اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

میراث وقت /درس گفتارهایی در سعدی پژوهی

میراث وقت /درس گفتارهایی در سعدی پژوهی به قلم محسن اسلامی (پویا)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛

محسن اسلامی (پویا) نویسنده ، شاعر و پژوهشگر ادبی از شهر شعر و ادب و هنر اصفهان در حدود یک دهه است که بر روی آًثار سعدی مشغول به تحقیق و پژوهش است که حاصل این پژوهش ها را امروز در کتاب «میراث وقت» شاهد هستیم .

پویا مهندس  برق و الکترونیک است و علی رغم رشته ی تحصیلی اش سالهاست که در راستای شعر و ادبیات و تحقیق بر روی متون ادبی فعالیت می کند .

متولد ابان ۱۳۵۴ است وتاکنون ۴ اثر را منتشر و به دوستداران شعر و ادب تقدیم نموده است.دو مجموعه ی شعر بانام های «درامتداداسمان » و«خوابهای خاکستری» و اثری پژوهشی پیرامون سبک و شعر صائب و سبک اصفهان در ادبیات بنام «می بی شیشه» وهم اکنون نیز اثر پژوهشی دیگری بنام «میراث وقت» که تحقیقی پیرامون زندگی و آثار افصح المتکلمین سعدی شیرازی است.

بنابرگفته او برای این کتاب حدود ۵ سال زمان و بیش از ۳۵ منبع ازکتب معتبر را بررسی نموده و تقریبا تمامی نسخ قابل دسترسی سعدی را خوانده است.

مهندس پویا فعالیت ادبی خودرا بطور حرفه ای از سال ۱۳۷۵ شروع و تاکنون مشغول فعالیت در عرصه ی شعر و ادبیات و تحقیق و پژوهش است. او هم اکنون دبیرانجمن ادبی پژوهشی (پگاه اصفهان) است.از این شاعر و نویسنده کتابهای دیگری نیز دردست چاپ است که می توان به شرح کامل بوستان سعدی و مجموعه ی مقالات و مجموعه ی غزلیات عاشقانه اشاره کرد.

در بخشی از کتاب «میراث وقت»  چنین می خوانیم:سعدی این مزیت بزرگ را دارد که کلیت تفکر و جهان بینی او از لحاظ قدرت، عمق، جامعیت و انسجام در بالاترین سطح برای یک شاعر یا مصلح اجتماعی است، و در عین حال از اندیشه ی شاعرانه ای بسیار نیرومند نیز برخوردار است. سعدی در میان همه ی شاعران وابسته به حکمت ذوقی و شاعرانه ی پارسی، دارای  کمترین تناقض یا دوگانگی فکری است و دست کم بیشتر آنچه مخالفان او تحت عنوان تناقض گویی برای وی برشمرده اند ناشی از شتابزدگی داوری ها و تحلیل های خود آنان است.

الهه کمالی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x