اجتماعی استان

تصفیه‌خانه شیرابه در اصفهان احداث می‌شود

تصفیه‌خانه شیرابه در اصفهان احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از احداث سیستم تصفیه شیرابه پسماند با حجم ۱۰ متر مکعب در روز خبر داد و گفت: این طرح در صورت موفقیت، در فازهای بعدی جهت مدیریت همه شیرابه تولیدی اجرا می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اشاره به تهدیدات زیست‌محیطی شیرابه حاصل از پسماندهای شهری، اظهار کرد: شیرابه مایعی تیره‌رنگ و بدبو است که بر اثر آزادسازی رطوبت پسماندهای شهری به راه می‌افتد و حاوی حجم بسیار بالایی از مواد آلی و ترکیبات شیمیایی و معدنی است که مدیریت ناصحیح آن، معضلات زیست‌محیطی و بهداشتی فراوانی را به همراه دارد.

وی افزود: در کارخانه کود آلی بیش از ۳۰ متر مکعب شیرابه حاصل از پسماندهای شهری اصفهان تولید می‌شود که در حال حاضر توسط کانال‌های انتقال شیرابه و لاگون‌های تبخیری، از نفوذ آن به زمین و آلودگی منابع زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای مدیریت تخصصی و تصفیه شیرابه پسماند، خاطرنشان کرد: تاکنون برای شناسایی شرکت‌های توانمند جهت احداث واحد تصفیه شیرابه در چند مرحله اقدام کرده‌ایم که مذاکرات نهایی با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تجربه موفق در زمینه تصفیه پساب‌های آلوده، برای استقرار سیستم تصفیه شیرابه به نتیجه رسیده و اقدامات اجرایی جهت عقد قرارداد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده، فاز نخست استقرار سیستم تصفیه شیرابه با حجم ۱۰ متر مکعب در محل کارخانه کود آلی شهرداری آغاز و در صورت موفقیت، فازهای بعدی جهت مدیریت تمام شیرابه تولیدی، اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x