تهران حقوق بشر حوادث سیاسی

انتقاد شدید کیهان از علی مطهری؛ باید اظهار شرمساری و عذرخواهی کنی/ بر سر امثال شما در مجلس و دولت کلاه‌ گذاشتند /سهل‌انگاری، شتابزدگی، غرور و بی‌سوادی باعث شد شکایت نکنیم

انتقاد شدید کیهان از علی مطهری؛ باید اظهار شرمساری و عذرخواهی کنی/ بر سر امثال شما در مجلس و دولت کلاه‌ گذاشتند /سهل‌انگاری، شتابزدگی، غرور و بی‌سوادی باعث شد شکایت نکنیم

کیهان نوشت: در حالی که انتظار می‌رود امثال مطهری درباره زیر دست و پا افتادن برجام به خاطر سهل‌انگاری در تصویب شتابزده آن، اظهار شرمساری و عذرخواهی کنند، وی در مصاحبه ای، از الحاق به کنوانسیون پالرمو (مکمل FATF در سخت‌گیری بر ایران به بهانه پولشویی و تروریسم) حمایت کرد و گفت: قطعا تصویب این لوایح کمک بزرگی به تسهیل روابط بانکی ما در عرصه مبادلات اقتصادی بین‌المللی خواهد داشت. نکته مهمتر دیگر اینکه در صورت عدم تصویب این لوایح تا پایان خردادماه امسال، گروه اقدام مالی یا همان «FATF» رای به عدم تعلیق خواهد داد و ما همچنان در لیست سیاه این گروه خواهیم بود و در نتیجه مبادلات بانکی ما با مشکلاتی اساسی رو‌به‌رو خواهد شد. در حالی که قطعا هیچ ضرورتی ندارد که ما کشور را درگیر چنین مشکلاتی کنیم.
به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، در ادامه مطلب آمده است ؛
سهل‌انگاری و شتابزدگی آمیخته با غرور و بی‌سوادی موجب شد با وجود نقض عهد آشکار آمریکا، طرف ایرانی نتواند حتی از طرف نقض‌کننده پیمان شکایت کند، چرا که دراین‌باره مکانیزم اعتراض و شکایت به نحوی چیده شده که در صورت شکایت ایران نیز، این آمریکا و 3 کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپا (مجموعا 5 رأی از 8 رأی) هستند که به خاطر اکثریت داشتن، حرف‌شان بر کرسی می‌نشیند و از آن طرف، حرف شکایت، و مکانیسم ماشه به نفع آمریکا عمل می‌کند!!
مطهری درباره FATF نیز توضیح نداده که چرا با وجود دو سال همکاری گسترده دولت و ارائه انبوه اطلاعات مالی و بانکی محرمانه کشور به دشمنان، ایران از فهرست سیاه خارج نشده است؟! یا چرا با وجود اجرای تعهدات سنگین ایران در برجام در کمتر از 2 ماه، اغلب تحریم‌های مالی و بانکی وعده داده شده در برجام اجرایی نشد و با این وجود صدایی به اعتراض از او و هم قطارانش در نیامد؟!
و بالاخره اینکه؛ رندهای کلاهبرداری که واسطه‌های غرب با همین جمله فریبکارانه که «نباید دور خود دیوار کشید»، بر سر امثال مطهری در مجلس و دولت کلاه‌ گذاشتند و نه تنها بخشی از برنامه هسته‌ای ایران را از بین بردند، بلکه به تصریح آقای ظریف، کاری کردند که حتی نتوان یک حساب بانکی در انگلیس باز کرد یا به تعبیر آقای روحانی، درآمدهای ارزی همچنان با چمدان به کشور بیاید. حتی فروش هواپیما عنوان به جام نیز عملی نشد.
انتهای پیام/*
منبع: خبرآنلاین
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x