اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خبر داد: ارائه خدمات سریع، دقیق و هوشمند با سامانه اصنو

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خبر داد: ارائه خدمات سریع، دقیق و هوشمند با سامانه اصنو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: اجرای سامانه هوشمند توسعه شهری اصنو و ارائه ۱۲خدمت سبب خواهد شد تا ارائه خدمات شهرسازی با سرعت، دقت و شفافیت بیشتری به مردم صورت گیرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ امید علی اصغری اظهار کرد: این سامانه در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند از سال ۱۴۰۰ با اجرا و ارائه خدمات الکترونیک راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه موضوع شهرسازی الکترونیک و نهایی سازی فرآیندهای قابل انتقال به سامانه اصنو یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری بوده که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهی صورت گرفته و بخشی نیز درحال نهایی سازی می‌باشد، گفت: با بهره مندی از این سامانه نسبت به بهره‌وری بیشتر خدمات‌رسانی به مردم اقدام شده است؛ که یکی از خدمات شهری بر بستر اینترنت و از طریق درگاه اصفهان من است و روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای همشهریان فراهم می‌کند.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه، با اشاره به خدمات سامانه اصنو گفت: در راستای ارائه خدمات شفاف و دولت هوشمند هر شخص با ورود به این سامانه از تمامی خدمات آنلاین این سامانه شامل فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی، فرآیند عدم خلاف، شناسه فنی ساختمان، امورمهندسین ناظر و طراح، پاسخگوی آنلاین، تصدیق گواهی، پیگیری درخواست، کارتابل تخصصی مالک حاوی فایل‌های راهنمای مناسب برای همه خدمات، فرآیند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی که هم اکنون در اختیار شهروندان بوده تا ضمن صیانت از حریم خصوصی افراد از سامانه هوشمند توسعه شهری استفاده کنند.

اصغری افزود: در راستای ارتقای سامانه اصنو درچندین مرحله آموزش‌های کاملی به گروه‌های هدف در داخل شهرداری شامل کاربران، مدیران و سازمان آتش نشانی و خارج از شهرداری که شامل مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان، دفاتر منتخب پیشخوان،کافی‌نت‌ها، انجمن انبوه‌سازان هستند، ارائه شده است.

مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: همزمان با اجرایی شدن این سامانه به دلیل تغییرات در قوانین و فرآیندهای ملی و محلی بعضاً روند اجرایی ارائه خدمات با توجه به تغییر قانون بیمه تامین اجتماعی مربوطه به پروانه ساختمانی، ابلاغ قانون درآمدهای پایدار، تغییرات و اصلاح فرمول‌های محاسباتی، تغییر قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان و ابلاغ تعرفه خدمات در ۳ مرحله در سال ۱۴۰۲، اجرایی شدن فرآیند حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها در مناطق ۱۵گانه دچار اختلال شده است اما این سامانه در حال بلوغ است و هم اکنون نقش واسط بین مردم و معاونت با سامانه هوشمند را دارد و خدمت‌رسانی به مردم را تسریع و تسهیل می‌کند.

اصغری تصریح کرد: اجرای فرآیند برخط شناسنامه فنی ساختمان و فرآیند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی برای اولین بار در کشور صورت گرفته که باعث ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان اصفهانی شده است، ضمن اینکه فرآیندهای پایان کار و استعلامات آماده شده و در مراحل کنترل نهایی می‌باشند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x