوانی، بررسی وضعیت روانشناسی افرادی که سوگ یکی از نزدیکانشان را تجربه می کنند، رها نکردن فرزندان به حال خود و توجه به نیاز روحی و روانی آنان با توجه به مشکل موجود و نظارت غیر مستقیم بر رفتارهای نوجوانان و جوانان داغ دیده به صورت مستمر و مداوم از جمله توصیه هایی بود که خانم مشاور برای پیشگیری از بروز اتفاقاتی از این دست مطرح کرد.

 مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x