اجتماعی استان حقوق بشر حوادث دین و اندیشه همدان

عضو فقهای شورای نگهبان : ناظران شورای نگهبان باید الهی، انقلابی و قانونی عمل کنند

عضو فقهای شورای نگهبان:

 

 

 

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ناظران وظیفه بسیار سنگینی دارند و باید الهی، انقلابی و قانونی عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز؛ آیت الله محمدمهدی شب زنده‌دار جهرمی در همایش فصلی ناظران انتخاباتی در شهرستان نهاوند اظهار داشت: بر اساس وظیفه سنگینی که در اختیار ما و شماست تلاش کنیم قصدمان خالص باشد و سلایق شخصی را در تایید صلاحیت نامزد‌ها کنار بگذاریم.

وی گفت: در تأیید یا رد صلاحیت‌ها نامزد‌ها در انتخابات چند ماه آینده مجلس باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود و آنچه در این زمینه اهمیت دارد عمل به قانون و شرع مقدس و میزان التزام عملی به نظام است.

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی که در همایش بصیرتی ناظرین شورای نگهبان شهرستان نهاوند سخن می‌گفت، افزود: دشمن با هزینه کم در تلاش زیاد برای پروژه نفوذ به مجلس دولت و قوه قضائیه است.

وی بیان اینکه نباید در تأیید صلاحیت افراد تسامح و خلاف قانون عمل شود، گفت: هدف شورای نگهبان عمل به قانون و رعایت شرع مقدس می‌باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهارداشت: ناظران و کسانی که با شورای نگهبان کار می‌کند جدا ازنظرات شخصی و اخلاص در عمل باید باندبازی، حزب‌گرایی، قوم و خویش‌بازی خلاف قانون را از خود دور کنند و یک ناظر شورای نگهبان باید در مقام نظارت هیچ فرقی میان برادرش و سایرافراد قائل نباشد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بیان کرد:همه می‌دانیم مشکلات داخلی و خارجی و بخصوص معیشت و اقتصاد مردم مشکل داردو سبب گلایه‌هایی در جامعه شده است، اما مردم تمام مسائل را به یکدیگر پیوند نمی‌زنند و با بصیرت وصبر انقلابی خود در مناسبت‌های مختلف این وفاداری به نظام و انقلاب را به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان خارجی با کمک بعضی از ایادی داخلی در پروژه نفوذ در دل مردم و جوانان ما شبهه ایجاد می‌کنند نمونه آن اعلام کردن برابری دیه زن و مرد می‌باشد که این کار خلاف قانون اسلام است و می‌شود با کار‌هایی کارشناسی آن را بررسی کرد و باید جواب این شبهه را داد.

عضو فقیهان شورای نگهبان گفت: مردم ما همیشه به مبانی و ارزش‌های انقلاب توجه دارند و می‌دانند نقش بازرسان شورای نگهبان پراهمیت و تحقیقات محلی به عنوان بازوان شورای نگهبان بسیار مهم است.

وی افزود: اصل انقلابی این است اگر نامزد انتخاباتی کسی را از همه لحاظ از خود بهتر می‌داند کنار برود تا بهترین فرد با انتخاب خوب مردم به مجلس راه یابد حالا اگر کسی اهداف انقلاب را نمی‌شناسد و یا قبول ندارد طبعاً به درد حوزه انقلابی نمی‌خورد به نظر من این فرد یا جاهل است و یا قاصر، زیرا شخص قاصر نه اهداف را می‌شناسد و نه در راه آن قدم می‌بردارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: فردی که همه چیز را در پول ثروت و در آمد می‌داند انقلابیگری و نیز اسلام را محدود به  همان چیز می‌داند، روشن است این به درد کار انقلابی نمی‌خورد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x