اجتماعی استان بین الملل تصاویر سیاسی مرکزی

کمیسیون امنیت ملی مجلس: صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی ضرورت اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی مجلس: صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی ضرورت اجتناب­‌ناپذیر است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به بیان مواضع مطرح شده در جلسات اخیر این کمیسیون پیرامون تحولات و تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی پرداخت.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 

باسمه تعالی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیری­ کننده مباحث مرتبط با امنیت و سیاست خارجی در هفته جاری، جلسات متعددی را با حضور نهادها و دستگاه‌­های ذی­ربط و کارشناسان خبره پیرامون تحولات منطقه قفقاز جنوبی برگزار کرد که امید است نتایج آن بتواند به پیشبرد هر چه دقیق­‌تر اهداف اصولی کشور، ثبات و امنیت منطقه‌ای کمک نماید.

متأسفانه در ماه‌­های گذشته برخی تحرکات موجب شده است تا زمینه‌­های برهم خوردن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس پدید آید.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با لحاظ کردن تحولات و اهمیت موضوع بر این نکته تأکید دارد که صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب­‌ناپذیر است که هرگونه خدشه در آن غیرقابل پذیرش و مغایر با اصول حقوق بین‌­المللی است. جمهوری اسلامی ایران، کشورهای منطقه را به رعایت حُسن همجواری فرا می­‌خواند و بدیهی است که در برابر فتنه‌­گری‌­هایی که توسط صهیونیسم بین‌­الملل و ناتو در منطقه در قالب طرح­‌های توطئه ‌آمیز ژئوپولیتیکی دنبال می‌­شود واکنش مناسب، قاطع و به موقع خواهد داشت و رؤیاهای موهوم تاریخی و بلند پروازی‌هایی که صلح و امنیت پایدار را نقض می‌کند، به دور از واقعیت تاریخی و الزامات ژئوپولیتیکی این منطقه می‌­داند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی براساس رسالت و وظیفه ذاتی خود، تحولات این منطقه را همچنان با حساسیت و دقت مضاعف همچنان در دستورکار خود خواهد داشت و متناسب با منافع ملی، اقدامات لازم را معمول و از حقوق حقّه ملت ایران صیانت خواهد کرد.

کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x