اجتماعی استان بین الملل تصاویر سیاسی

چرا اسناد به دست آمده از لانه ی جاسوسی سفارت آمریکا اهمیت دارد؟

چرا اسناد به دست آمده از لانه ی جاسوسی سفارت آمریکا اهمیت دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

چرا اسناد به دست آمده از لانه ی جاسوسی سفارت آمریکا اهمیت دارد؟.اولاً این اسناد برای اولین بار کشف شد و بزرگ ترین دستاورد آن آشکار کردن سیاست پنهان آمریکا در ایران است.
یعنی این اسناد به ما نشان می دهد که آمریکایی ها در بین خودشان در مورد تحولات ایران چه تفکراتی داشته و چه راهکارهایی را در ایران دنبال می کردند و چه مدل رفتاری را برای ارتباط گیری با ایرانی هایی برنامه ریزی می کردند. همچنین حوزه ی تحت نفوذ ایستگاه سازمان سیا در سفارت آمریکا در تهران مستقر بود. درواقع ایران یک مرکزی بود برای پوشش منطقه ای سیا و نه فقط ایران، پاکستان و عراق و کویت و عربستان و شوروی را هم پوشش می داده است. یعنی تهران کل این منطقه را با منابع اطلاعاتی سامان دهی می کرده است و حکم حیات خلوت یاران استعمارگر بود.
مورد بعدی که حائز اهمیت می باشد این است که، تا به امروز هیچ کشوری به‌طور جدی نتوانسته به اسناد جاسوسی آمریکایی‌ها به وسعتی که ملت ایران توانستند دست پیدا کنند، دسترسی داشته باشد. به همین دلیل بازخوانی آن همیشه برای ما ضرورت دارد زیرا فلسفه تسخیر لانه‌را تبیین می‌کند..
پرونده ویژه| داستان یک نفوذ؛نفوذ در مراکز علمی و فرهنگی/ قلب سازمان سیا باید در دانشگاه باشد
شاید یکی از خواستگاه های نفوذ به دانشگاه و عنوان کردن شعار ” قلب سازمان سیا باید در دانشگاه باشد” توسط استعمارگران، برمی گردد به کینه ای که از حوادث ۱۶ آذر در ذهن خود به ثبت رسانیده اند. احتمالا بعد از همان روز بود که رویای برنامه ریزی برای انتقام از دانشجویان را برای خود بافتند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x