اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فارس فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر محمد صادق کشفی نژاد : اجتماعی شدن سلامت کاهش نابرابری و تبعیض را در پی دارد

دکتر محمد صادق کشفی نژاد : اجتماعی شدن سلامت کاهش نابرابری و تبعیض را در پی دارد

دکتر محمد صادق کشفی نژاد مشاور عالی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: اجتماعی شدن سلامت کاهش نابرابری و تبعیض را در پی دارد

مشاور عالی معاونت اجتماعی داشگاه علوم پزشکی فارس: اجتماعی شدن سلامت کاهش نابرابری و تبعیض را در پی دارد.

اجتماعی شدن سلامت کاهش نابرابری و تبعیض را در پی دارد

محمد صادق کشفی نژاد گفت: اجتماعی شدن سلامت می تواند به کاهش نابرابری و تبعیض در حوزه سلامت منجر شود و  این امر در سایه همکاری مردم و مسئولین و صد البته فرهنگ سازی اتفاق خواهد افتاد.

وی که در نخستین مجمع سلامت شهرستان استهبان سخن می گفت افزود: در این راستا نیاز است در تمامی محلات شهری و روستایی سراسر کشور، کانون سلامت محله تشکیل شود چرا که این امر می تواند به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق، متعهدانه و بدون چشمداشت و داوطلبانه مردم در توسعه سلامت خود، منجر گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز محمد صادق کشفی نژاد ، مشاور معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی فارس مشارکت و همراهی سایر سازمانها  را در امر سلامت ضروری دانست و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از عوامل موثر بر سلامت جامعه را عهده دار است و مابقی نیازمند مشارکت موثر مردم، دستگاهها و نهادهای دولتی و غیردولتی است.

وی ادامه داد : می توان این امیدواری را ابراز کرد که با همکاری سفیران سلامت ، سمن ها، خیرین و مدیران دستگاه های اجرایی بتوان از بسیاری از مرگ ها پیشگیری کرد.

محمد مهدی شرفی فرماندار استهبان نیز هدف از تشکیل مجمع سلامت شهرستان را استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین، دهیاران، شوراهای اسلامی و تشکل های مردم نهاد در حوزه سلامت عمومی عنوان کرد و گفت: با همفکری و همکاری همگانی می توان ضمن کاستن  از آسیب های اجتماعی، یاریگر مسئولین بهداشت و درمان شهرستان بود.

 

اولین مجمع سلامت شهرستان استهبان با حضور دکتر محمد صادق کشفی نژاد مشاور معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس ، محمد مهدی شرفی فرماندار استهبان و جمعی از مسئولین شهرستان پنج شنبه در استهبان برگزار شد.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

 

 

 

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x