دوره های مهارت آموزی به موازات فرصت های شغلی انجام می شود

دوره های مهارت آموزی به موازات فرصت های شغلی انجام می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از تخصیص اعتبارات بانکی در کوتاه ترین زمان ممکن برای ایجاد اشتغال از ابتدای سال جاری، خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، مرتضی فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف این حوزه به استان اصفهان سفر و از شرکت های دانش بنیان واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و تعدادی از طرح های خودکفایی مددجویان اصفهانی بازدید کرد.

وی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، گفت: تخصیص اعتبارات بانکی در کوتاه ترین زمان ممکن با همکاری بانک مرکزی از ابتدای سال به تمامی بانک ها ابلاغ و تسهیلات صندوق امداد ولایت از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

فیروزآبادی با تاکید بر مهارت آموزی به موازات ایجاد فرصت های شغلی، افزود: در شرایط کنونی داشتن مهارت و فراگیری فنون اشتغال ضروری و بر این اساس در سال جاری ایجاد ۱۵۰ هزار کارگاه آموزش مهارتی در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان ­سهم ۵/۶درصدی کل اعتبارات و اشتغال کشور به این استان، اظهار داشت: در برنامه پیش بینی شده امسال، با رشد بیش از ۴ برابری در مبلغ اعتبارات و رشد ۲ برابری در تعداد فرصت شغلی، وظیفه سنگینی بر عهده امداد استان گذاشته شده که امیدواریم با همت امدادگران این برنامه محقق شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در دیدار جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز، گفت: در نظر داریم با همکاری این مجموعه در قالب ایجاد تفاهم نامه، بتوانیم طرح های خودکفایی امداد را به شبکه های اقتصادی در کل کشور متصل کنیم.

مرتضی فیروزآبادی با اشاره به این تفاهم نامه، از نقش تسهیلگری کمیته امداد خبر داد و افزود: با توجه به رشد کاربران اجتماعی در بسترهای فضای مجازی، مددجویان این نهاد با دریافت آموزش های لازم و مشاوره کسب و کار می توانند به عرصه فعالیت در مشاغل نوین ورود کنند.

فیروز آبادی همچنین از طرح های خودکفایی مددجویان تحت حمایت این استان، بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x