اجتماعی استان تصاویر

خرید شارژ ۱۰ هزار تومانی، ۱۴۰ میلیون آب خورد

خرید شارژ ۱۰ هزار تومانی، ۱۴۰ میلیون آب خورد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی فردی که با ترفند فروش شارژهای ۱۰ هزار تومانی اقدام به برداشت غیر مجاز ۱۴۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان کرده بود خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی مراجعه  یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص برداشت غیرمجاز ۱۴۰ میلیون ریال از حساب بانکی خود رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت برای خرید شارژ تلفن همراه مشغول جستجو بودم که به یک آگهی در خصوص خرید شارژ با تخفیف ویژه ۱۰ هزار تومانی برخوردم و بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن معرفی شده کردم اما پس از درج اطلاعات کارت بانکی در درگاه  با تراکنش ناموفق مواجه شده و پس از مدتی تمام موجودی حسابم خالی شد.

 رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت و سپس هدایت شهروندان به لینک دانلود اپلیکیشن از کاربران کلاهبرداری می کند.

سرهنگ مرتضوی افزود: با اقدامات تخصصی و جستجوی هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً  فرد کلاهبردار شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی در یکی از نقاط شهر اصفهان دستگیر شد. 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه متهم پس از اعتراف صریح به جرم خود تحویل مرجع قضائی شد گفت: شهروندان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که  برای انجام یک خرید اینترنتی امن چک کردن آدرس دقیق در قسمت نوار آدرس امری ضروری است، همچنین استفاده از افزونه‌های ضد فیشینگ درگاه بانکی و… نیز توصیه می شود، حتی الامکان در هنگام عملیات پرداخت اینترنتی، یکبار رمز خود را در ثانیه‌های پایانی باقیمانده از اعتبار آن وارد نمایید تا با این کار فرصت ارتکاب جرم را از مجرمین سلب و گرفتار فیشینگ نشوید.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x