اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر حوادث دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

توصیه های رئیس پلیس فرودگاه اصفهان به حجاج: زائران از حمل داروهای کدئین دار خودداری کنند

توصیه های رئیس پلیس فرودگاه اصفهان به حجاج: زائران از حمل داروهای کدئین دار خودداری کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ ذبیح الله دلاور، در همایش آموزشی توجیهی حجاج بیت الله الحرام، با بیان اینکه برای همکاران فراجا در پلیس فرودگاه اصفهان هیچ خدمتی لذت بخش تر از خدمت به ضیوف الرحمان نیست گفت: مجموعه پلیس فرودگاه اصفهان از ماه‌های قبل جلسات متعددی با سازمان ها و ارگان‌های دخیل در ماموریت حج تمتع سال ۱۴۰۲برگزار و برنامه ریزی مناسبی را برای اعزام حجاج انجام داده تا بهترین شرایط برای اعزام ز ائران بیت ا… الحرام صورت پذیرد.

وی افزود: زائران گرامی بایستی در زمینه حمل انواع مواد مخدر و قرص‌های روانگردان و دارو‌های کدئین دار توجه لازم را داشته باشند چرا که در صورت کشف هر میزان از این گونه مواد برابر قانون برای آنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، در خصوص مجازات کشف مواد مخدر از زائران گفت: برای اولین مرتبه ضمن توقیف گذرنامه بمدت ۱ الی ۵ سال ممنوع الخروج و برای مرتبه دوم ۵ الی ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهند شد.

سرهنگ دلاور تصریح کرد: البته حمل داروهای تخصصی با مشورت و نسخه پزشک معالج برای زائران بیت الله الحرام بلامانع است و می توانند با خود جهت استفاده حمل کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بعضی از دارو‌های گیاهی مانند شیرین بیان، شباهت زیادی از نظر ظاهری به مواد مخدر سنتی دارند به زائران توصیه کرد از همراه داشتن این دارو‌های گیاهی نیز خودداری کنند.

سرهنگ دلاور ادامه داد: به زائران حج تمتع توصیه می‌کنم از قبول بسته، چمدان، آب معدنی و … از افراد ناشناس خودداری کنند، چون ممکن است مواد مخدر و اقلام ممنوعه در آن جاسازی شده و برای زائران مشکلاتی را فراهم آورد.

وی افزود: به لحاظ مقررات فرودگاهی و انجام بازرسی امنیتی، به زائران توصیه می‌کنم قبل از ساعت خروج پرواز، حتما ۳ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوند و همچنین به لحاظ شلوغی و ازدحام جمعیت، زائران عزیر مراقب مدارک شناسایی، اشیاء قیمتی، گذرنامه و وجه نقد خود باشند و به هیچ عنوان اشیاء قیمتی و وجه نقد خود را در بار غیر همراه قرار ندهند.

سرهنگ دلاور در خاتمه خاطر نشان کرد: پلیس فرودگاه اصفهان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران عزیز است و در صورت هر گونه مشکلی می توانند به همکاران من مراجعه نمایند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x