اجتماعی استان اقتصادی تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

همکاری بیشتر مسوولان، گامی هدفمند برای توانمندسازی مددجویان

همکاری بیشتر مسوولان، گامی هدفمند برای توانمندسازی مددجویان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرکل کمیته امداد در جلسه با فرمانداران استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، مسیرهای توانمندسازی هرچه بیشتر مددجویان را مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، در جلسه با فرمانداران استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۹ هزار و ۵۶۳ خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار داشت: ایجاد اشتغال، تامین مسکن، پرداخت مستمری، ارائه تسهیلات قرض الحسنه و حمایت ایتام، از جمله برنامه هایی است که همواره برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و توانمندسازی مددجویان انجام می شود.
کریم زارع تامین مسکن مددجویی را یکی از مهمترین برنامه های امداد اعلام کرد و ادامه داد: مهمترین چالش های ساخت مسکن، عدم وجود یا کمبود زمین شهری و روستایی و عدم تامین مصالح و نهاده های ساختمانی با توجه به افزایش شدید قیمت ها است که برای رفع این معضل و عملیاتی کردن طرح ها، امیدواریم مسوولان همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند.
وی همچنین به عدم تمکین بانک های عامل در تسهیل ضمانت های بانکی بواسطه ضمانت های زنجیره ای و اخذ ضمانت های خارج از توان مددجویان اشاره داشت و افزود: برخی بانک ها با طرح منفی شدن منابع نسبت به مصارف، از ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان و پذیرش متقاضیان خودداری می کنند. همچنین با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیازمندان و مددجویان ضمانت بانکی اکثر بانک ها بیش از توان مددجویان است که این مورد نیازمند اقدام اساسی می باشد.
مدیرکل کمیته امداد اصفهان به مشکلات فروش محصولات طرح های اشتغال اشاره کرد و بیان داشت: همکاری بیشتر شهرداری ها درخصوص دراختیار قراردادن فضای بازارچه های مشاغل خانگی شهرستان به کمیته امداد می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.
زارع در ادامه با اشاره به اینکه تشکل کارگروه اشتغال شهرستان با همکاری سازمانها، اتحادیه ها، صنوف و بانک ها می تواند در ایجاد و پایداری اشتغال مددجویان موثر باشد، افزود: فرمانداران محترم با بازدید از طرح های امداد، همچنین حمایت و تشویق مددجویان می توانند کمک موثری در توانمندسازی جامعه هدف این نهاد داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با قدردانی از مساعدت های همه مسوولان، نیکوکاران و خیران به لزوم ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم و خیران در عرصه ارائه خدمات مطلوب این نهاد به مددجویان، می تواند موفقیت هر چه بیشتر اقدامات و فعالیت های این نهاد را رقم بزند.
گفتنی است؛ مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به پرسش های مسوولان حاضر پاسخ دادند.
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x