اصفهان فرهنگ و هنر

آواز خوانی زیر پل خواجوفرهنگ اصفهان!

آواز خوانی زیر پل خواجوفرهنگ اصفهان

 

نشست اهالی رسانه با اعضای برگزار کننده ی هفته ی فرهنگی اصفهان در محل سالن کتابخانه شهرداری اصفهان برگزار شد. در این نشست اعضای برگزار کننده ی این امر فرهنگی به تشریح برنامه های اجرا شده در این هفته پرداحتند. رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر أصفهان گفت: در رابطه با آواز خوانی زیر پل خواجو لازم است به ایجاد ساختار و بسترهای فرهنگی توجه بیشتری شده و بررسی شود این رویداد چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، ،خانم دکتر فریده روشن، صبح امروز در نشست خبری هفته فرهنگی أصفهان گفت: با توجه به اینکه فرصت جریان داشتن زاینده رود را نداشتیم و غمی در دل مردم اصفهان به این خاطر وجود دارد، هفته فرهنگی اصفهان توانست شادی و نشاط را در دل مردم بیاورد و غم مردم را بشوید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کلانشهر اصفهان به خاطر قدمت تاریخی، هنری و فرهنگی خود و با توجه به اهمیت و جایگاهی که به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

این همت که بتوانیم این میراث گران‌بها را نگهداری کنیم، در گرو معرفی شایسته و کاملی از شهر اصفهان است. رویداد هفته فرهنگی اصفهان توانسته است شهر اصفهان را به خوبی معرفی کند. شعار زیبای «شهری که دوستش دارم» انتخاب شد تا حس تعلق شهروندان را نسبت به این شهر بالا ببرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر افزود: باید از همه سازمان‌هایی که در این مدت با همکاری چنین هفته‌ای را خلق کردند تشکر کنیم. در عین حال اگر بخواهیم برآوردی از این رویداد فرهنگی داشته باشیم باید از فرم، محتوا و رویکرد این هفته ارزیابی‌هایی صورت بگیرد. برآورد ها نشان می‌دهد این اقدامات متناسب با سیاست گذاری‌ها و اولویت‌های کمیسیون فرهنگی بوده است.

روشن ادامه داد: با توجه به فاصله کمی که میان نوروز و هفته فرهنگی اصفهان وجود داشت و البته فرصتی که مبنی بر زنده بودن زاینده رود از دست داده بودیم تلاش شد این فقدان با ۶٨ رویداد در معاونت فرهنگی و ١١٨ رویداد در مناطق اصفهان جبران شود که این اتفاق افتاد.

وی افزود: به همه گروه های اجتماعی و همه شهر در این هفته فرهنگی پرداخته شده بود. این خیلی مهم است که محله محور به این برنامه‌ها نگاه شده بود. به خصوص چهارباغ عباسی که یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی است به خوبی توانسته بود هویت خود را در این هفته به دست بیاورد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته فرهنگی خانواده‌ها را دعوت کرده بود ادامه داد: مشارکت شهروندان در این هفته بسیار خوب بود. همچنین بزرگداشت نخبگان و مفاخر شهر در سه مبحث، شامل عزیزانی که حضور دارند، چهره‌های از دست رفته و نام‌آور شهر و البته نخبگان و بزرگانی که در همسایگی شهر هستند برگزار شده بود.

روشن افزود: در این هفته از ظرفیت‌های بین المللی نیز استفاده شد و هنرمندانی از افغانستان، سوئد و فرانسه به اصفهان دعوت شده اند. اجرای برنامه‌های سلامت محور و در راستای محیط زیست نیز از برنامه‌هایی بود که در این هفته اتفاق افتاد. این هفته گفتمانی نو میان اقشار مختلف ایجاد کرد.

وی همچنین در رابطه با برخورد رخ داده با کافه‌های خیابان مرداویج گفت: برخورد انجام شده توسط شهرداری اصفهان رخ نداده بود و دستور برخورد با این واحدهای صنفی از بالا بوده است.

 

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x