بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث سیاسی

هشدار مدافعان حقوق بشر در مورد مصلوب کردن نوجوانی در عربستان

هشدار مدافعان حقوق بشر در مورد مصلوب کردن نوجوانی در عربستان

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز مدافعان حقوق بشر هشدار دادند که عربستان درصدد است «مرتجی القریریص» نوجوانی را که به هنگام بازداشت تنها ۱۳ سال داشته است، به صلیب بکشد.

به گزارش روز یکشنبه روزنامه ایندیپندنت، القریریص که اکنون ۱۸ سال دارد، به اتهام شرکت در اعتراض های ضد دولتی، پیوستن به یک سازمان تروریستی، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی عربستان و پرتاب کوکتل مولوتف به یک مرکز پلیس، با حکم اعدام احتمالاً به روش مصلوب شدن مواجه است.

وی اتهام های وارده به خود را رد و گفته که تحت فشار اعتراف کرده است.

بر اساس اعلام سازمان عفو بین الملل، مقام های قضایی سعودی درصدد صدور حکم اعدام برای القریریص به خاطر تخلفاتی هستند که وی در زمان ارتکاب آن تنها ۱۰ سال داشته است.

«لین معلوف»مدیر بخش خاورمیانه عفو بین الملل گفت: تردیدی نباید وجود داشته باشد که مقام های عربستان برای سرکوب مخالفان خود به هر قیمتی آماده اند، حتی با متوسل شدن به اعدام افرادی که در زمان بازداشت، کم سن و سال بوده اند.

وی افزود: رقت انگیز است که مرتجی القریریص با حکم اعدام مواجه است به خاطر تخلفاتی که شرکت در اعتراض ها زمانی که ۱۰ سال سن داشته را در بر می گیرد.

در همین حال، سی ان ان گزارش داد که القریریص که از اقلیت شیعه عربستان است، در سال ۲۰۱۴ به هنگام مسافرت با خانواده اش به بحرین، از سوی مقام های مرزی بازداشت شد. وی در آن زمان، جوان ترین زندانی سیاسی عربستان سعودی شناخته می شد.

القریریص پس از بازداشت به بازداشتگاه «دارالملاحظه» در شهر الدمام عربستان منتقل شد و در آنجا براساس اعلام عفو بین الملل به مدت یک ماه در زندان انفرادی به سر برد.

گفته شده که وی قبل از انتقال به زندان بزرگسالان در سن ۱۶ سالگی، در جریان بازجویی مورد ضرب و جرح و ارعاب قرار گرفته است.

حال این نوجوان در یک دادگاه رسیدگی به تروریسم تحت محاکمه است و دادستان های این دادگاه تلاش می کنند سخت ترین نوع اعدام را در مورد وی اعمال کنند که ممکن است مصلوب کردن او یا مثله کردن جسد وی باشد.

در همین حال، مدیر بخش خاورمیانه عفو بین الملل گفت: مقام های عربستان از پیشینه هولناک اعدام به عنوان سلاحی برای سرکوب مخالفت های سیاسی و مجازات معترضان ضد دولتی از جمله کودکان از اقلیت شیعه این کشور برخوردار هستند.

چند ماه قبل، ریاض یکی از پرشمارترین اعدام ها در سال های اخیر را به اجرا گذاشت که در جریان آن ۳۷ نفر به اتهام ارتکاب تخلفات تروریستی اعدام شدند.

دیده بان حقوق بشر اعدام این افراد را عجیب و باورنکردنی خواند و اعلام کرد که اکثر محکوم شدگان این پرونده، اعضای اقلیت شیعه این کشور بودند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x