اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

آمریکا در «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» شکست خورد

لاریجانی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ :
پایگاه خبری احوال نیوز ،  رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در «به صفر رساندن صادرات نفت» ما شکست خوردند، گفت: کمیسیون تلفیق سقف صادارت نفت را ۱.۵ میلیون بشکه در نظر گرفت که بنده این موضوع را تحسین می‌کنم چرا که این کار، کار عاقلانه‌ای بود.

///////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری احوال نیوز ، علی لاریجانی با حضور در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ گفت: همانطور که ریاست کمیسیون تلفیق اذعان داشتند امسال شرایط سختی را از نظر بودجه داریم. البته تنظیم این بودجه وقت زیادی را از اعضای کمیسیون تلفیق می‌گیرد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق سقف صادارت نفت را ۱.۵ میلیون بشکه در نظر گرفت که بنده این موضوع را تحسین می‌کنم چرا که این کار، کار عاقلانه‌ای بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق تصریح کرد: ممکن است برخی اطلاعاتی که به شما داده‌اند یا می‌دهند و یا برخی مسئولان و یا کسانی که صاحب تریبون هستند مطالبی را منتقل کنند که دشمنان هم گاهی از آن سوءاستفاده می‌کنند که به نظر بنده این موارد خیلی با واقعیت انطباق ندارد لذا ما باید قبول کنیم که آنچه آمریکایی‌ها می‌خواستند یعنی نفت را صفر کنند، موفق نشدند و شکست خوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال ما در حالا حاضر مشغول فروش نفت خودمان هستیم و با همسایگان خودمان هم ارتباطات اقتصادی خوبی داریم.

وی بیان داشت: البته همیشه هم وقتی تحریم نفتی بودیم قیمت نفت مقداری تلاطم داشت که این موضوع به اتکا بودجه به نفت باز‌می گردد.

رئیس مجلس با بیان اینکه زمانی بودجه کشور از محل فروش نفت تنها ۷ میلیارد دلار بود و با این سختی‌ها کشور اداره می‌شد، گفت: همه مسائل مربوط به تحریم‌ها نیست لذا بنده فکر می‌کنم ما به دست خودمان نباید شرایط را به گونه‌ای دیگری تفسیر کنیم؛ بنابراین تصمیم کمیسیون تلفیق در تعیین سقف صادرات نفت تصمیم عاقلانه‌ای بوده است.

لاریجانی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: وقتی در شورای هماهنگی سران قوا مباحث بودجه مطرح بود مقام معظم رهبری نکاتی را مرقوم فرمودند که بودجه باید متناسب با شرایط تحریمی تهیه شود. دوستان سازمان برنامه و بودجه در هما زمان رفتند و مقداری بودجه را تعدیل کردند البته تا جایی که توانستند نه همه جای بودجه را.

لاریجانی اضافه کرد: نکته مهم دیگری که مقام معظم رهبری در نکاتشان به آن اشاره داشتند درباره ساختار بودجه و عدم بودجه به نفت و افزایش اشتغال و رشد اقتصادی بدون نفت بود که در آن جلسات وقتی بحث و بررسی صورت گرفت تا مقداری که امکان پذیر بود این مسئله در سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد و مابقی را برای سال بعد گذاشتند تا در چهار ماه بعد این اصلاحات صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از مسائل مربوط به ساختار بودجه بیان داشت: اعضای کمیسیون تلفیق می‌توانند برخی از مسائل مربوط به ساختار بودجه را ضمن بررسی این بودجه اصلاح کنند تا بودجه متناسب با نیاز‌های کشور تدوین شود.

وی با اشاره به مقوله صادرات کشور در بودجه سال ۹۸ تاکید کرد: در این زمینه من از اعضای کمیسیون تلفیق تشکر میکنم چرا که در زمینه صادرات مصوبه‌ای را داشتند که باید ارز صادرات به کشور بازگردد و اگر بازنگردد درصدی تنبیه برای آن در نظر گرفتند، اما نکته‌ای در اینجا مغفول مانده و آن این است که ما باید مقوله تشویق را هم در این زمینه بگنجانیم

وی با بیان اینکه تلاطم ارز زمینه را برای صادرات ایجاد کرد گفت: ما باید از این وضعیت استفاده کنیم و زمینه‌هایی برای تشویق صادرات در نظربگیریم البته این مسئله در بودجه سال ۹۷ هم مدنظر قرار گرفت که ظاهرا در مسیر اجرا درست پیش نرفت لذا خواهش می‌کنیم کمیسیون تلفیق همان‌طور که در زمینه تنبیه نقطه نظرات خود را ارائه کرده در زمینه تشویق صادرات هم مواردی را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x