هدف سازمان ثبت احوال کشور ارائه خدمات تمام الکترونیک و هوشمند است

هدف سازمان ثبت احوال کشور ارائه خدمات تمام الکترونیک و هوشمند است

دکتر هاشم کارگر

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان یزد از حرکت سازمان ثبت احوال کشور به سمت هوشمند سازی و ارائه خدمات بصورت تمام الکترونیک خبر داد .

دکتر هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل ثبت احوال استان یزد که با حضور مسئولین استان و مدیران و کارکنان ثبت احوال این استان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا و با تسلیت حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور مردمی آیت الله رئیسی و هیات همراه گفت : دولت سیزدهم ، دولتی مردمی و اهل خدمت به مردم است و حضرت آیت الله رئیسی با ساده زیستی و روحیه انقلابی و فساد ستیزی در راستای زنده نمودن روحیه انقلابی ، همچون یک مجاهد در راستای خدمت به مردم گام برداشتند و رئیس جمهور شهید به عنوان نمونه بارز یک مجاهد ، در این راه جان و آبروی خود را با خدا معامله کرد .
وی بیان داشت : این جان فشانی ها و فداکاری ها وظیفه ما را سنگین تر می نماید و مدیران و روسا باید تا دقیقه آخر در هر مسئولیتی که بر عهده دارند با تمام توان نسبت به انجام ماموریتها و تکالیف اداری خود اقدام نمایند . 
وی تصریح کرد : بسیاری از خدماتی که در دستگاههای اجرایی به مردم ارائه می گردد با استفاده از اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور است و اطلاعات هویتی ثبت احوال ، پایه و اساس تمامی خدمات در کشور است و هم اکنون به  ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه در سراسر کشور ارائه خدمات برخط می نماید و سالانه میلیاردها استعلام هویتی را به صورت لحظه ای پاسخگو می باشد .
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رضایتمندی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت : رضایتمندی مردم یک اصل بسیار مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و دشمن به دنبال وارد نمودن خدشه در این موضوع است تا بتواند نگاه مردم را از نظام دور نموده و اصل نظام‌ را زیر سوال ببرد و با تحریم های گوناگون تلاش دارد در زندگی مردم اختلال ایجاد نماید که ما به عنوان سربازان این نظام و در راستای هدف نظام حکومت اسلامی ، باید در راستای رضایت مردم گام برداریم . 
وی بیان داشت : سازمان ثبت احوال کشور بر اساس وظایف خود و به دلیل ماهیت کار و ارتباط مستمر با مردم و موضوع هویت اشخاص ، وظیفه مهمی در ایجاد رضایتمندی مردم دارد و باید با تحول در نظام اداری و تحقق سازمان هوشمند و ارائه خدمات سریع و آسان به مراجعین در این راستا حرکت نمائیم . 
وی افزود : تمام‌ برنامه های این سازمان در راستای هوشمند سازی امور تدوین شده است و همکاران مجموعه سازمان ثبت احوال در حال تحقق این مهم هستند و تلاش داریم با تقویت پایگاههای اطلاعاتی و ایجاد پایگاههای سببی و نسبی و استفاده از ظرفیت پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در گام اول به سمت هوشمند سازی و در گام بعدی با تغییر و اصلاح روندها و فرآیندها ، ارائه خدمات هویتی را کاملا مجازی نماییم . 
دکتر هاشم کارگر بیان داشت : باید چشم انداز آینده را درست ترسیم نماییم و این اقدام با کار جهادی و مجاهدت و پای کار بودن قابل انجام است و بعضی استانها قابلیت بیشتری از سایر استانها دارند و استان یزد می تواند در این خصوص الگو باشد .  
وی با تقدیر از اقدامات و تلاش های جناب آقای محمد علی مکرمی در دوران خدمت در مجموعه ثبت احوال گفت : هر مدیری باید هموار کننده راه برای مدیران بعدی باشد و با استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها ، با روحیه جهادی و افزایش امید به کار در مجموعه خود ، برای انجام اهداف و ماموریت ها گام بردارد . 
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به روند انتخاب مدیران در این سازمان گفت : تلاش سازمان ثبت احوال انتصاب افرادی با انگیزه و پویا ، از درون مجموعه ثبت احوال استان است تا بتوانیم ضمن ایجاد روحیه همدلی و همکاری در استان ها ، موجبات ارتقا فراهم شود . 
در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های آقای محمد علی مکرمی مدیر کل ثبت احوال استان یزد تقدیر و آقای مهدی مصدق به عنوان سرپرست اداره کل ثبت احوال استان یزد معرفی شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x