اجتماعی استان ایلام بین الملل تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر

گذرنامه های ویژه تا روز اربعین اعتبار دارند/ اجرای طرح ترافیکی از مبدأ تا مقصد/ امنیت پایدار در تمامی مرزها برقرار است

گذرنامه های ویژه تا روز اربعین اعتبار دارند/ اجرای طرح ترافیکی از مبدأ تا مقصد/ امنیت پایدار در تمامی مرزها برقرار است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گذرنامه های ویژه اربعین تنها تا روز اربعین اعتبار دارد و پس از آن پلیس عراق آن را نمی پذیرد، گفت: زائران اگر قصد دارند بعد از اربعین در کشور عراق بمانند باید از گذرنامه عادی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: ورود زائران از کشور عراق رو به افزایش است و تا به این لحظه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر ایرانی در کمال صحت و سلامت وارد خاک میهن عزیزمان شدند و همچنان برگشت زائران با همکاری مرزبانان پلیس ایران و عراق در سایه امنیت کامل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳ میلیون نفر از اعم از اتباع ایرانی و خارجی از مرزهای ششگانه کشور به سمت کشور عراق خارج شده اند، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی از مرزهای غربی ایران عبور کرده و به زیارت حرم و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شدند.

سخنگوی فراجا از اجرای طرح ترافیکی از مبدأ تا مقصد توسط پلیس راه و راهور خبر داد و گفت: تمام محورهای مواصلاتی به صورت هوشمند رصد می شوند و در صورت بروز گره های کور ترافیکی بلافاصله نسبت به روان سازی تردد خودروها اقدام خواهد شد ضمن اینکه در بحث امنیتی نیز با اشرافیت کامل پلیس ایران و عراق هیچگونه مشکل امنیتی تا به امروز نداشتیم و امنیت پایدار در تمامی مرزها برقرار است.

سردار حاجیان در خصوص از سرگیری مجدد صدور و تمدید گذرنامه ها نیز گفت: با توجه به اینکه شرایط ورود و خروج در مرزها به یک وضعیت پایدار و روان رسیده است صدور گذرنامه های ویژه اربعین نیز از سر گرفته شده و پلیس آماده خدمت رسانی به زوار عزیز است اما باید این عزیزان بدانند که گذرنامه های ویژه اربعین ظرف ۷۲ ساعت به دستشان می رسد و با توجه به این موضوع برنامه ریزی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه گذرنامه های ویژه اربعین تنها تا روز اربعین اعتبار دارد و پس از این روز از سوی پلیس عراق قابل پذیرش نیست توصیه اکید می کنیم چنانچه کسی قصد دارد بعد از اربعین در کشور عراق بماند حتماً از گذرنامه های عادی استفاده کند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x